یکی از مهمترین دلایل شکست ایران در کنفدراسیون فوتبال اسیا نه فقط لابی که شکایت طرف عربستانی و مدارک شان در جلسه بوده است. حالا آنها حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم به مدارک شان اضافه کرده و برای بازی های ملی به فیفا ارائه خواهند کرد و بازی کردن تیم ملی ایران در زمین سوم بدترین اتفاقی است که می تواند رخ دهد
کد خبر: ۱۹۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 18 March 2016

عصرایران - عربستانی ها هرچند مناقشه خود دربرابر فوتبال باشگاهی ایران را پیروز شده اند اما قدم به قدم پیش می آیند. آنها پس از تغییر میزبانی بازی های تیم های باشگاهی ایران به کشورسوم حالا به دنبال تغییرمیزبانی بازی های ملی هم هستند. البته که امروز تیم ملی ایران با تیم ملی فوتبال عربستان درآستانه مسابقه رسمی قرار ندارد اما عربستانی ها عزم خود را جزم کرده اند که در این مورد هم حرف شان را به کرسی بنشانند. و البته صعود هر دوتیم به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی امکان همگروهی را بسیار بالا خواهد برد و در نهایت میزبانی بازی های ملی هم پر اهمیت خواهد شد.

نزدیکان فدراسیون فوتبال یکی از موفقیت های خود در مذاکرات قطر را کنار گذاشتن بازی های ملی می دانند. آنها که به دلایلی نامشخص هیچگاه به صورت رسمی در مورد مدل مذاکراتشان صحبت نکرده اند مدعی شده اند که حساب بازی های ملی از بازی های باشگاهی جداست و این جدایی در جلسه اتفاق افتاده است. با این همه رسانه های عربستانی فقط چند ساعت پس از پیروزی در مورد میزبانی بازی های باشگاهی صحبت در مورد بازی های ملی را به میان کشیده اند.

این موضع گیری عربستان در شرایط بوجود می آید که بعید به نظر می رسد مسوولان فدراسیون فوتبال در این مورد هم اقدامی درنظر داشته باشند. مسوولان عربستانی که به ظاهر در مورد بازی های ملی کوتاه آمده بودند حالا مدعی شده اند در بازی های ملی هم می خواهند در کشوری به غیر از ایران بازی کنند.

تصمیم عربستانی ها البته با شکایت احتمالی شان همراه خواهد بود. هرچند فدراسیون فوتبال ایران مدعی است که تکلیف بازی های ملی و باشگاهی را از هم جدا کرده اما تیم ملی ایران در چند ماه اینده فقط امکان همگروهی با عربستان را در مسابقات مقدماتی جام جهانی دارد. مسابقاتی که نه بوسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا که به وسیله فدراسیون جهانی فوتبال برگزار می شود. مسابقاتی که تصمیم گیرنده اش فیفاست و شکایت عربستانی ها به این نهاد هم می تواند ایران را متضرر کند.

یکی از مهمترین دلایل شکست ایران در کنفدراسیون فوتبال اسیا نه فقط نداشتن لابی که شکایت طرف عربستانی و مدارک شان در جلسه بوده است. حالا آنها حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم به مدارک شان اضافه خواهند کرد .هرچند بازی نکردن ذوب آهن در اصفهان و تراکتورسازی در تبریز اتفاق بدی به نظر می رسد اما بازی کردن تیم ملی ایران در زمین سوم بدترین اتفاقی است که می تواند رخ دهد و البته عربستانی ها برای این کار آماده اماده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار