معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فضای جامعه باید به سمت و سوی ایده پروری و تولید محصولات دانش بنیان سوق پیدا کند.
کد خبر: ۱۹۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 14 March 2016

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فضای جامعه باید به سمت و سوی ایده پروری و تولید محصولات دانش بنیان سوق پیدا کند.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسگری عصر دوشنبه در نشست شورای پارک و فناوری بر لزوم تدوین و راه اندازی برنامه جامع علم و فناوری در استان تاکید کرد.
وی اظهار کرد: باید شبکه و زنجیره آموزش بویژه در حوزه رشته های دانش بنیان با توجه به وجود نیروهای متخصص و مستعد فراوان در استان ایلام شکل بگیرد تا زمینه برای توسعه علوم و فنون نوین فراهم شود.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: مراکز شتاب دهی در حوزه فناوری های نوین هم اکنون در استان های مختلف کشور راه اندازی شده که باید از تجربیات این استان ها برای ایجاد این مراکز در استان بهره گرفت.
عسگری با اشاره به وجود تنها 2 شرکت دانش بنیان در استان بر هدف گذاری برای ایجاد حداقل هفت شرکت دیگر در سال آینده تاکید کرد.
وی اضافه کرد: توجه به توسعه رشته های دانش بنیان در یکی دو سال اخیر در استان رشد قابل توجهی پیدا کرده و مدیریت ارشد استان نیز از فعالان این عرصه حمایت می کند.
رئیس پارک علم و فناوری ایلام نیز در این نشست گفت: استانی همچون اصفهان تاکنون بیش از 500 شرکت دانش بنیان را به ثبت رسانده در حالیکه این مقدار در ایلام تنها 2 شرکت است و برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم.
کامران طاهرپور افزود: 210 ایده و طرح تاکنون به پارک علم و فناوری استان واصل شده که از این مقدار 60 طرح توسط هیات داوری ارزیابی و از این تعداد 16 طرح و واحد فناور نیز در این مرکز مستقر شده اند.
وی همچنین از انعقاد 37 تفاهم نامه با شرکت ها و دستگاه های اجرایی مختلف برای انتقال تجربیات و استفاده از ایده های تایید شده در پارک علم و فناوری استان خبر داد و یادآور شد: 20 دوره آموزشی تاکنون برای کارکنان و کارشناسان این مرکز در استان های مختلف برگزار شده است.
رئیس پارک علم و فناوری ایلام راه اندازی رشته های فن بازار و محصولات دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی مهران را از دیگر برنامه های این مرکز در استان عنوان کرد.
طاهرپور تاکید کرد: مجموعه پارک علم و فناوری استان ایلام فعالیت های خود را در چهار حوزه کشاورزی ، صنایع دستی و گردشگری ، آی سی تی و انرژی با توجه به ظرفیت های آن در استان متمرکز کرده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار