مدیر سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام با پیش بینی حضور بیش از 100 هزار نفر در یادمان های دفاع مقدس ایلام در تعطیلات نوروز 95، از فراهم شدن شرایط اسکان برای این تعداد زائر راهیان نور در استان نیز خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 14 March 2016

مدیر سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام با پیش بینی حضور بیش از 100 هزار نفر در یادمان های دفاع مقدس ایلام در تعطیلات نوروز 95، از فراهم شدن شرایط اسکان برای این تعداد زائر راهیان نور در استان نیز خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت منصوربیگی با بیان اینکه اقامت گاه های ایلام، مهران و دهلران ظرفیت پذیرش یک هزار و 100 نفر از زائران راهیان نور در هر شبانه روز را دارند، اظهار کرد: تمام خدمات ارائه شده به کاروان های راهیان نور رایگان و بدون دریافت هزینه است.
وی یادآور شد: با وجود عدم همکاری دستگاه های مختلف برای کمک به ستاد راهیان نور استان ایلام به منظور تجهیز و تامین برخی امکانات مورد نیاز این یادمان ها، اما بسترهای مناسب برای حضور کاروان های راهیان نور داخل و خارج استان در این اماکن فراهم شده است.
منصوربیگی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس استان بهترین و بیشترین استفاده کاربردی را داشته باشیم، افزود: در صورت همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه استانداری با ستاد راهیان نور و ایجاد زیرساخت های لازم برای این یادمان ها، بی تردید این اماکن ظرفیت و گنجایش پذیرش زائران بیشتری را در طول سال دارند.
وی تاکید کرد: از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون افزون بر 90 هزار نفر از یادمان های دفاع مقدس این استان بازدید کرده اند که در صورت تحقق بازدید بیش از 100 هزار نفری کاروان های راهیان نور تا پایان 15 فرودین سال 95، میزان بازدید کنندگان از این مناطق به 200 هزار نفر در بازه زمانی یکساله خواهد رسید.
مدیر سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: با وجود تعدد اماکن در گیر در جنگ تحمیلی در ایلام، عمده بازدید های کاوران های راهیان نور از یادمان های نقطه ایثار، قلاویزان، شرهانی و قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) است.
وی در خصوص امکان بازدید از سایر یادمان های دفاع مقدس استان خاطر نشان کرد: دیگر یادمان های عملیاتی همچون میمک، تنگه کوشک و زمین فوتبال چوار به علت عدم وجود زیرساخت مناسب در مسیر کاوران های راهیان نور قرار ندارد و تنها برخی از کاوران ها به صورت عبوری از اینها بازدید می کنند.
در برنامه های راهیان نور امسال استان ایلام هشت راوی دائمی و 50 خادم غیر بومی در محل یادمان های عملیاتی دفاع مقدس بکارگیری شده اند تا برای بازدید کنندگان روایت های جنگ و عملیات های دفاع مقدس را بازگو کنند.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار