مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار بالگرد این جمعیت از سوم فروردین ماه سال آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 14 March 2016

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار بالگرد این جمعیت از سوم فروردین ماه سال آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛ محمد سلیمانی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی استان ایلام اظهار کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد از سوم فروردین به مدت یک هفته در این استان مستقر است تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
وی به اجرای طرح امداد و نجات جاده ای این جمعیت در تعطیلات نوروزی سال آینده اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی می شود تا جمع پایگاه به عدد 16 برسد.
سلیمانی تاکید کرد: 40 دستگاه خودرو نجات، آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه یک هزار و 280 نفر روز امدادگر در این پایگاه ها مستقر می شوند تا از 25 اسفند امسال تا 15فروردین سال آینده نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه علاوه بر این، دو پایگاه کوهستانی نیز در جاده های ارتباطی نقاط مرتفع و کوهستانی این استان مستقر می شوند به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت نیز اشاره کرد.
وی گفت: این پایگاه ها به تعداد 27 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام مستقر خواهند شد و ضمن راهنمایی مسافران، خدماتی همچون توزیع بسته های فرهنگی، تست فشار خون و قند خون را به صورت رایگان به آنها ارائه می کنند.
به گفته وی، از این شمار هشت پایگاه در قالب طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه حواهند کرد.
سلیمانی همچنین با اشاره به طرح داوطلب یار امداد این جمعیت در نوروز 95 از استقرار پزشکان، پرستاران و بهیاران در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و ارائه خدمات امدادی به مسافران نوروزی در قالب این طرح خبر داد.

** امداد رسانی به آتش سوزی خودروها در سوانح جاده ای نیازمند چاره جویی است
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام سپس با اشاره به آتش سوزی خودروها در برخی سوانح جاده ای گفت: نه هلال احمر و نه دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی، اورژانس و هیچ ارگان دیگری بضاعت لازم برای امداد رسانی به اینگونه حوادث را ندارند.
وی اظهار کرد: آتش سوزی خودرو در کمترین زمان ممکن ایجاد و منجر به حوادث گسترده جانی خواهد شد و باید در حداقل زمان ممکن امداد رسانی انجام شود که این مساله نیازمند چاره جویی است.
وی یادآور شد: اگر چه در این زمینه هیچ ارگانی متولی نیست ولی خانواده ها باید آموزش های امداد اولیه را فرا گرفته و خودروهای خود را به سیلندرهای اطفای حریق مجهز کنند.

** استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در استان نیازمند تامین هزینه های میلیاردی
وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص علت عدم استقرار ثابت بالگرد جمعیت هلال احمر در استان ایلام گفت: استقرار بالگرد به صورت ثابت نیازمند 570 میلیارد ریال اعتبار است.
سلیمانی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی آشیانه این بالگرد امدادی را نیز 30 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به حادثه خیز بودن جاده های ارتباطی این استان استقرار این بالگرد نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح جاده ای خواهد داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار