کد خبر: ۱۹۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 12 March 2016


رئیس دانشگاه آزاد کرج از ایجاد قطب علمی رشته زبان فارسی در استان البرز و طی سال آینده خبر داد.

بهروز میرزا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به عنوان یکی از مهمترین استان‌هایی که دارای دانشگاه‌ها و دانشجویان علمی بسیاری است لذا لازم است تا برنامه‌های علمی در این استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: فراهم کردن بسترهای فعالیت‌های علمی برای دانشجویان

و توسعه رشته‌های تحصیلی یکی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به برنامه‌های سال آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، افزود: انعقاد قراردادهای برون سازمانی برای توسعه صنعتی طرح‌های پژوهشی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه در البرز است.

میرزا ایجاد قطب علمی رشته زبان و ادبیات فارسی در استان البرز را از دیگر برنامه‌های سال 95 در این استان عنوان کرد و افزود: برگزاری همایش چهره‌های ماندگار علمی و ادبی در واحد کرج از دیگر برنامه‌های سال آتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است.

وی با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت علمی در این استان به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: از مهمترین مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان بودن شرکت‌ها به معنای واقعی است لذا با توجه به اینکه در البرز 10 دانشگاه اصلی و سه زیرمجموعه دانشگاهی وجود دارد لذا تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه امری مهم و ضروری است.

میرزا با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان بزرگترین دانشگاه استان است،‌ اظهار کرد: این دانشگاه در سال 93 با اعلام پایگاه جهان اسلام جایگاه دوم کشور را بعد از واحد علوم و تحقیقات تهران به خود اختصاص داده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و آموزشی واحدهای دانشگاهی در استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: کسب رتبه دوم علمی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ، برگزیده شدن برخی از اساتید این دانشگاه به عنوان پژوهشگران برتر در کشور و ... از دستاوردهای علمی این دانشگاه در سال جاری بوده است.

این مسئول با اشاره به خروج تدریجی اعضای هیئت علمی حق التدریس از واحدهای دانشگاهی این استان و جایگزینی آنان با اعضای هیئت علمی تمام وقت افزود: در سال 94 در واحد کرج بیش از 80 نفر هیئت علمی جذب شده‌اند و در سال آتی نیز بیش از 100 نفر در این استان جذب هیئت علمی جدید خواهیم داشت.

*کلنگ زنی شهرک شفا در استان البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در ادامه سخنان خود از کلنگ‌زنی شهرک شفا در استان البرز خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های مورد تصویب در سال جاری، طرح‌های تجاری سازی شده در واحد کرج است که در این راستا زمین دو هکتاری برای شهرک شفا ـ شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که کلنگ‌زنی آن در سال آینده صورت خواهد گرفت.

به گفته وی با راه‌اندازی فن بازار در واحد کرج، محصولات تجاری شده به علاقمندان عرضه می‌شود که تاکنون سه محصول تجاری شده شامل دستگاه جوش زیر آب و دستگاه آزمون غیر مخرب و محصول غذایی عسل در این فن بازار ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار