تلاش شرکت آب منطقه ای مرکزی برای نصب کنتورهای هوشمند؛
تابناک: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: بر اساس جلسات و پیگیری های این شرکت بانک کشاورزی استان مرکزی اعلام آمادگی نموده است که اعتبار مورد نیاز برای خرید حداقل 1000 دستگاه کنتور هوشمند را در قالب ارائه تسهیلات به دارندگان پروانه بهره برداری چاه کشاورزی تامین نماید.
کد خبر: ۱۹۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 11 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس نورالدین بازگیر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی در توضیح این خبر افزود: آمارها نشان می دهد یکی از دلایل اصلی کسری مخازن آب زیرزمینی، مربوط به برداشت بیش از حد در چاه های دارای پروانه یا اصطلاحاً چاه های مجاز است، لذا وزارت نیرو قانونا ًمکلف شده است در قالب اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تمام چاه های برقی مجاز کشاورزی را به کنتورهای هوشمند مجهز کند.

مهندس بازگیر ادامه داد: از طریق نصب این کنتورها می توان کنترل دقیقی بر روی برداشت آب از منابع زیرزمینی داشت و آنها را دائما و در هر زمان رصد نمود.

وی گفت: با توجه به قیمت کنتور که در حدود پنجاه میلیون ریال است وآن را کشاورز باید بپردازد زمان بسیار طولانی لازم است تا  تمامی چاهها به کنتور هوشمند مجهز شود .

مهندس بازگیر تاکید کرد: پس می طلبد که تمامی دستگاه ها همکاری و مشارکت لازم را انجام دهند تا نصب این کنتورها باسرعت بیشتری انجام شود تا بتوانیم مدیریت نوینی در کنترل چاهها داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی اظهار کرد: در این راستا با همراهی بهره برداران و مقامات سیاسی و اداری استان و تلاش پیگیر و جدی پرسنل حفاظت و بهره برداری این شرکت، بانک کشاورزی استان مرکزی اعلام آمادگی نموده است که اعتبار مورد نیاز برای خرید حداقل 1000 دستگاه کنتور هوشمند را در قالب ارائه تسهیلات به دارندگان پروانه بهره برداری چاه کشاورزی تامین نماید.

وی افزود: سود این کار بیشتر متوجه کشاورزان خواهد شد و از سوء استفاده و اضافه برداشت برخی از کشاورزان سودجو جلوگیری خواهد شد.

مهندس نورالدین بازگیر گفت: تاکنون تعداد 530 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاهها نصب شده است که امیدواریم با ارائه این تسهیلات این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار