رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اینکه در بهمن ماه تخم مرغ نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: صادرات تخم مرغ امسال خوب بوده و این موضوع باعث تاثیر در قیمت داخل شد.
کد خبر: ۱۹۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴ 12 March 2016

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اینکه در بهمن ماه تخم مرغ نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: صادرات تخم مرغ امسال خوب بوده و این موضوع باعث تاثیر در قیمت داخل شد.

به گزارش فارس ، علیرضا شجاعی در ستاد تنظیم بازار شهرستان همدان با اشاره به اینکه بازرسیها از 15 اسفندماه آغاز شده و تا 20 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد، اظهار کرد: نظارت بر بازار خرده‌فروش و عمده‌فروش به اصناف واگذار شده و در کنار اصناف فعالیت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کشیک‌های گشت بازرسی و ستاد خبری فعال است، تاکید کرد: کالاهای ذخیره‌سازی شده تعیین تکلیف شده‌اند و حجم ذخیره نیز بالا است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه برنج، شکر، میوه، مرغ و گوشت توزیع می‌شود و حجم کالای ذخیره نیز زیاد است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد، افزود: ورود به بازار منوط به تغییرات بازار است و اگر روند بازار آرام و طبیعی باشد ورود ذخایر شب عید کمتر شده و اگر شوک وارد شود و تغییر قیمت غیر منطقی باشد توزیع انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع فروش مرغ به صورت سیار و آزمایشی آغاز شده است، بیان کرد: میوه شب عید در میادین شهرداری انجام می‌شود و در صورت ضرورت از منتخبان اصناف نیز استفاده خواهد شد.

شجاعی به مقایسه قیمت‌ها پرداخت و افزود: آهن‌آلات منفی 24 درصد کاهش قیمت داشته است در حالی که قیمت مصالح ساختمانی تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه لوازم خانگی 6.7 درصد افزایش قیمت و خودرو 2.1 درصد کاهش قیمت داشته است، تاکید کرد: برنج و ماکارونی 15 درصد افزایش قیمت داشته و علت این افزایش قیمت نیز به خاطر آزادسازی آرد برای ماکارونی است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه گوشت و فرآوردههای گوشتی 20 درصد افزایش قیمت داشته است، ادامه داد: افزایش قیمت در بحث گوشت و فرآوردههای گوشتی بیشتر به خاطر فرآورده سوسیس و کالباس بوده و در حوزه گوشت قیمت روال طبیعی داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت شیر و فرآوردههای آن افزایش 5.7 درصدی داشته است، بیان کرد: قیمت روغن و دخانیات و مواد شوینده ثابت است.

شجاعی با بیان اینکه میوه و ترهبار 20 درصد افزایش قیمت داشته که تغییر قیمت پیاز در این مدت بسیار در افزایش قیمت موثر بوده است، افزود: حبوبات 34 درصد افزایش قیمت داشته که علت آن نیز افزایش قیمت عدس است.

وی با بیان اینکه قند و شکر با افزایش پنج درصدی قیمت مواجه بوده است، ادامه داد: اقلام علوفهای 14 درصد کاهش قیمت و لوازمالتحریر یک درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: قیمت محصولات شیمیایی و پتروشیمی دو درصد، کود شیمیایی 4.2 درصد، سموم دفع آفات نباتی یک درصد و ملزومات خودرو 10 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه تخم مرغ نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش قیمت داشته است، افزود: صادرات تخم مرغ امسال خوب بوده و این موضوع باعث تاثیر در قیمت داخل شد.

شجاعی با تاکید بر اینکه قیمت بالاتر از نرخ تورم اعلامی دولت را گرانی میدانیم و پایینتر از آن نرخ منطقی دانسته میشود، افزود: شبکه توزیع مرغ کار خود را منظم انجام میدهد.

وی با اشاره به اینکه روز اول و دوم فروردین ماه با عدم کشتار مرغ مواجه هستیم، ادامه داد: روز 29 اسفندماه حجم کشتار را بالا میبریم که بازار مرغ را تامین کند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه قیمت مرغ نزولی شده است، بیان کرد: علت پایین بودن قیمت مرغ افزایش 20 تا 25 درصد جوجهریزی و تولید در استان است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار