به گزارش تابناک سمنان،مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : بیش از 40 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۱۹۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 08 March 2016
علی رضا احمد زاده روز سه شنبه در آیین بهره برداری از بخش دیالیز بیمارستان شفا سمنان افزود :
در سال جاری 166هزار میلیارد ریال در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.
وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی در تامین و تجهیز منابع طرح بیمه سلامت تلاش های گسترده ای انجام داده و آمار این بخش ، نتایج خوبی را نشان می دهد.
احمدزاده اضافه کرد : علاوه بر خدمات روزمره اقدامات زیر بنایی و زیر ساختی مناسبی را سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان ها و درمانگاه های زیر پوشش خود شروع کرده و در سال جاری شتاب بیشتری گرفته است.
وی افزایش خدمات فنی را از برنامه های کلان سازمان تامین اجتماعی و راه اندازی چند مرکز جدید، افزایش تخت بیمارستان ها، توسعه نوبت کاری فعال و افزایش سطح خدمات را از جمله کارهای مهم سال جاری این نهاد اعلام کرد.
مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : در کنار افزایش توسعه خدمات ، کیفیت نباید فراموش شود و تامین اجتماعی تلاش های اساسی برای تحقق این امر مهم انجام داده است.
احمد زاده بیان داشت : با کمک و تلاش پزشکان در بخش بیمه و بخش درمان در سازمان تامین اجتماعی از سال آینده سامانه فناوری اطلاعات راه اندازی می شود.
سیدمجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بیش از 70 درصد مردم این استان زیر پوشش بیمه
تامین اجتماعی قرار دارند.
وی با بیان این که هفت مرکز درمانی و یک بیمارستان تامین اجتماعی به بیمه شدگان استان خدمات ارایه می کند، گفت : بیمارستان شفا دارای 128 تخت، بخش های عمومی و تخصصی به بیمه شدگان خدمات ارایه می دهدجام می شود.
اکرم تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه و بیمارستان های تامین اجتماعی استان در سال 1394 را 985 هزار بار برشمرد و گفت : هشت هزار بار از این تعداد مربوط به دندان پزشکی بوده است.
اکرم همچنین به صرف بیش از 10میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی اتاق عمل و خرید پنج دستگاه آمبولانس و صرف 13 میلیارد ریال تجهیزات تخصصی پزشکی را از جمله اقدامات دیگر این نهاد در سال جاری اشاره کرد.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شفا استان سمنان گفت : بخش دیالیز این بیمارستان در 400 متر مربع مساحت با هشت تخت با تجهیزات تخصصی به بهره برداری رسیده است.
وی هزینه بهره برداری ساخت بنا و تجهیزات موجود این بحش را بیش از هفده میلیارد ریال اعلام کرد.
خدادی تعداد دستگاه های موجود دیالیز در استان را بیش از 24 دستگاه ذکر و اضافه کرد : بیشتر این دستگاه در مرکز درمانی کوثر شهرستان سمنان موجود است.
خدادی تعداد بیماران کلیوی در شهرستان سمنان را در مقایسه با دیگر شهرستان های استان بیشتر دانست و گفت :
بیماران کلیوی سمنان به دلیل نبود امکانات به مراکز دیالیز سایر شهرستان های استان مراجعه می کردند که با بهره برداری چهار دستگاه دیالیز در بیمارستان شفا ، بخش مهمی از مشکلات این بیماران برطرف شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار