رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر برنامه‌های این اداره‌ را در ایام نوروز 95 تشریح کرد.
کد خبر: ۱۹۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 09 March 2016

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر برنامه‌های این اداره‌ را در ایام نوروز 95 تشریح کرد.

به گزارش فارس، محمدرضا بهاری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اداره برای نوروز و ارائه خدمات بهتر به مسافران اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با ادارات کمیته‌های ده‌گانه تشکیل و وظایف محوله این کمیته‌ها در ملایر مشخص شده است.

وی گفت: طبق بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای صنوف و تأسیسات گردشگری آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به برنامه‌های این اداره در ایام نوروز تصریح کرد: طرح استقبال از بهار با مشارکت سایر نهادها و با حضور مسئولان همزمان با اولین روز از نوروز انجام خواهد شد.

وی اهدای گل و سوغات ملایر به اولین مسافران ورودی به شهرستان، برگزاری مسابقه سبزهآرایی بین شهروندان در موزه تاریخی لطفعلیان ملایر و اجرای طرح اتوبوس توریستی تور داخل شهر برای مسافران نوروزی را از جمله برنامه‌های اداره میراث فرهنگی ملایر در ایام نوروز دانست.

بهاری برگزاری نمایش خیابانی برای مردم و مسافران نوروزی، پاسخگویی به سئوالات مسافران در خصوص اماکن تاریخی و توریستی شهرستان در موزه لطفعلیان و ارگ نوشیجان، ارائه نقشه راهنما به مسافرین نوروزی و.. را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز برشمرد.

وی از برگزاری رزمایش ترافیک و خدمات سفر در 25 اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: این رزمایش همزمان با سراسر کشور با حضور ادارات شهرستان در ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان ملایر نیز گفت: برنامه‌ریزی‌ها و نظارت لازم نیز از سوی این اداره در شهرستان برای ایام نوروز در حال انجام است.

داریوش صفاری از تشکیل چهار اکیپ مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات، اتاق اصناف و دامپزشکی با همکاری اداره صنعت و معدن برای نظارت بر بازار در ایام عید خبر داد و گفت: این طرح از 15 اسفندماه شروع و تا 29 اسفندماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دو اکیپ مخصوص نیز در این ایام به صورت روزانه بر بازار نظارت و با هر نوع تخلف از سوی صنوف برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان ملایر از توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب دولتی در 39 نقطه شهرستان ملایر از 25 اسفندماه خبر داد و افزود: از این مکان‌ها 31 نقطه شهری و هشت نقطه روستایی خواهد بود.

وی همچنین از توزیع مرغ منجمد در آستانه نوروز در ملایر خبر داد و افزود: مرغ منجمد با قیمت 4 هزار و 850 تومان در بازار عرضه خواهد شد.

صفاری با اشاره به فعالیت 28 نانوایی در ایام عید گفت: این تعداد نانوایی در شهر ملایر فعالیت داشته و در روستاها نیز سهمیه‌بندی آرد برای نانوایی‌ها انجام شده تا مردم دچار مشکل برای تهیه نان نشوند.

مسئول اداره حمل و نقل و پایانه‌های ملایر نیز با اشاره به پیش فروش بلیتهای اتوبوس‌ها به صورت اینترنتی افزود: پیش فروش اینترنتی بلیت از 11 اسفندماه شروع شده و پیش‌فروش حضوری و اینترنتی نیز از 25 اسفندماه در شهرستان آغاز می‌شود.

سیداسماعیل صفوی‌زاده با اشاره به افزایش 15 درصدی نرخ بلیتهای نوروزی همزمان با اجرای طرح نوروزی سازمان حمل و نقل گفت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان ملایر از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال جدید در ترمینال ملایر ـ تهران به مسافرین نوروزی خدمات‌دهی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 38 دستگاه اتوبوس آماده ارائه خدمات به مسافرین در طرح نوروزی خواهند بود، گفت: 200 دستگاه مینی‌بوس و 150 دستگاه سواری نیز در پایانه‌های مسافری شهرستان در ایام نوروز به مسافرین نوروزی خدمات‌دهی دارند.

مسئول حمل و نقل و پایانه‌های ملایر با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرکز معاینه فنی خودرو در محور ملایر ـ اراک نیز در طول ایام نوروز تصریح کرد: مجتمع‌های خدماتی، رفاهی در تمام محورهای شهرستان نیز با نظارت این سازمان و ادارات مربوطه آماده خدمات‌دهی به مسافرین در ایام نوروز هستند.

وی از توزیع 5 هزار دفترچه راهنما شامل ساعات حرکت اتوبوس‌ها نقشه و راهنمای شهری در بین مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: این سازمان به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافرین در ایام نوروز خواهد بود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز از آمادگی هفت مدرسه با 42 کلاس در ایام نوروز برای اسکان مسافران خبر داد و گفت: خانه معلم ملایر نیز با 32 تخت آماده پذیرش مهمان‌های نوروزی در این ایام است.

کاوه برخورداری خاطر نشان کرد: علاوه بر آن نمازخانه مدارس و آموزش و پرورش نیز برای پذیرش مسافران آماده شده و بنرهای مکان‌های اسکان نیز برای راهنمایی و هدایت مسافرین در شهر نصب شده است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار