مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: با توجه به شیب مناطق کوهستانی استان امکان بروز سیل و ایجاد هرز آب و خروج آب از دسترس بسیار زیاد است که آبخیزداری یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مهار و کنترل آب‌ها است.
کد خبر: ۱۹۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 08 March 2016
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: با توجه به شیب مناطق کوهستانی استان امکان بروز سیل و ایجاد هرز آب و خروج آب از دسترس بسیار زیاد است که آبخیزداری یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مهار و کنترل آب‌ها است.

به گزارش تابناک ایلام،دکتر  «رضا احمدی» در خصوص این این خبر اعلام کردهر ساله از 15 تا 21 اسفند به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده و یکی از مهم‌ترین اهداف این هفته فرهنگ‌سازی است که با همراهی رسانه‌ها می‌توان به این مهم دست‌یافت و فرهنگ‌سازی نقش مهم در حفاظت از منابع طبیعی دارد و رسانه‌ها می‌توانند مردم را به مشارکت در حفاظت از منابع ملی ترغیب کنند.

 وی با بیان اینکه شعار هفته امسال «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» است که هدف از این نام‌گذاری همدل کردن و همسو نمودن فعالیت‌های بخش دولتی و غیردولتی است افزود: امروزه موضوع توجه و حفاظت از منابع طبیعی، یک بحث فرهنگی است و باید بافرهنگ سازی مردم را به سمت حفاظت از این منابع خدادادی تشویق نمود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه به حمایت‌های همه‌جانبه دادگستری از اجرای قوانین و صدور احکام در راستای حمایت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در بحث حفاظت که اولین رکن برای حفظ داشته‌ها است مهم‌ترین موضوع آن اجرای قانون است.  

 وی افزود: ایجاد کمربند حفاظتی، مبارزه با گیاه نیمه انگلی لوران توس، تغییر الگوی سوخت و جایگزینی سوخت فسیلی، تهیه نقشه جامع حفاظت مشارکتی در بخش‌های شهرستان‌ها، تهیه شناسنامه برای بهره‌برداران از عرصه‌های منابع طبیعی، کنترل ورود و خروج به داخل جنگل باهدف پیشگیری از آتش‌سوزی از برنامه‌های اجرایی در بخش حفاظت است که تاکنون صورت گرفته است.

 احمدی ادامه داد: با توجه به شیب منطقه امکان بروز سیل و ایجاد هرز آب و خروج آب از دسترس بسیار زیاد است و کارهای آبخیزداری یکی از مهم‌ترین راهکارها برای برون‌رفت از بحران است که باید در زمان خشک‌سالی بیشتر به این امر توجه کرد.

 وی اضافه کرد: تولید بیش از 60 گونه درختی و درختچه‌ای، تولید گونه‌های بومی در نهالستان‌های استان و استفاده از نیروهای بومی متخصص در این نهالستان‌ها و نهال‌کاری بیش از 7 هزار هکتار در 100 روز کاری فعالیت‌هایی است که برای اولین بار در سطح کشور در استان ایلام صورت گرفته است./م


منبع:ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار