رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: مراحل نهایی پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی ابن سینا اواخر هفته جاری در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 06 April 2015

حبیب شریف پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اعلام اینکه مراحل نهایی پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی ابن سینا اواخر هفته جاری در استان برگزار می شود، بیان داشت: ابن سینا(مسابقات خلاقیت) کاری ارزشمند همانند دیگر کارنامه های درخشان بنیاد نخبگان است که امیدواریم این موضوع منشأ تحولات علمی در آینده ای نزدیک باشد.

وی اضافه کرد: پنجمین دوره مسابقات خلاقیت دانش آموزی ابن سینا امسال نیز توسط گروه دانشجویی کاپا ابن سینا (کاشفان استعداد، پرورش گران اندیشه) و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، با هدف پرورش قدرت خلاقیت و افزایش فرهنگ کار تیمی میان دانش آموزان، در سطح دبیرستان های استان برگزار شده و در روز۲۰ فرودین ماه نفرات برگزیده معرفی می شوند.

شریف با اعلام اینکه این مسابقه از سال ۸۹ به صورت خود جوش اولین دوره خود را آغاز کرد گفت: تلاش داریم با برگزاری مسابقات مختلف بتوانیم در امر نخبه پروری گام برداریم.

رئیس بنیاد نخبگان فارس از مسئولین خواستار برگزاری این مسابقه در سطح ملی شد و گفت: چنانچه بتوانیم این موضوع را در سطح ملی مطرح کنیم قادر خواهیم بود استعداد های مختلف دانش جویان ودانش آموزان را هدفمند تر از گذشته هدایت کنیم.

معاون آموزش متوسطه سازمان آموزش و پرورش فارس نیز گفت:هم اکنون با حمایت بنیاد نخبگان فارس شرایط پرورش و استعدادیابی در تمامی مقاطع سطح آموزشی در استان فراهم شده تا بتوانیم با کشف استعداد های دانش آموزی بتوانیم آنان را به بنیاد نخبگان هدایت کنیم.

ناصر قجری گسترش پرورش استعدادهای درخشان دانش آموزی را یکی از سیاست های مهم تحول نظام بنیادین آموزشی دانست و افزود: در تلاش هستیم از طریق پژوهش سرا ها استعداد های دانش آموزان را کشف کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۸ پژوهش سرا در فارس فعالیت دارد، تصریح کرد: امیدواریم در آینده این تعداد را به ۲۵ پژوهش سرا ارتقا بدهیم تا زمینه کشف استعداد برای تمامی دانش آموزان فراهم بشود.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس برگزاری مسابقات خلاقیت ابن سینا را تنها در مقطع متوسطه دوره دوم اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت بنیاد نخبگان استان در تمامی مقاطع متوسطه توسعه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار