مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان به دلیل نزدیکی ایام عید از تشدید بازرسی‌ها از مراکز آرایشی و بهداشتی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 09 March 2016

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان به دلیل نزدیکی ایام عید از تشدید بازرسی‌ها از مراکز آرایشی و بهداشتی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس،محمد کاظم‌زاده با اشاره به تشدید بازرسی‌ها از مراکز آرایشی و بهداشتی در همدان، اظهار کرد: طرح ضربتی بازدید از مراکز آرایشی و بهداشتی به صورت زمانبندی شده آغاز شده است.

وی علت تشدید بازرسی‌ها از مراکز آرایشی و بهداشتی را افزایش خرید مردم از محصولات آرایشی و بهداشتی دانست و گفت: به دلیل نزدیکی ایام عید، خرید مردم از محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش یافته و به همین دلیل امکان تخلف از سوی عرضه‌کنندگان و فروشندگان این مواد وجود دارد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هرگونه تخلف در این زمینه غیر قابل بخشش است، خاطر نشان کرد: متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به گشت مشترک معاونت غذا و دارو با تعزیرات حکومتی گفت: با هرگونه مواد آرایشی بهداشتی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و قاچاق برخورد جدی صورت می‌گیرد.

کاظم‌زاده با بیان اینکه بازرسی‌ها از مواد غذایی نیز به جد در حال پیگیری است، افزود: در این زمینه نیز با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت وجود سبوس در نان، گفت: ما به عنوان مدعی متولی حفظ سلامت مردم پیگیر رعایت میزان استاندارد سبوس‌گیری از سوی کارخانجات آرد هستیم.

وی بیان کرد: ممکن است کارخانه‌های تولید آرد مشکلات خاص خود را داشته باشند اما آنچه مهم بوده این است که اگر سبوس در نان کم شود باید منتظر بیماری‌های گوارشی باشیم.

کاظم‌زاده با بیان اینکه سبوس نقش بسیار محافظتی در جلوگیری از بیماری‌های گوارشی، سرطان و چاقی دارد، گفت: کارخانه‌های آرد اگر خارج از استاندارد سبوس‌گیری کنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تذکرات لازم به چند کارخانه در این زمینه داده شده است، افزود: به آنها هشدار داده شده که رفتار ناصحیح خود را اصلاح کنند وگرنه با آنها برخورد می‌شود و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در بازدیدهای صورت گرفته از نانوایی‌ها بسیاری از نانواها مقصران این رفتار را مردم می‌دانند، گفت: آنها ادعا می‌کنند که مردم نان سفید از ما می‌خواهند و در نتیجه مجبور به گرفتن سبوس بیشتری از آرد هستیم.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند نان تیره یعنی نان سالم، خاطر نشان کرد: مردم باید تقاضای خود را به سمت نان سبوس‌دار ببرند چراکه با این رفتار سلامتی آنها تضمین خواهد شد.

کاظم‌زاده با بیان اینکه حفظ امنیت غذایی به عنوان مسئله جدی مطرح است، گفت: امروزه رعایت مصرف مواد قندی، نمک و چربی جزء اولویت برنامه وزارت بهداشت است که امیدواریم سال آینده شاهد کنترل بیشتری در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه همه ساله دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور توجه به این مسئله را به جد در برنامه قرار خواهند داد، افزود: ما کارخانه‌ها را ملزم خواهیم کرد تا در تولید مواد غذایی به سمت چربی، نمک و شکر کمتری بروند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار