روستای لایزنگان از قدیم الایام کتابخانه داشت، کتابخانه های کاه گلی کوچک با امکاناتی اندک؛ اما امروز به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتابخوانی در این روستا رواجی دوچندان داشته است.
کد خبر: ۱۹۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 04 March 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام باقری مدیر کانون شهید «اسلامی نسب» روستای لایزنگان در استان فارس است.وی در مورد علت انتخاب روستای لایزنگان به عنوان روستای برتر در امر کتاب و کتاب خوانی گفت: شاید یکی از مهمترین علل را بتوانیم در تاریخچه این روستا جست وجو کنیم، مردم ساکن در این روستا نسل اندر نسل میزبان علمای بزرگی بودند و در نتیجه با بحث کتاب و کتاب خوانی نامانوس نیستند.

وی ادامه داد: روستای لایزنگان زادگاه آیت الله شیرازی(ره) امام جمعه سابق مشهد بود، آن مرحوم در این روستا سکونت نداشت و در نتیجه برای ادامه تحصیل حوزوی خود و البته زندگی به شهرهای مختلفی رفت و شاگردان و طلاب مبرزی را تربیت کرد. آیت الله شیرازی به داراب، یزد، نجف سفر و تحصیل حوزوی خود را ادامه داد و از نکات جالب در مورد وی این بود که هم دوره امام راحل  و از شاگردان آیت الله خویی بود.

حجت الاسلام باقری در مورد فعالیت های کتابخانه ای در این روستا از زمان های دور گفت: روستای لایزنگان از روستاهای قدیمی است و از همان قدیم الایام نیز کتابخانه داشت، کتابخانه هایی کاه گلی که با وجود ساختمان ساده ای که از نظر معماری و سازه داشتند مورد استقبال مردم روستا بودند.

وی با بیان اینکه اکنون مردم روستا می توانند با امکانات بهتری از کتابخانه استفاده کنند، گفت: در حال حاضر کانون فرهنگی هنری شهید اسلامی نسب در روستای ما سبب شده است تا دسترسی مردم به کتاب راحت تر باشد. البته به جز فعالیت های کانون در امر کتابخوانی، در حسینه چهارده معصوم روستا نیز کتابخانه ای با یاری مردم و خیرین ساخته شد و اهالی نیز بسیار استقبال داشتند.

امام جماعت مسجد جامع لایزنگان در بخش دیگری از مباحث خود به برنامه های پیش رو در حوزه کتاب و کتاب خوانی در این روستا اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که مسابقاتی را در حوزه کتاب خوانی برای تشویق نوجوانان و جوانان ساکن در رو ستا داشته باشیم.

 مدیر کانون فرهنگی هنری شهید اسلامی نسب در ادامه در مورد نقش کانون های مساجد در ارتقای سطح علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان روستایی گفت: کانون های فرهنگی نقش به سزایی دارند، ما نیز در روستای لایزنگان به تازگی کانون شهید اسلامی نسب را راه اندازی کرده ای که آن شهید فرمانده عملیات کربلای چهار بود. با راه اندازی این کانون فعالیت های خوبی در روستا انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای تقویت کتاب خوانی در سطح روستاهای کشور باید از روستاها حمایت شود و کتاب های خوب به روستاها ارسال شود، استقبال از کتاب در روستاها بسیار است و حیف است که کتاب در اختیار روستاها نباشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
سلام . خوب این روستا جزو کدامیک از شهرستان های استان فارس است؟ استان فارس حدود 20 شهرستان بزرگ و کوچک دارد . چه طور باید بدانیم جزو کدام شهرستان یا شهر استان فارس است ؟ با ذره بین نگاه کنیم میشه پیداش کرد یا افتخارات آن را نمی خواهند به شهر مربوطه اش مرتبط بدانند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار