رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت:
ییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون حدود 600 تن از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان بخش بندرکیاشهر این شهرستان صید شده است.
کد خبر: ۱۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 06 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون حدود 600 تن از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان بخش بندرکیاشهر این شهرستان صید شده است.

حمیدرضا سلیمانی با بیان اینکه فصل صید از بیستم مهرماه سال گذشته در 36 کیلومتر از سواحل بندرکیاشهر آغاز شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان صید که تا پانزدهم فروردین ماه انجام گرفته 60میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه فصل صید تا 25فروردین ماه تمدید شده است، افزود: ماهی سفید و کفال از مهمترین ماهیان استخوانی صید شده توسط صیادان بندرکیاشهر بوده است.

سلیمانی گفت: این میزان صید در حالی در سواحل بندرکیاشهر صورت گرفت که صیادان این بخش با بارندگی های مستمر روزانه، کولاک دریا، سرمای هوا و کاهش مهاجرت ماهیان به سواحل روبرو بوده اند.

وی در ادامه نیز با اشاره به اجرای طرح صید ماهیان مولد استخوانی در این شهرستان نیز گفت: صید ماهیان مولد استخوانی از اوایل سالجاری در دو کیلومتر از محدوده رودخانه سفیدرود این شهرستان آغاز شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه صید ماهیان مولد استخوانی تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، افزود: تعداد 20 نفر از صیادان نیز با نظارت اداره شیلات در زمینه صید ماهیان مولد استخوانی فعالیت دارند.

وی بازسازی ذخائر دریایی را یکی از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: ماهیان مولد صید شده در این طرح به مراکز تکثیر و پرورش استان گیلان فرستاده خواهند شد.

سلیمانی گفت: پس از تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی بچه ماهیان تکثیر شده رها سازی خواهند شد.

وی همچنین ضمن تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از صیادان بخش بندرکیاشهر یادآور شد: در سال گذشته حدود 25 هزار تن از ماهیان مولد استخوانی در این شهرستان صید شده است.

به گفته سلیمانی هم اکنون 993 نفر از صیادان بندرکیاشهر در 11 شرکت تعاونی پره صیادی این بخش فعالیت دارند.

بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با 36 کیلومتر ساحل دریایی در شرق مرکز گیلان قرار دارد.

حدود چهار هزار ماهیگیر در 52شرکت تعاونی پره در 300 کیلومتر آب های ساحلی خزر در محدوده گیلان از آستارا تا چابکسر در فصل صید فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار