یک متخصص طب فیزیک و توانبخشی در همدان گفت: بانوان به هیچ عنوان به تنهایی خانه‌تکانی نکنند و حتما از اعضای خانواده برای این کار کمک بگیرند.
کد خبر: ۱۸۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 29 February 2016

یک متخصص طب فیزیک و توانبخشی در همدان گفت: بانوان به هیچ عنوان به تنهایی خانه‌تکانی نکنند و حتما از اعضای خانواده برای این کار کمک بگیرند.

به گزارش ایسنا؛دکتر "محمدرضا نیکو"اظهار کرد: متاسفانه عمده زنان به تنهایی و بدون آمادگی جسمی و بدنی اقدام به خانه‌تکانی می‌کنند که همین امر موجب شده خانه‌تکانی آسیب جسمی بسیاری برای آنها به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه معمولا آسیب‌ها در حین خانه‌تکانی ناشی از سقوط و افتادن از چهارپایه و بدکار کردن با اجسام سنگین است، توصیه کرد: خانم‌ها حتما در حین خانه‌تکانی از نردبان دو طرفه برای جلوگیری از سقوط از چهارپایه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین آسیب بعد از التهاب تاندون مچ دست و آرنج در خانه‌تکانی، آتروز زودرس و دیسک کمر است.

این متخصص طب فیزیک در خصوص نحوه برداشتن اجسام سنگین گفت: بانوان متناسب با وزن خود اقدام به برداشتن اجسام سنگین کنند و برداشتن اجسام را در سه مرحله انجام دهند.

وی ادامه داد: خانم‌ها در حین خانه‌تکانی برای جلوگیری از آسیب به بدن حتما با قرار دادن چرخی در زیر اجسام اقدام به حل دادن اجسام کنند.

نیکو تاکید کرد: بانوان به هیچ عنوان به تنهایی خانه‌تکانی نکنند و حتما از اعضای خانواده برای این کار کمک بگیرند و به طور جد از بلند کردن وسایل سنگین به تنهایی خودداری کرده و تا حد ممکن انجام کارهایی که نیاز به بالا رفتن از پله و چهارپایه دارد را به دیگران واگذار کنند.

وی تاکید کرد: بانوان ایرانی از هم‌اکنون کار خانه‌تکانی را آغاز کرده و سعی کنند زمان‌بندی مناسبی برای انجام کارها داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار