معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب 15 واحد متخلف و کشف و معدوم‌سازی 7 هزار 500 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 06 April 2015

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب 15 واحد متخلف و کشف و معدوم‌سازی 7 هزار 500 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ حسین عرفانی با اشاره به فعالیت طرح بسیج سلامت نوروزی از یکم اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال، اظهار کرد: این طرح به منظور بهبود و ارتقای وضعیت بهداشت محیط، بهداشت مواد غذایی و بهداشت آب، در اماکن پذیرایی، اقامتی، عمومی و ... انجام شد.

وی از پلمب 15 واحد متخلف تهیه، نگهداری و فروش مواد غذایی و همچنین اماکن عمومی و بین‌راهی در این ایام خبر داد و افزود: 7 هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد در این مدت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه بهداشتی اهمیت بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: کنترل کیفی مواد غذایی و معیارهای بهداشت محیطی در اماکن و محل‌های مورد نظر، کنترل کیفی آب آشامیدنی و بازدید از اماکن بین‌راهی در برنامه بازدید بازرسان بهداشت بوده است.

وی تهیه و پخش پوستر و پمفلت و نیز اجرا و پخش برنامه‌های آموزشی و توجیهی از رسانه‌ها را در راستای توجه مردم به بهداشت مهم دانست.

عرفانی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم و متصدیان در زمینه بهداشت غذا، بهداشت محیط وسایل بهداشتی در مسافرت‌ها باید مد نظر باشد که مجموعه بهداشت استان نیز در این راستا وارد عمل شد.

وی در پایان افزود: تمام خواروبارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، استخرها، گرمابه‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی و دیگر اماکن با شروع عملیات طرح بسیج نوروزی سلامت توسط بازرسان سلامت کنترل شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار