کد خبر: ۱۸۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 25 February 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون سياسي امنيتي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان يزد با اشاره به تدارك  719 شعبه اخذ راي در استان، 558 شعبه را ثابت و 161 شعبه را سيار اعلام كرد.

"محمد علي طالبي" در نشست مشترك ستاد انتخابات استان با هيات‌هاي نظارت و بازرسي كه همراه با ارائه گزارش فرمانداران استان به ويدئو كنفرانس بود، از پيشرفت تمام امور انتخابات در استان برطبق قانون و برنامه‌زمان‌بندي انتخابات خبر داد و گفت: هرچند اين انتخابات اولين تجربه دولت تدبير و اميد براي برگزاري انتخابات است ولي خوشبختانه وجود نيروهاي توانمند و شايسته و برقراري تعامل خوب در استان، موفقيت اين تجربه تاكنونرا رقم زده است.

وي با اشاره به اقدامات و تدابير انجام شده براي برگزاري انتخاباتي پرشور و باشكوه در استان، اعلام كرد: خوشبختانه هم به لحاظ كيفي و هم از نظر كمي عملكرد خوبي را در استان نسبت به دوره‌هاي گذشته شاهد هستيم.

طالبي از توان مضاعف اين دوره از انتخابات به موضوع آموزش با توجه به حساسيت برگزاري همزمان دو انتخابات شوراي خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

وي از پيش‌بيني 719 شعبه اخذ راي در استان، تصريح كرد: 558 شعبه اخذ راي استان ثابت و 161 شعبه نيز به صورت سيار فعاليت خواهند كرد.

رئيس ستاد انتخابات استان با اشاره به 102 داوطلب تايييد صلاحيت شده در استان، اظهار كرد: تا صبح امروز 75 داوطلب براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان با يكديگر رقابت مي‌كنند كه در حوزه انتخابيه يزد، اشكذر، بخش ندوشن و دهستان سورك 36 نفر، در حوزه انتخابيه اردكان پنج نفر، حوزه انتخابيه تفت و ميبد 15 نفر و در حوزه انتخابيه مهريز، خاتنم، ابروكوه و بافق و بهاباد 19 نفر هستند.

وي در مورد داوطلبان خبرگان رهبري نيز از رقابت دو نامزد براي پنجمين دوره شوراي خبرگان رهبري در استان خبر داد.

طالبي واجدين شرايط راي دادن در استان را 665 هزار و 504 نفر اعلام كرد و گفت: در حوزه انتخابيه يزد 405 هزار و 675 نفر، در حوزه انتخابيه اردكان 52 هزار و 115 نفر، حوزه تفت 86 هزار و 417 نفر و حوزه انتخابيه مهريز نيز 121 هزار و 293 نفر واجد راي دادن هستند.

به گفته معاون استاندار يزد بيش از پنج هزار نفر در برگزاري انتخابات روز هفتم اسفندماه در استان مشاركت خواهند داشت.

وي در مورد موضوع انتخابات در بخش ندوشن گفت: براساس اعلام وزارت كشور برگزاري انتخابات مجلس در ذيل حوزه انتخابيه يزد و اشكذر و برگزاري انتخابات شوراي خبرگان نيز بايد از طريق حوزه انتخابيه ميبد برگزار مي‌شد، لذا هماهنگي‌هاي لازم در اين رابطه با دو حوزه مذكور صورت گرفته است.

طالبي در پايان نيز با بيان برخي تذكرات در مورد پلمپ صندوق‌ها و شمارش آراء، خواستار توجه به اهميت و حساسيت انتخابات از سوي اعضاي شعب شد و گفت: در برخي حوزه‌هاي انتخابيه امكان اختلاف زياد آراء بين كانديداها خيلي محتمل نيست لذا بايد دقت كرد كه از كوچكترين اقدام غيرقانوني كه مي‌تواند منجر به باطل شدن آراء يك صندوق شود جلوگيري كرد تا منجر به مشكلات بعدي نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار