رییس مرکز تحقیقات ، آموزش و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: توسعه کشاورزی پایدار یا بوم سازگار از اولویت های تحقیقاتی در این استان است.
کد خبر: ۱۸۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 23 February 2016

حسین کربلایی خیاوی روز سه شنبه در جلسه شورای تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی استان افزود: اولویت فعالیت های تحقیقاتی ، آموزشی و ترویجی در بخش کشاورزی این استان مورد توجه قرار گرفته زیرا اصل بوم سازگار موجب حفظ اکوسیستم ، کاهش آلودگی های غذایی ، تولید غذای سالم ، کاهش آلودگی منابع ، کاهش آلودگی خاک و کاهش خطرات زیست محیطی می شود.
او با تاکید بر لزوم ارتباط تنگاتگ محققان با مراکز دانشگاهی اظهار کرد: با هدف کاهش فاصله حاکم بین مراکز تولید دانش کشاورزی و بهره برداران برای انتقال یافته های تحقیقاتی توسعه ارتباط با مراکز تحقیقات بین المللی و دانشگاههای کشور مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
وی گفت: تحقیقات بدون تعامل با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی سایر کشورها توسعه نمی یابد و برای تحقق آن در بخش کشاورزی استان تلاش می کنیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، او افزود: در فرایند مسائل تحقیقاتی فناوری های جریان ساز به عنوان یک اصل مهم و اساسی باید مورد توجه قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود ، چون با نوآوری و دانش نوین تحقیقات کارآمد و پویا می شود.
وی گفت: در این زمینه توجه به زیر ساخت های ارتباطی برای انتقال یافته های تحقیقاتی و دانش فنی به بهره برداران و تولید کنندگان نیزبیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار