معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت:استان فارس در سال 93 با جذب حدود 900 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مکانیزه در بخش کشاورزی ، مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴ 05 April 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا؛ساسان تاجگردون،افزود: این میزان اعتبار جذب شده، حدود یک و نیم برابر اعتبار تخصیصی صندوق توسعه ملی است.

وی ادامه داد: فارس در سال 93، با وجودی که با کمبود بارش ها و مشکلات ناشی از تامین آب برای کشاورزان مواجه بود، توانست در بخش کشاورزی به موفقیت های خوبی دست یابد.

او اظهار کرد: جهاد کشاورزی فارس با جذب حدود 730 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای آبیاری تحت فشار در سطح 12 هزار و 600 هکتار، موفق شد بالاترین سطح اجرای آبیاری را کشور داشته باشد.

تاجگردون ادامه داد: همچنین این استان موفق شد با مطالعه و طراحی آبیاری تحت فشار به میزان 15 هزار و 838 هکتار مقام اول را در کشور کسب کند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: تجهیز و نوسازی پنج هزار و 760 هکتار از اراضی استان با هزینه 50 میلیارد ریال و اجرای یک هزار و 910 هکتار عملیات ساختمان شبکه های آبیاری به میزان 140 میلیارد ریال از دیگر برنامه های موفق این استان در بخش کشاورزی در سال 93 بود.

وی بیان کرد:سیاست اصلی مدیریت ارشداستان فارس دراختصاص بودجه به طرح های زیربنایی،در تامین و استفاده بهینه از آب های سطحی و زیرزمینی این استان است تا با استفاده از شیوه های نوین علمی، با تامین معیشت بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی، حداکثر بهره وری و استفاده از آب های موجود صورت گیرد.

او گفت:همچنین در سال 93 بزرگترین جذب و به کارگیری نیروی انسانی در تاریخ کشاورزی فارس انجام شد و حدود یک هزار نفر از دانش آموختگان رشته های کشاورزی این استان در سازمان جهاد کشاورزی مشغول به کار شدند.

تاجگردون گفت: همچنین در سال 93 با اختصاص بودجه و اعتبارات ملی و استانی، تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده صنایع کشاورزی این استان 60 درصد افزایش یافت که این مهم زمینه اشتغال جمعی از بیکاران فارس را نیز فراهم کرد.

وی افزود: در سال 93، برای تحقق حقوق دولت، 50 میلیارد ریال از محل اجاره بها، فروش و عوارض اراضی حاصل از تغییر کاربری که 146 درصد بیش از تعهد سال استان فارس بود اخذ و به خزانه کشور واریز شد.

وی گفت: همچنین شش اکیپ ویژه حفظ کاربری اراضی در پنج شهرستان استان فارس تشکیل شده تا نسبت به پوشش حفاظتی اراضی به مساحت 589 هزار و 932 هکتار اقدام کنند.

او اضافه کرد: واگذاری یک هزار و 400 هکتار زمین به طرح های کشاورزی و 800 هکتار به طرح های غیر کشاورزی، از دیگر اقدامات کمیسیون های مربوطه استان فارس در سال 93 بود.

تاجگردون ادامه داد:با توجه به سیاست های همه جانبه مدیریت ارشد استان فارس امیدواریم در سال 94 برای تحقق شعار محوری سال (دولت و ملت، همزبانی و همدلی)، شاهد وحدت و همدلی بیشتر مسوولان، بهره برداران، تولید کنندگان و صادر کنندگان در استان پهناور فارس باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار