کد خبر: ۱۸۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 22 February 2016
سیدقادر لاهوتی چهره شناخته شده اصلاح طلب با صدور بیانیه ای از دکتر کامرانی نامزد اصلاح طلبان کهگیلویه حمایت کرد.

متن بیانیه در پی می آید:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
«فَبَشِّرْ عِبَادِ االَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ »
بشارت بده به بندگان خردمند و هدایت یافتگان ما که سخن را می شنوند و بهترین آن را انتخاب نموده و از آن تبعیّت می کنند .
مردم شریف کهگیلویه و هم استانی های ارجمند م طلیعه ی شکفتن گل انقلاب در بهمن ماه سال ۵۷ و رویش آن ، در زمستان طبیعت ، دل ها را به میهمانی بهار انقلاب برده است .

این جانب همچنانکه قبل از انقلاب به قدر آگاهی خویش ، دل در گرو اندیشه های بنیانگذار کبیر اتقلاب داشتم و همراه مردم شهرستان و کشور با قلم و قدم و زبان و بنان و نام درخدمت به اهداف متعالی امام راحل صادقانه تلاش نموده ام من بعد نیز اگر عمری باقی باشد برای اعتلای فرهنگ ایران اسلامی و عملی شدن آرمان های امام رحمت الله علیه خواهم کوشید.
بی گمان آنچه از چندین دهه عمر مان در کهگیلویه گذشته و مردم ما را در میتینگ های سیاسی ، دینی و شادی و سرور یا در کنار قبورِ نزدیک و دور دیده اند از معرفی خویش بی نیاز می کند ، ولی بنا بر وظیفه تاریخی و سیاسی خود ، در پاسخ به آیندگان و ترسیم رسم الخط آینده و تنویر افکار عمومی، در این برهه تاریخی و حساس بر خویش لازم دانسته ، در پیشگاه خداوند ناظر و عالم بما فی الصدور و مردم ارزشمند و رنجور و سختی کشیده ی شهرستان مطالبی چند بیان کنیم .

۱ ـ معیار ما در طول سی و هفت سال گذشته از عمر انقلاب و قبل از آن قرآن ،فرقان حقّ و باطل بوده و خواهد بود . وقطعاً آنچه در این مدّت اندیشیده و از مفسران کلام الهی آموخته ایم با بیان و اجتهاد خویش ،آراسته و پیراسته نموده و برای فرزندان عزیزمان درمراکز علمی و فرهنگی ، مدارس و دانشگاه ها بیان داشته ایم و مدعی صحت و ایقان سخنانمان نبوده و نیستیم ، زیرا بر این باوریم که تدبر و فهم قرآن ، کلام وحی و پی بردن به عمق معنی و مصداق کلام خالق برای مخلوق بسی دشوار و دیر یاب است و احتمال خطا و سوء برداشت ممکن و امری طبیعی است. و بر این باوریم از آن هنگام که قرعه فال به نام انسان افتاد و آسمان از کشیدن بار امانت عاجز شد خطا همزاد آدمی بوده است و صد البته کمر همّت ما بیش از این برنخواهد تابید و خالصانه از درگاه احدیت امید مغفرت و مرحمت داریم.ربنا لا تؤاخذنا ان نَسینا او اَخطأنا .

۲ ـ باور ما سیاست بر مبنای اخلاق و اخلاق بر مبنای عرفان است و ایمان داریم کسی که حتی در نوافل سستی می کند نباید در کارگاه سیاست حضور یابد.

۳ ـ مبنای کار ما رایزنی برای انجام امور مردم ، در گذشته و آینده ، با رعایت تقوای الهی می باشد و به عهده گرفتن کاری فراتر از توان و تخصص را برای هرفردی بی تقوایی دانسته و بر این باوریم که هر کس می بایست ابتدا خود را به گوهر تقوا آراسته گرداند سپس معارف و تخصص لازم را بیاموزد .

۴ ـ مبانی ارتباطات و تعاملات اجتماعی ما ، اشاعه فرهنگ مودّت و برادری و تسلّی خاطر رنجدیدگان و حمایت از مظلومان خواهد بود ، بدیهی است ، شرکت در مراسمات و مناسبات اجتماعی را بهانه و دستاویزی برای جمع آوری آرای مردمان نمی دانیم و برای مراودات خویش ، انگیزه ای جز رضایت خدا و خلق خوب خدا نداشته و نخواهم داشت و هواجس نفسانی و اخذ رای دیگران نبوده و نیست . برادری را بر مبنای برابری تعریف می کنیم و برادران حقیقی خویش را ، برادران دینی و فکری خویش می دانیم . مبرهن است که برای ما ـ ضمن احترام به اصالت و حرمت خانوادگی ـ طبقات اجتماعی و مکنت و حشمت ظاهری در درجه دوم اهمیّت قرار دارد ، مسایل معنوی ،عرفانی و اخلاقی و نردبان های فکری را بر همه امتیازات اجتماعی و دنیوی ترجیح می دهیم و ارجمند تر می شماریم.

۵ ـ محبّت و رأفت را محترم می شماریم و دوست داریم، امّا آنچه معیار دوستی و عمق روابط ماست مزین بودن به پاکی و صداقت و خداترسی در همه ابعاد مختلف است، و این گونه افراد عزیزترین دوستان و نور چشمان ما خواهند بود، لیکن اگر گاهی ناشناخته می مانند و بر صدرشان نمی نشانند ، گوهر هایی هستند که دیر یا زود با درخشش خود چشم هر صاحب بصیرتی را خیره خواهند نمود .

۶ ـ مشی و روش سیاسی ما اصلاح طلبی است و در گذر زمان ثابت شد که هرگز از این مسیر اندیشمندانه و خردمندانه پای بیرون نگذاشته و نخواهیم گذاشت ، هر چند شرایط روزگار نامساعد و فواید ناپایدار و خیره کننده باشد . هرگز بر آن نبوده و نیستیم تا از آب گل آلود سیاست صیدی فراچنگ آوریم و انبانی انباشته و حسابی اندوخته کنیم و به حطام دنیوی چشم طمعی داشته باشیم .

۷ ـ رسالت ما توسعه و اصلاح فرهنگی سپس توسعه ی اقتصادی و سیاسی است و در رویدادهای سیاسی ، انتخاب ما مبنی بر احترام به عقلانیت و خرد جمعی است و هر گونه خود محوری و خود محور انگاری را باطل می دانیم و اطمینان داریم چنین افکاری ، محکوم به فراموشی نسل های فرهیخنه و دانش محور خواهد بود.

۸ ـ جوانمردی و مروّت را در سیاست و دیانت ، محترم می دانیم و هرگونه خدعه و نیرنگی را برای کسب موقعیّت و منافع دنیوی نادرست می دانیم و هرگز به چنین روشی متوسل نخواهیم شد و با چنین دستمالی اشکی نخواهیم سترد. و تمام تلاش ما تأسی از سیره و روش صالحان ، نیکان و اوصیای الهی است.و فریفتن را خصوصاً برای تحمیق دیگران و کسب منافع فردی امری نادرست می دانیم و همگان را از آن برحذر می داریم .

۹ ـ رفتار ما در همه امور تابع قوانین اسلام و قانون اساسی کشور است و بر اساس حفظ منافع ملی و دستاوردهای دینی و مذهبی استنباط شده از فقه جعفری و بینش علوی عمل خواهیم نمود. ان شاء الله.

۱۰ ـ در پایان مصرّانه از همه ی اقشار مختلف مردم شریف استان مرد و زن ، پیر و جوان ،دعوت می کنم که با کنار گذاشتن تعصبات قوم و قبیله ای، جهت حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رأی هفتم اسفند ماه در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و تعیین سرنوشت خویش شرکت نمایند . و آرای خود را آگاهانه به صندوق اخذ رأی بریزند. از همه ی نامزدهای انتخاباتی که جهت اجماع اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه، ارشاد ، اصرار و انصراف نمودند و به هر نحو ما را یاری نمودند، تقدیر و تشکر می نمایم و امید است با تشریک مساعی همه ی عزیزان نامزد مجمع اصلاح طلبان دکتر علی کامرانی مقدم با أخذ آراء لازم سرور ، شادی و موفقیّت را برای همه ی بزرگواران به ارمغان آورد. ان شاء الله

فرزند کهگیلویه و بویر احمد دکتر سید قادر لاهوتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار