کد خبر: ۱۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 20 February 2016


ملت ایران اسلامی باردیگر درآستانه انتخابی تعیین کننده قرار گرفته که در آن نمایندگانی را برای چهار سال به مجلس شورای اسلامی می فرستند تا با تصمیم سازی های درست زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، در کنار ضرورت حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، موضوع بسیار مهم و اساسی، انتخاب آگاهانه نامزدها و برگزیدن افراد اصلح برای تکیه بر کرسی نمایندگی است.

اهمیت انتخاب اصلح کم نیست. اینکه چه کسانی مجلس را کارآمد کرده و کشور را در مسیر توسعه قرار می دهند.

تقوا، شجاعت، انقلابی بودن، داشتن وجدان سیاسی، صداقت و دلسوزی، درک اولویت ها، متصل نبودن به مراکز قدرت و ثروت، عدالت خواهی از جمله خصوصیاتی است که بارها از سوی مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری برای یک نماینده شایسته مورد تاکید قرار گرفته است.

مقام معظم رهبری در این باره تاکید کرده اند که نماینده صالح کسی است که پایبندی او به اسلام باشد، پایبندی او به عدالت باشد، پایبندی او به منافع ملی باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصی باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نماینده خوبی نیست.

شخصیت ها و گروه های سیاسی نیز هر کدام از با تاکید بر انتخاب اصلح برای نمایندگی مجلس، معیارهایی را برای اصلح بودن نامزدها مطرح می کنند که معیارهایی نظیر تقوا، آشنایی کامل به مجلس و وظیفه نمایندگی و عدالت خواهی معیار مشترک در همه این اظهارنظرها است.

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز مهمترین شرط را برای اصلح بودن تقید به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) برشمرد و افزود: دراین بین آشنایی به مصالح ملی و منطقه ای نیز مهم بوده و فردی که می خواهد وارد خانه ملت شود باید این مهم را نیز مد نظر قراردهد .

حجت اله ملاصالحی به خبرنگار ایرنا، گفت: فردی که می خواهد به نمایندگی از مردم یک شهرستان وارد مجلس شود باید آزموده باشد چراکه در جایگاه مهم مجلس دیگر فرصت آزمون و خطانیست.

وی خاطرنشان کرد: فرد نماینده مجلس نباید خود را سرآمد دیگران بداند بلکه باید پذیرای انتقادات نیز باشد و با استفاده از خرد جمعی درکنار سایر نمایندگان کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد .

ملاصالحی گفت: ازضروریات جامعه مردم سالاری دینی،بودن در کنار مردم است و کسی که می خواهد در این مسیر قدم بدارد نباید آرایی که سبب این جایگاه برای او شده را به دست فراموشی بسپارد.

وی با تاکید بر داشتن بنیه علمی لازم ازسوی نمایندگان مردم در خانه ملت گفت: با تکیه بر علم و دانش باید نمایندگان طرح و برنامه را پس از آشنایی با نیازها و رصد مشکلات ارایه دهند و از فرصت تریبون مجلس برای خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم بهره بیشتری ببرند .

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: باید اشخاص لایق و سالم با مهر ولایت فقیه دراین جایگاه مهم وارد شوند.

توکل لطفی افزود: البته دراین بین اخلاق و تقوای الهی را نیز باید مد نظر داشت که مزین به امانت داری و صداقت نیز باشد اگرچه تخصص و تجربه نیز کمتر از این موارد نیست چراکه فردی که تجربه و تخصص داشته باشد بهتر می تواند به کند و کاو مشکلات پرداخته و راه حلی برای آنها پیدا کند.

وی تاکید کرد: دریک کلام کسی که می خواهد به نمایندگی از مردم به دفاع از حقوق آنان بپردازد باید تمام صفات لازم را برای روحیه خدمت داشته باشد و حافظ ارزشهایی باشد که خون ها برای آن ریخته و ایثارگری ها صورت گرفته است .

دبیر ائتلاف اصولگرایان استان البرز نیز معتقد است که برای یک مجلس کارآمد باید نمایندگانی توانمند همراه با شجاعت ، ولایت مداری و دینداری داشت .

علیرضا طهان به خبرنگار ایرنا گفت: درکنار مولفه های مهم فردی از جمله تقوی و پایبندی به ارزش های نظام اسلامی آگاهی از مسائل روز با هدف حل مشکلات نیز ضروری است .

وی خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد از حقوق مردم دفاع کند خود باید از آگاهی لازم برخوردار باشد که در این زمینه توجه به سوابق مدیریتی و اجتماعی نیز باید مد نظر قرار گیرد .

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان البرز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ویژگی های دیگری را برای نامزد های مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: کسی که می خواهد وارد مجلس شود باید درد مردم را داشته باشد و به فکر جیب خود نباشد .

محمد علی پورکریمی افزود: باید به مشارکت حداکثری فکر کند و زد و بندهای سیاسی و اقتصادی برای قرار گرفتن دراین کرسی مهم نداشته باشد .

وی خاطرنشان کرد: اینکه از همین الان وعده بسیاری از پست ها به مردم داده می شود خلاف اخلاق و موازین شرعی است.

رئیس شواری سیاستگذاری اصلاح طلبان استان البرز دو وظیفه ویژه را برای نمایندگان مجلس عنوان کرد و ادامه داد: نظارت برکار مجریان و در وظیفه نمایندگی گذراندن قانون از مجلس از این وظایف به شمار می رود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار