به‌نظر می‌رسد تنها تعداد محدودی از رسانه‌ها در مازندران مشغول به فعالیت هستند و بقیه در حال کپی اخبار از این رسانه‌ها و یا در برخی بدون ذکر منبع هستند که مستلزم توجه بیشتر مسئولان است.
کد خبر: ۱۸۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 19 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،در حال حاضر شاهد رشد تعداد رسانه‌ها در قالب روزنامه، هفته‌نامه، ماه‌نامه، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی که کار خبری و اطلاع‌رسانی انجام می‎دهند، هستیم.

در حالی‌که همه این‌ها با هدف گسترش دامنه فعالیت رسانه‌ای و افزایش تعامل سازنده میان مردم و مسئولان راه‌اندازی می‌شوند، ما تنها شاهد کپی اخبار و تکرار پدیده خبرخوری در آنها هستیم.

به‌نظر می‌رسد تنها تعداد محدودی از رسانه‌ها در مازندران مشغول به فعالیت هستند و بقیه در حال کپی اخبار از این رسانه‌ها و یا در برخی بدون ذکر منبع هستند که مستلزم توجه بیشتر مسئولان است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به فعالیت 311 رسانه در مازندران، اظهار کرد: 163 مطبوعات محلی، 12 سرپرستی خبرگزاری، 82 سرپرستی روزنامه کثیرالانتشار 54 پایگاه خبری و تحلیلی در مطبوعات مجوز دریافت کردند.

عباس زارع درباره مراحل دریافت مجوز رسانه، بیان کرد: متقاضیان دریافت رسانه از جمله مکتوب و مجازی به سامانه جامع رسانه مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی مدارک و تأیید فعالیت‌ها نظر ارشاد اعلام شده و پرونده در هیأت نظارت در مطبوعات مطرح می‌شود که در این هیأت با حضور دستگاه‌های مختلف پرونده‌ها بررسی می‌شود و با پروانه صدور فعالیت موافقت و یا مخالفت می‌شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه به‌صورت جدی پیگیر سامان‌دهی پایگاه خبری در استان هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون توانستیم با رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای 54 پایگاه خبری و تحلیلی در استان مجوز دریافت کنیم که تقریباً تا عید تمامی پایگاه‌ها دارای مجوز می‌شوند.

زارع تصریح کرد: دریافت مجوز برای پایگاه‌های خبری به این معنا بوده که قانون مطبوعات شامل حال آنان می‌شود و تخلفات در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته و پرونده آنان به هیات منصفه مطبوعات استان ارجاع می‌شود.

وی با اعلام اینکه علاقه‌مند هستیم همه پایگاه‌ها دارای مجوز شوند و با گرفتن مجوز در چارچوب قوانین موجود برخورد شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها در بیان عقاید آزاد هستند باید نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان گفت: قانون مطبوعات فصل‌الخطاب ما در حوزه رسانه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار