انواع کالا به ارزش 7 میلیون و 500 هزار دلار از ابتدای امسال تاکنون ، از گمرک مهاباد به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۸۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 17 February 2016

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، رئیس کمرگ مهاباد در خصوص نوع اجناس صادر شده از طریق این گمرک گفت : سیمان ، فرش ماشینی ، تخم مرغ و کود شیمیایی عمده کالاهای صادراتی است که از طریق گمرک شهرستان مهاباد به کشورهای همجوار صادر شده است.

اشرفی ، میزان و ارزش صادرات این گمرک را در 11 ماه امسال 25 هزار و 800 تن اعلام کرد.

وی افزود : گمرک مهاباد همچنین با صدور پروانه ی خروج موقت به خودروهای سواری ، علاوه بر مردم این شهرستان ، راحتی سفر شهروندان شهرستانهای همجوار را نیز فراهم کرده است.

رئیس کمرگ مهاباد افزود : نزديكي شهر مهاباد و شهرهاي كرد نشين منطقه شمالغرب کشور به اقليم كردستان عراق، وجود روابط قومي و قرابت بين مردماین مناطق ، موجب شده تا اهالی دو كشور با خودرو سواری خود اقدام به مسافرت کنند.

در گذشته مردم منطقه براي اخذ پروانه خروج موقت وپلاك بين المللي خودروبه گمرك اروميه يا سايرگمرکات مراجعه میکردند ودر اين زمینه مشكلات فراواني را متحمل مي شدند اما در مهر ماه سال1389 با تلاش مسئولان ذیربط اين مشكل با اخذ رويه صادرات موقت و يا همان خروج موقت خودروهای سواری و كاميون ها مرتفع شد.

اشرفی همچنین تعداد پرونده های تشکیل شده در زمینه قاچاق کالا در 11 ماه امسال را 385 فقره عنوان کرد و افزود این تعداد پرونده در راستای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از طریق مراجع قضائی و تعزیرات به گمرک مهاباد ارجاع شده اند .

رئیس گمرک مهاباد ارزش این ریالی این کشفیات را 49 میلیارد و 526 میلیون ریال اعلام کرد که در همین زمینه 410 نفر توسط واحد های کاشف بعنوان متهم دستگیر و پس از تعیین ارزش توسط گمرک مهاباد به منظور صدور حکم به مراجع ذیربط معرفی شده اند.

گفتنی است ؛ گمرك مهاباد از سال 1354 بعنوان يكي از گمركات تابع ستاد نظارت استان با 5پست سازماني وبه منظور انجام امور قضايي و رسيدگي به پرونده هاي قاچاق راه اندازی شده است.

در همن خصوص ، توسعه گمرك مهاباد به لحاظ ظرفیت ها و قابليت هاي موجود در این منطقه شامل شهرک صنعتي، معادن وسيع از جمله، سنگ هاي معدني،تزئيني و ساختماني،وجود مراكز پرورش دام و طيور ونيز ايجاد پتروشيمي وسيع در اين شهرستان، بيش از پيش ضروری و مهم بنظر میرسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار