محمد موحد اگر تنها گزینه نباشد لااقل یکی از گزینه‌های جدی است که می‌تواند نقش حسن روحانی را برای اصلاح طلبان کهگیلویه ایفا کند.
کد خبر: ۱۸۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 17 February 2016
رضا احمدی‌سیرت

کهگلویه از دیرباز تاریخی پر ماجرا و هیایو داشته به گونه‌ای که یک فرد با تحصیلات متوسط و آگاه به سیاست در نیمه‌ی عمرخود نمونه‌هایی از اتفاقات را تجربه می‌کند که شباهت عجیبی به تاریخ مملکت دارد
در انتخابات پیش رو شرایط موجود به شکلی است که چهره‌های شاخص همه منتصب و متصل به یک گرایش سیاسی خاص البته با رنگ. و بوهای متفاوت هستند
همه‌ی نامزد‌ها چهره‌هایی شاخص و ممتاز با سابقه‌ای پر از تجربه و فعالیت‌های سیاسی- فرهنگی در طول و عرض جغرافیا و سیاست ایران هستند به گونه‌ای که ثبت نام هر کدام حتی در سایر حوزه‌های انتخاباتی از دیگر استان‌ها باز با استقبال مردم آن خطه روبرو می‌شود.
سید محمد موحد روحانی برجسته و کاریزماتیک با حضور مجدد خود در عرصه‌ی انتخابات کهگلویه در آخرین لحظه‌ها کلاف پیچیده‌ی انتخاباب شهرستان را پیچیده‌تر کرد. برای باز شدن موضوع اگر نگاهی گذرا به یک سال اخیر بکنیم در ابتدا رقابت بین گزینه‌ای از اصلاح طلب‌ها و نماینده‌ی فعلی بود. با کناره گیری بزرگواری و همایش بزرگ حزب ندا و حضور آقای صوفی و تصمیم جدی اصلاح طلبان برای انتخاب و تاکید بر روی یک گزینه تخم مرغ‌ها را در سبد اصلاحات گذاشت.
اما شوری نگهبان و رد صلاحیت گسترده‌ی اعضای این تشکل همه‌ی رشته‌ها را پنبه کرد به گونه‌ای که دوهفته مانده به انتخابات هنوز هیچ زنبوری از کندوی شوری هماهنگی برنخواسته.
درآنسوی میدان اما ماجرا به شکلی پیچیده‌تر در جریان است مجموعه‌ی بسیار متنوعی از چهره‌های جوان همچون جهانبخش و نجات نیا تا پیران سیاست از جمله موحد و تقوی و البته چهره‌ی برجسته و تاثیر گذار در عمران و آبادی شهرستان سردار هاشمی همه مدعی پرچم اصولگرایی و مصمم به حضور تا دم آخر.
تا اواخر پاییز از تقوی و هاشمی بعنوان آلترناتیو‌های موحد نام برده می‌شد و گفتمان براین بود که در ‌‌نهایت یک نفر از سه یار قدیمی در صحنه خواهد ماند. اما بهرحال امروز شاهد رقابت جدی هرسه نفر بر سر حتی یک رای هستیم.
موحد به خوبی نشان داده که مرد شب انتخابات است.
شخصی فراجناحی که در تمام دولت‌های گذشته به همه‌ی احزاب و منتخبانشان خود را تحمیل کرده است.
همه‌ی نامزد‌ها از جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی از موحد بعنوان جدی‌ترین رقیب خود در تمام ادوار گذشته نام برده‌اند.
هرچند قضاوت بر سر عملکرد بیست ساله‌ی موحد بعنوان نماینده‌ی شهرستان کهگلیویه بسیار بحث برانگیز است که این موضوع نیاز به گفتمان جدی در فضایی مناسب دارد درکوتاه‌ترین بند می‌توانم بگویم که تمام استان‌های جنوبی از توسعه نیافتگی رنج می‌برند و کهگلیویه با مرکزیت دهدشت و تمام کمبودهایی که دارد تفاوتی با شهرهای هم تراز خود در استانهای همجوار ندارد.
محمد موحد اگر تنها گزینه نباشد لااقل یکی از گزینه‌های جدی است که می‌تواند نقش حسن روحانی را برای اصلاح طلبان کهگیلویه ایفا کند.
اخلاق و عملکرد موحد نشان داده که هرچند برخاسته از اصولگرایان است اما چهره‌ای معتدل و اهل تعاملات سیاسی است.
در خانه‌ای از پازل سیاست می‌ایستد که نزدیک به همه‌ی طیف‌های سیاسی است.
و در زندگی سیاسی خود روی خوش به تمامی افراد حتی کسانی که حمایتی از او نکرده‌اند نشان داده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
آخی سی ای مردم که باز ایخون و موحد رأی بیین
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
مردم ساده نیستن ک بخوان دوباره به موحد اعتماد کنن
فردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
آقای مهندس حاج عدل هاشمی سردارسازندگی باورودش به مجلس کهگیلویه راگلستان خواهدکرد.انشالله
فردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
آقای مهندس حاج عدل هاشمی سردارسازندگی باورودش به مجلس کهگیلویه راگلستان خواهدکرد.انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
بلا نسبت روحانی ادم قحطیه ک موحد شبیهش باشه موحد شبیه معاویس ک تشنه قدرته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار