در دیدار دبیر کنفرانس اقتصاد شهری ایران با جمعی از سهام داران مطرح شد
دکتر محمد مهدی برادران گفت: نباید فضای مشهد و استان را ضد سرمایه گذاری کنیم و پروژه پدیده در سالهای گذشته جزو یکی از موفق ترین پروژه های کار آفرینی بوده است که می‌توانست در جهت جذب توریست مذهبی از خارج کشور هم موثر باشد.
کد خبر: ۱۸۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 16 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، معاون شهردار سابق مشهد در دیدار جمعی از سهام داران پدیده که نسبت به رسیدگی مسئولان، نمایندگان مجلس و مدیران استانی و کشوری به حقوق مردم در این پروژه اعتراض و گلایه داشتند، اظهار داشت: نباید بعد از سال ها سرمایه گذاری، به جای آنکه مسئولان پاسخ گو باشند که چرا وظایف قانونی خود را در حمایت و هدایت از کارآفرینان انجام نداده‌اند و چرا زودتر از این نظارت نکردند، بیایند مردم را جریمه کنند. مثل آنکه یک راننده اتوبوس خطا می کند، پلیس مسافران آن را هم جریمه و اتوبوس راپنچر کند.

سرمایه گذاری در پدیده پاک تر از بانک‌های ربوی است! 

نقش نمایندگان مجلس در حل مشکل پدیده

 
در این دیدار سهام داران پدیده با تشریح شرایط کنونی اذعان داشتند که سهام داران نسبت به اظهارات و وعده های مدیران بدبین شده اند و فضایی راه افتاده است که سهام داران در انتخابات شرکت نخواهند کرد.
 
عضو هیات مدیره صندوق توسعه شهرهای جهان  FMDV با اشاره به اینکه راه حل پدیده سیاسی و امنیتی نیست گفت: راه حل این پروژه اقتصادی از مسیر اقتصاد می گذرد و نباید با حاشیه سازی و طرح مسایل سیاسی مساله را پیچیده تر کرد. باید نمایندگانی از مردم که درک درستی از این شرایط دارند و نسبت به حقوق مردم در این ماجرا موضع شفافی دارند، برای حل مشکل این پروژه پا پیش گذارند و بدانید نماینده مجلس در جایگاه نظارت براجرای قانون چنین قدرتی را دارد و باید از حقوق قانونی مردم دفاع کند.
 
راه احقاق حقوق سهام داران، عمل به قانون است نه سلیقه های شخصی
 
دکتر برادران در این جلسه که به بحث و چالش درباره راه کارهای احقاق حقوق قانونی سهام داران کشیده شده بود، تاکید کرد: اگر در این مساله به قانون عمل شود و مسئولان سلیقه ها را کنار بگذارند مساله راه حل خود را پیدا می کند. احقاق حقوق مردم تنها از طریق عمل به قانون صورت می پذیرد.  
 
وی پرهیز از سیاسی کردن مساله پدیده و سپس امنیتی شدن آن را یک اصل مهم در حل مشکل فعلی دانست و اضافه کرد: توسعه و پیشرفت یک هدف است و نباید با نگاه امنیتی وارد شویم زیرا تعطیل کردن پروژه کار سختی نیست اما آغاز یک پروژه بسیار دشوار است و به طور کلی به نظر من، ما در ارتباط با کار آفرین ها مشکل فرهنگی داریم.
 
سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی پاک تر از بانک های ربوی است
 
دبیر کنفرانس اقتصاد شهری ایران تاکید کرد: هنوز جایگاه حمایت از بخش خصوصی مشخص نیست و استنباط عمومی این است که می خواهند همه سرمایه ها از تولید، جذب بانک هایی شود که به تعبیر آیت الله جوادی آملی تا 80 درصد ربوی هستند .سرمایه گذاری و کارآفرینی به مراتب پاک تر از راه های دیگر است.
 
دکتر برادران تشریح کرد: یکی از دلایلی که برای بازماندن کشورها از روند توسعه مطرح می شود این است که آن ها سرمایه گذاری نمی کنند و به همین دلیل به توسعه نمی رسند. چون به توسعه نمی رسند درآمد جدید کسب نمی کنند و نبود درآمد نیز باعث می شود پس انداز و سرمایه گذاری جدید اتفاق نیفتد. این چرخه را به نام «چرخه خبیثه فقر» می نامند. برای بیرون رفتن از چرخه خبیثه فقر نیاز به سرمایه گذاری های جدید داریم.  
 
 
ارجحیت سرمایه گذاری خصوصی نسبت به دولتی در روند توسعه
 

وی خاطر نشان کرد: در کشورما دولت سرمایه ندارد، سرمایه گذاری دولت ناکارآمد است و علاوه بر این سرمایه گذاری دولت مبتنی بر پول نفت است که آثار تورمی مضاعف دارد، به بیرون از کشور هم برای سرمایه گذاری نمی توانیم خیلی اتکا کنیم چون شرایط سرمایه گذاری خاصی در کشور داریم. در این شرایط اگر کسی در کشور سرمایه گذاری کرد این یک فرصت برای کشور ماست. اگر از سرمایه های خرد استفاده کرد این یک فرصت برای کشور ماست.  حرکت به سمت دولتی کردن سرمایه گذاری ها مخالف سیاست های اصل 44 است.
 
عضو هیات مدیره صندوق توسعه شهرهای جهان  FMDV گفت: پروژه های دولتی با مشکلات بسیاری روبرو هستند. برای مثال پروژه کتابخانه عمومی مشهد قریب 20 سال است که هنوز افتتاح نشده و در حال تخریب است اما در پروژه های بخش خصوصی همچون پدیده با این مسایل روبرو نیستیم.
 
دکتر برادران تصریح کرد: من هیچ نسبت و ارتباطی با این پروژه ندارم اما در یک قضاوت آزادانه سرمایه گذاری این چنینی و جمع کردن سرمایه های خردی که می تواند به بازارهای ارز و طلا و دلالی و حتی خارج از کشور برود، شرایط مثبتی را در جهت توسعه به وجود می آورد و می تواند در راستای توسعه شهر و کشور از سرمایه های خرد به جای دلالی در مسیر توسعه بهره ببرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار