پروژه منوریل بار دیگر شاهد حضور مسئولان است اما به مانند مراسم‌های قبلی خبری از بهره‌برداری این پروژه ملی نیست و تنها شاهد حرکت نمادین قطار شهری در قم خواهیم بود.
کد خبر: ۱۸۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 15 February 2016
به گزارش تابناک قم، امروز در حالی فاز یک منوریل به صورت آزمایشی تست خواهد شد که در طی ماه‌های اخیر این پروژه ملی هیچ‌گونه پیشرفتی را شاهد نبوده و درواقع در بلاتکلیفی محض به سر برده است.

این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌های لازم و تصمیمات صورت گرفته در شورای اسلامی شهر قم قرار است که فاز اول این پروژه که حد فاصل پارک‌سوار شمالی تا مصلی است به بهره‌برداری برسد و بررسی‌های لازم برای اجرایی شدن فاز 2 صورت بپذیرد اما با این وجود به جای برنامه‌ریزی برای تکمیل آن تنها شاهد برگزاری مراسم‌های نمایشی برای تست واگن‌ها هستیم.

محمود مسگری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم در خصوص میزان پیشرفت پروژه، می‌گوید: پروژه منوریل دارای 2 فاز است که فاز اول تا مصلی و فاز دوم نیز تا پردیسان است که شورای اسلامی شهر برای اجرایی کردن و تکمیل فاز 2 موافقتی نکرد و قرار شد که کارهای مطالعاتی بر روی فاز 2 ادامه داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: فاز اول نیز قرار شده است تا میدان مطهری تکمیل شود که در حال حاضر با توجه به آماده نبودن ایستگاه‌ها و برخی قسمت‌های اصلی، افتتاح این پروژه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی شائبه تبلیغاتی دارد.

از سوی دیگر اظهارات معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم نیز در نوع خود جالب است، علیرضا قاری قرآن بابیان این‌که امیدواریم فاز یک منوریل تا نیمه دوم سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد، می‌گوید: به مناسبت دهه مبارک فجر دو واگن منوریل قم از ابتدای پارک‌سوار (انتهای رودخانه قمرود) تا میدان شهید مطهری به صورت آزمایشی روی ریل تست می‌شود.

علاوه بر این امروز در مراسم دیگری کلنگ احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری نیز بر زمین زده خواهد شد، که با توجه به در پیش بودن مسافرت‌های نوروزی تا حدودی جالب‌توجه است.

به هر حال بر کسی پوشیده نیست که میدان شهید مطهری یکی آ اصلی‌ترین میادین شهر قم است که به صورت طبیعی نیز همواره زیر بار ترافیک بوده است که این موضوع با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال بیش از گذشته می‌شود.

حال این‌که مسئولان چه اصراری دارند که در این زمان و قبل از آغاز سال جدید کلنگ ایستگاه متروی این میدان زده شود، سؤالی که در ذهن شهروندان ایجادشده است؟

آیا بهتر نبود که این کار به بعد از تعطیلات سال نو موکول می‌شد؟ آیا تمام زیرساخت‌های مترو آماده‌شده بود و تنها نیاز به این ایجاد این ایستگاه برای تکمیل پروژه داشت؟

هرچند که قدم برداشتن در مسیر پیشرفت و رشد استان به هراندازه و مقداری که باشد قابل‌تحسین و ستایش است اما با نگاهی به اتفاقات چند روز اخیر در شهر می‌توانیم به راحتی شائبه برانگیز بودن برخی اقدامات را  مشاهده کنیم که به‌هیچ‌عنوان شایسته شهر قم نیست.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار