انتظار : عملکرد صدا و سیما به عنوان نمایشگر توانمند اتاق بازرگانی و همکاران بگونه اي است که بتوان بیشترین همکاري را در حوزه اقتصاد و توسعه اقتصادي داشت.
کد خبر: ۱۸۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 14 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

تابناک آذربایجان غربی: جلسه مشترک هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق ارومیه با مدیرکل و شورای معاونین صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برگزار گردید. در ابتدای این جلسه حسن انتظار رئیس اتاق ارومیه ضمن تشکر از زحمات کارکنان صدا و سیما گفت : اهمیت زحمات کارکنان صدا و سیما برکسی پوشیده نیست ، این رسانه به عنوان پرمخاطب ترین رسانه کشور توانسته به شکل مناسب عملکرد همه اقشار جامعه را پوشش دهد و می تواند برای انجام کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی پایگاه اول کشور باشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در مقام مشاور هر سه قوه در حال فعالیت می باشدکه تمام فعالین در اتاق برای پیش برد اهداف اقتصادی کشور در حال تلاش می باشند.

انتظار در ادامه جلسه بیان داشت : عملکرد صدا و سیما به عنوان نمایشگر توانمند اتاق بازرگانی و همکاران بگونه ای است که بتوان بیشترین همکاری را در حوزه اقتصاد و توسعه اقتصادی داشت، صدا و سیما به عنوان بزرگترین رسانه تاثیرگذار کشور می تواند آموزش دهنده و گسترش دهنده فرهنگ اقتصاد مقاومتی یار اتاق بازرگانی در مسائل اطلاع رسانی باشد و با وجود این رسانه بیشترین کمک را به اقتصاد این کشور کرد و در دوران پسا تحریم با همکاری همه دوستان می توان فرصتهای از دست رفته را جبران نمود.

در ادامه این جلسه علی دیلمقانیان نایب رئیس اول اتاق ارومیه گفت : نقش رسانه ها به خصوص صدا و سیما در بحث فرهنگ سازی در این روزها که کشور در هجمه تبلیغاتی کشورهای غربی قرار دارد بسیار مهم بوده و باعث رشد و توسعه کشور می گردد.

دیلمقانیان گفت : تبلیغ و ترویج فرهنگ کارآفرینی در شرایطی که امروز در حال جنگ اقتصادی می باشد و کشور برای برون رفت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و گزارش های منصفانه و کارشناسی باعث کمک به صنعتگران و فعالین اقتصادی می شود

وی در ادامه افزود : ارتباط مستقیم صدا و سیما با مردم در جامعه باعث بیشتر شدن ارتباط سازمان ها و مردم می شود و جایگاه فعالین بخش خصوصی در این حوزه مغفول مانده است و باید به این پرسش پاسخ داد که در رکود و تورم این قشر از جامعه چه نقشی داشته اند که امروز باید بیشترین تاوان را پرداخت کنند.

 دیلمقانیان گفت : انتظار اتاق از رسانه های استانی به ویژه صدا و سیما این است که اطلاع رسانی هایی از فضای کسب و کار و تولید کننده ها و فعالین اقتصادی داشته باشد در حالیکه در فرهنگ اطلاع رسانی یک سیمای منفی از تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی دیده می شود

وی ادامه داد : امروزه نقش و جایگاه رسانه ملی بسیار فراتر از تصور بوده و در تمامی کشور جایگاه بالایی داردو در این میان اتاق بازرگانی به عنوان تنها تریبون بخش خصوصی می باشد که امیدواریم شاهد تعامل بیشتری بین اتاق و رسانه ملی باشیم.

در ادامه جلسه نایب رئیس دوم جلسه صمد پورسلطانی افزود : در سنوات گذشته و امسال چندین همایش و سمینار تخصصی در اتاق برگزار کردیم ولی متاسفانه هیچ پوشش خبری از این جلسات در رسانه ها منعکس نشد،لذا برای افزایش تعاملات در راستای همدلی و همزبانی و بیان مسائل و مشکلات اقتصادی نیاز به انعکاس بهتر اقدامات انجام شده هستیم.

جمشیدی دبیر کمیسیون معدن در این جلسه خواستار اطلاع رسانی در حوزه معدن برای حضور سرمایه گذاران شد تا بتوان بیشترین کمک را به بخش سرمایه گذاری استان انجام داد

جمشیدی دبیر کمیسیون معدن در این جلسه خواستار اطلاع رسانی در حوزه معدن برای حضور سرمایه گذاران شد تا بتوان بیشترین کمک را به بخش سرمایه گذاری استان انجام داد .

 وی افزود : استان آذربایجان غربی از نظر وجود معدن در کشور در رتبه سوم ولی از نظر تولید مواد معدنی در رتبه ۲۲ قرار دارد که نیازمند برنامه ریزی بهتر در این زمینه هستیم.

تاج الدینی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه نیز در این جلسه گفت : فرهنگ سازی که در حوزه کشاورزی در صدا و سیمای استان در حمایت از کشاورزان و باغداران انجام می گیرد قابل تقدیر است و باید اینگونه برنامه ها افزایش یابد.

مسعود مجرد رئیس مرکز صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در ادامه جلسه گفت : ارتباط مستقیم بین سازمان صدا و سیما و اتاق بازرگانی باعث بیشتر شدن هم افزایی در جامعه می شود. جامعه امروز نیازمند ارتباط از طریق رسانه ای است که همگام و همراه با مردم و مسئولین باشد، با توجه به کثرت رسانه ها ما شاهد عدم وجود رسانه ای دلسوز و مردمی در جامعه هستیم.

مجرد گفت : صدا و سیما بیشتر میخواهد شنونده باشد تا بتواند مشکلات مردم را حل نماییم و بتوانیم مشکلات را به نحو احسن درجامعه بازتاب داد، امروز بعد از آن تحریم های ظالمانه علیه کشور ما مشکلاتیکه بوجود آمده می توان با کمک رسانه ملی در راستای توسعه استان قدم برداشت

وی افزود : شخص آقای استاندار گفتمان توسعه استان را به صورت خوب مطرح نمودند و صدا و سیما در تلاش است که بازتاب دهنده این نظرات در کل کشور باشد،رسانه ملی سه شاخص در اول سال مشخص کرده است، سبک زندگی ایرانی اسلامی، همدلی دولت و ملت، و اقتصاد مقاومتی که بحث اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد،رسانه ملی باید در جریان توسعه و فرهنگ کار آفرین باشد تابتواند کمک حال برای حل مشکلات فعالین اقتصادی باشد.

مجرد در پایان افزود: عدالت در جامعه ای که معیشت تامین نباشد محقق نخواهد شد که در این راستا حمایت از اتاق به عنوان تشکل قانونی کارآفرینی و بخش خصوصی وظیفه ذاتی رسانه ملی می باشد.




منبع: جوان پرس

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار