میان هیجان مثبت مشتری با رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان رابطۀ مستقیمی دیده شد و رابطۀ رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان نیز به تأیید رسید.
کد خبر: ۱۸۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 13 February 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛میان هیجان مثبت مشتری با رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان رابطۀ مستقیمی دیده شد و رابطۀ رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان نیز به تأیید رسید.

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی تأثیر محیط­ های خدماتی بر هیجان مشتری و خروجی­ های خدمات می­ پردازد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر محیط­ های فیزیکی و اجتماعی خدماتی بر هیجان، رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان و در نهایت خروجی خدمات است که در آن محیط فیزیکی، دو بعد عوامل طراحی و عوامل محیطی را دربردارد و محیط اجتماعی از دو بعد هیجان بروزیافتۀ کارکنان و جو خدماتی مشتری تشکیل شده است. جامعۀ آماری این پژوهش مشتریان بانک ملی ایران را پوشش می‎دهد که داده ­ها به‎کمک توزیع پرسش نامه میان نمونۀ 385 نفری به ­دست آمد. تعداد نمونه به‎کمک فرمول آماری کوکران برای جوامع بی‎نهایت و به روش نمونه ­گیری خوشه ­ای مرحله ­ای به‎دست آمد. داده ­ها با بهره‎مندی از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم ­افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس تجزیه‎وتحلیل شد. نتایج پژوهش، میان هیجان بروزیافتۀ کارکنان با هیجان مثبت مشتری و رضایت مشتری رابطۀ معناداری نشان داد؛ اما میان ضوابط مشتری با هیجان مثبت مشتری و رضایت مشتری رابطۀ معناداری گزارش نداد. در مقابل، معناداری رابطۀ عوامل محیطی و عوامل طراحی با هیجان مثبت مشتری و رضایت مشتری به تأیید رسید. همچنین میان هیجان مثبت مشتری با رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان رابطۀ مستقیمی دیده شد و رابطۀ رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان نیز به تأیید رسید./م

نویسنده:

یاسان‌اله پوراشرف: دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

فصلنامه مدیریت بازرگانی - دوره 7، شماره 2، تابستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار