معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از انجام 11 هزار و 617 مورد بازرسی از ابتدای طرح نظارتی ویژه تعطیلات نوروزی در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳ 02 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، احمدرضا سمیعی نسب با اشاره به اجرای طرح های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجاریت از ابتدای تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: از 15 اسفندماه گذشته که طرح های نظارتی آغاز شده است تا تاریخ دهم فروردین ماه بیش از 135 مورد گشت مشترک بازرسی با همکاری دستگاه های نظارتی و اجرایی استان از قبیل تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت استان قم، بازرسی اصناف و میراث فرهنگی و گردشگری استان قم انجام شده است.

وی ادامه داد: در این گشت ها از دو هزار و 700 واحد اقامتی، مجتمع ها و واحدهای بین راهی، مراکز گردشگری، هتل ها و مهمانپذیرها بازرسی انجام شد که در نتیجه این بازرسی ها تخلفاتی از قبیل گرانفروشی، عدم رعایت دستوالعمل های بهداشتی، عدم نصب نرخ نامه، کم فروشی و تقلب به ارزش 385 میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به کشف عرضه خارج از شبکه بیش از پنج هزار و 600 کیلوگرم آرد خبازی به ارزش هفت میلیون و 280 هزار ریال در این بازرسی ها، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح های نوروزی از بیش از 11 هزار و 617 واحد صنفی، خدماتی و تولیدی بازرسی صورت گرفته است و برای یکهزار و 319 واحد متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به کشف بیش از یکهزار و 452 مورد تخلف در این بازرسی ها، افزود: مهمترین این تخلف ها، گرانفروشی با 457 مورد، عدم نصب نرخ نامه 404 مورد، عدم رعایت بهداشت 110 مورد، کم فروشی و تقلب 99 مورد، قاچاق و عرضه خارج از شبکه 12 مورد و عدم صدور فاکتور 83 مورد بوده است.

سمیعی نسب با بیان اینکه در گشت های نظارتی از 234 مرکز عرضه سوخت و حمل و نقل نیز بازرسی انجام شده است، اظهار کرد: در این بازرسی ها 13 پرونده تخلف به ارزش 90 میلیون ریال تشکیل و به مراجع قانونی معرفی شده است.

وی گفت: همچنین بیش از 890 بازرسی از نانوایی های قم انجام شده است که در نهایت 131 پرونده تخلف به ارزش 103 میلیون و سه هزار ریال کشف و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار