سیصد و پنجاه و نهمین نشست کشوری «کتاب‌خوان» در استان همدان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از دانشجویان و دوستداران کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 10 February 2016

سیصد و پنجاه و نهمین نشست کشوری «کتاب‌خوان» در استان همدان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از دانشجویان و دوستداران کتاب برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این نشست با همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی امروز 20 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد که در این مراسم 8 نفر از کتابخوانان استان به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

کتب و افراد معرفی‌کننده کتاب در این نشست بدین شرح است؛

حرمان حور، نوشته: علیرضا کمری/ ارائه توسط: سعید ایلخانی(مجری تلویزیون)

این رمان دارای 93 قطعه از یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های شهید احمدرضا احدی، دانشجوی سال دوم رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است که در 4 بخش سامان یافته و بخش چهارم، بازیافته‌هایی است که در ویرایش دوم اثر بدان افزوده شده است. احمدرضا احدی در عملیات کربلای 5 شهید می‌شود. نخستین چاپ این کتاب در سال 67 بوده که در 16 نوبت به چاپ رسیده است.

کیمیاگر، نوشته: پاورپلیو/ ارائه توسط: فاطمه شیرانی(کارشناس سلامت استانداری)

این رمان درباره چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند. در این راه، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا و عاشق فاطمه دختر صحرا می‌شود. همه این افراد سانتیاگو را در مسیر جستجویش هدایت می‌کنند. این کتاب با 65 میلیون نسخه چاپ رکورددار بوده که در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)، نوشته: جعفر شیرعلی‌نیا/ ارائه توسط: علی فراهانی(معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان)

این کتاب روایتی از فراز و فرود 87 سال زندگی سیدروح‌الله موسوی‌خمینی است. روایت‌هایی از تلخ و شیرین خمین در روزگار کودکی تا روزهای حوزه علمیه قم. روایت روزهای قیام، بازداشت و تبعید. روایت روزگار طولانی زندگی سخت در نجف و پس از آن پیروزی انقلاب و ...

میر همدان، نوشته: پرویز اذکایی/ ارائه توسط: حبیب‌اله موسوی‌بهار(رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان)

کتاب میر همدان را پرویز اذکایی از استادان برجسته کشور تألیف کرده و حاوی احوال، آثار و آرای میرسیدعلی همدانی به انضمام پنج رساله وی است.

کتاب در 5 فصل تدوین شده است. منابع این کتاب برگرفته از نوشته‌های مریدان، ملازمان و هم روزگاران بوده همچنین نوشته‌های به دست آمده از تذکره‌نویسان و نویسندگان سده 9 تا 14 و در نهایت برگرفته از نوشته‌های معاصران است.

حکایت دولت و فرزانگی، نوشته: مارک فیشر/ ارائه توسط: اعظم انصاری(مسئول کتابخانه پیامبر اعظم(ص))

این کتاب بازتاب مسائل روان‌شناختی و کسب موفقیت در زندگی است که در بخشی از آن آمده است: بزرگترین دارایی ما آزادی است و دولت می‌تواند به تو آزادی عطا کند. برایت نیکو خواهد بود که این آزادی را بشناسی. با آن خواهی دید که بسیاری از توهمات ناپدید می‌شوند.

طوفان دیگری در راه است، نوشته: مهدی شجاعی/ ارائه توسط: یحیی خسروی(مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان)

کمال پسر یک خانواده پولدار و وابسته به دربار است که خانواده‌اش معتقدند او دیوانه است و او را از دیگران مخفی می‌کنند. او شبی مخفیانه خودش را به عروسی که والدینش رفته‌اند می‌رساند و در آنجا شیفته خواننده می‌شود.

زینت که خواننده‌ای مشهور است ناگهان تصمیم می‌گیرد پشت پا به دنیا بزند و زندگی کمال را به سر و سامان برساند.

میوه‌های رسیده، نوشته: سیدمیثم موسویان/ ارائه توسط: سیدمیثم موسویان(نویسنده)

این رمان روایت ساده و روانی است از زندگی افراد مختلف در متن انقلاب اسلامی، از امتیازاتی که می‌توان برای نحوه پردازش رمان قائل شد، ذکر وقایع تاریخی است. نام میوه‌های رسیده برای این انتخاب شده که میوه استعاری از مردم است و با راهنمایی امام خمینی(ره) به پیروزی انقلاب رسیده است.

خرمگس، نوشته: خسرو همایون‌پور/ ارائه توسط: محدثه ساکی(دانشجوی پرستاری)

در رمان خرمگس، فعالیت‌های سازمان «ایتالیای جوان» طی سالیان 30 تا 40 قرن نوزدهم ترسیم شده و آغاز وقایع رمان مربوط به سال 1833 است. نویسنده رمان خود را بر پایه افکار انتزاعی و اخبار جراید بنا نمی‌کند بلکه به خلق سیماهای زنده و تابناک می‌پردازد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار