شهردار تبریز گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری با مقامات استانی و شهری کربلا، راهگشای توسعه مناسبات دو طرف خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 10 February 2016
به گزارش تابناک تبریز از شهرداری تبریز، دکتر صادق نجفی در جریان دیدار معاون استاندار و فرماندار کربلا با نماینده ولی فقیه در استان، با بیان این‌که عشق و دلدادگی تبریز به امام حسین(ع) و کربلا، همواره زبا‌نزد است، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز، مصمم به ارتقای همکاری‌ها با مدیریت شهری کربلا و کمک به بهبود وضعیت عمرانی و ارایه خدمات بیشتر در این شهر است.
وی با اشاره به این‌که در سفر مسئولان محترم استان کربلا، زمینه خواهرخواندگی دو طرف فراهم شده است، ادامه داد: این پیوند، نمادی خواهد بود از تعلق‌خاطر عمیق مردم تبریز و آذربایجان به کربلا در طول قرن‌های متمادی.
دکتر نجفی به همکاری‌های اجرایی دو شهر طبق توافق‌نامه اشاره کرد و افزود: در این راستا، مقرر شده تجربیات ارزنده شهرداری تبریز در خصوص مسائل زیست محیطی، ارتقای خدمات شهری، توسعه فضای سبز پایدار و حوزه های تاریخی و گردشگری در اختیار مدیریت شهری کربلا قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در گام بعدی، شهرداری تبریز، احداث پارک یا زائرسرا با نام «تبریز» را در کربلا مورد توجه قرار داده که البته به ثمر رسیدن آن نیازمند طی اقدامات قانونی از سوی شهرداری کربلا است.
دکتر نجفی با اشاره به حضور فعال شهرداری تبریز در اجتماع اربعین حسینی، گفت: توافق بین دو شهر، زمینه افزایش حضور تبریز در این موضوع را فراهم خواهد کرد.
شهردار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، توسعه همکاری‌های تبریز و کربلا را در همین راستا، لازم و کارساز عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :