کد خبر: ۱۷۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 08 February 2016

 رئال مادرید یکشنبه شب از زندان نجات یافت - و این کار را به لطف درخشش لوکا مودریچ انجام داد. در عین حال، برای کریستیانو رونالدو یکی دیگر از شب هایی که باید فراموش شود، رقم خورد و این هافبک کروات بود که با شوتی خیره کننده هر 3 امتیاز را به مادرید آورد. و در این مقطع او بهترین بازیکن باشگاه به حساب می آید.

چیز جدیدی در این زمینه وجود ندارد. یکی از نقاطی که بعد از روی کار آمدن زین الدین زیدان به عنوان مربی در مادرید بهبود یافته است خط میانی می باشد - و مودریچ در کنار تونی کروس از این مسئله سود برده اند. در تساوی 1-1 اخیر مقابل رئال بتیس، رئال مادرید واقعاً باید برنده مسابقه می شد. مودریچ با نمایشی درخشان بازیکن برجسته خط میانی بود و حالا این به یک قاعده تبدیل می شود. پس از یک شروع استوار در ابتدای فصل، ستاره کروات در طول چند هفته اخیر درخشان بوده است.

در اوایل این مسابقه، کریم بنزما برتری را از آن رئال مادرید کرد تا روند گلزنی خود در هر 6 بازی تحت هدایت زیدان را حفظ کند. اما مهاجم فرانسوی همچنین در نیمه دوم فرصتی ساده را هم از دست داد که می توانست با گل کردن آن بازی را از چنگ گرانادا خارج کند. یک دقیقه بعد تیم میزبان گل تساوی را به ثمر رساند. مودریچ بیش از حد توپ را نگه داشت اما بدشانس هم بود که مالکیت توپ را پس از برخورد با داور از دست داد. گرانادا ضد حمله ای سریع ترتیب داد و توسط یوسف العربی به گل رسید.

مودریچ عصبانی بود و به داور گلایه می کرد، اما زمانی که به نظر می رسید سایر بازیکنان ایده ای برای بازی ندارند، او آرامش خود را حفظ کرد و همچنان به پخش پاس های فوق العاده در سراسر زمین مسابقه ادامه داد. به نظر می رسید که ستاره با کلاس کروات بهترین امید مادریدی ها برای پس گرفتن نتیجه مسابقه بود و او این را ثابت کرد. بازیکن سابق تاتنهام اغلب گل نمی زند، اما تنها پنج دقیقه مانده به پایان مسابقه شوتی غیر قابل مهار را از پشت محوطه روانه گوشه بالای دروازه کرد و هیچ شانسی برای آندرس فرناندز درون دروازه گرانادا باقی نماند. این چیزی بود که ستاره 30 ساله مادریدی ها کاملاً شایستگی اش را داشت - چرا که نفس گیر ظاهر شده بود.

زیدان در پایان مسابقه گفت:

مودریچ گل فوق العاده ای به ثمر رساند و به ما زندگی بخشید. فراتر از همه، او سه امتیاز را به ارمغان آورد. برای او خوشحالم. او باید بیشتر شوت زنی کند چون خوب به توپ ضربه می زند.

در واقع، گل ها تنها چیزی بودند که برای مدتی طولانی در بازی مودریچ وجود نداشتند. با اینحال وقتی او گل می زند، لحظاتی به یاد ماندنی رقم می خورند. در تاتنهام، او هیچوقت بیشتر از پنج گل در یک فصل به ثمر نرساند و در رئال مادرید این آمار حتی کمتر نیز بوده است، و قبل از گل عالی یکشنبه شب خود، تنها 8 بار برای لوس بلانکوس گلزنی کرده بود. بسیاری از آن گل ها در وایت هارت لین شوت هایی تماشایی از راه دور بوده اند و این گل آخر به آن مجموعه اضافه شد. و اگر او می تواند به این خوبی به توپ ضربه بزند، زیدان احتمالاً ارزیابی های خود را درست خواهد کرد که این هافبک باید بیشتر برای شوت زنی تلاش کند.

اهمیت این گل زمانی قابل توجه تر می شود که باعث حفظ رئال مادرید در کورس قهرمانی لالیگا شد. تساوی در زمین گرانادا می توانست باعث به وجود آمدن اختلافی 6 امتیازی با بارسلونای صدرنشین شود در حالیکه آنها یک بازی هم بیشتر از تیم کاتالانی انجام داده اند و دیدار برگشت ال کلاسیکو نیز در نوکمپ برگزار خواهد شد.

حتی با این پیروزی هم شرایط برای لوس بلانکوس سخت باقی مانده است. اما قطعه ای از جادوی مودریچ آنها در کورس قهرمانی حفظ کرد و اگر او بتواند این فرم سهمگین خود را حفظ کند، در ادامه رقابت ها هرچیزی برای تیم زیدان محتمل است.

سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید هم در پایان بازی گفت:

امروز او با گلی که به ثمر رساند حتی بیش از پیش قابل مشاهده تر بود. اما از نظر من، بازی او ضروری است. او یکی از ستون های تیم است.

او قطعاً اینطور است. بیشتر از رونالدو، بیشتر از بنزما، و بیشتر از هرکس دیگری. لوکا مودریچ در حال حاضر، با اختلاف بهترین بازیکن رئال مادرید است و امید های باقی مانده رئال مادرید برای کسب جام در سال 2015/16 بر روی شانه های اوست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار