کد خبر: ۱۷۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 07 February 2016


سرپرست حوزه هنری استان البرز با بیان اینکه در نخستین فاز سالن‌های سینما ظرف ۲ الی ۳ سال آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: متأسفانه پروژه‌های ساخت سینما در شهر کرج تا ۱۵ سال نیز به تعویق افتاده و تاکنون بسیاری از آنها به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از حوزه هنری استان البرز، اسماعیل آجرلو با بیان اینکه سرنوشت قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سینمای استان البرز این روزها در تلاطم است و مردم این استان چشم انتظار تصمیمی قوی، منطقی و البته همت استانی برای سینما هجرت هستند، اظهار داشت: این سینما که متعلق به حوزه هنری است خاطرات بسیاری را برای اهالی فرهنگ و هنر استان زنده می‌کند ولی در حال حاضر به دلیل طرح اصلاح خیابان تهران در معرض تخریب و تعطیلی قرار گرفته است.

وی افزود: این روزها مجموعه مدیریت حوزه هنری کشور و استان البرز در صدد حفظ حقوق فرهنگی شهروندان البرزی هستند تا بتوان ضمن همکاری برای اجرای طرح‌های عمرانی شهر، پردیس سینمایی جدیدی برای استان ساخته شود.

سرپرست حوزه هنری استان البرز با تاکید بر اینکه موضوع تخریب سینما هجرت این روزها توجه همه را به خود جلب کرده است، خاطرنشان کرد: سینما هجرت محمل هزاران خاطره از نسل های مختلف مردم شهر کرج و استان البرز است و یقیناً مردم به سینما و سرنوشتش حساس هستند.

وی با بیان اینکه ورودی شهر کرج از خیابان تهران با بار ترافیکی شدیدی رو‌به‌رو است از این رو مردم در سختی فراوانی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: پس از برنامه‌ریزی‌های شهرداری کرج به منظور مناسب‌سازی پل ورودی و علی‌رغم میل باطنی، مدیریت حوزه‌ هنری کشور و استان البرز برای تأمین آسودگی و رفاه مردم استان و رفع معظل ترافیکی، آمادگی خود را برای واگذاری ساختمان سینما هجرت به شهردای و تخریب آن و اجرای پروژه عمرانی مدنظر اعلام کرد.

آجرلو گفت: با توجه به فقر امکانات فرهنگی این استان و نبود سینمای مناسب، به جد نگران وضعیت فرهنگی استان هستیم و لذا این تصمیم مهم با این ملاحظه همراه است که حقوق فرهنگی شهروندان حفظ شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجموعه پردیس سینمایی جایگزین ساخته و در اختیار مردم استان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این امر مستلزم همراهی و همکاری شهرداری کرج است، که زمین مناسب جهت ساخت سینما (در ازاء واگذاری سینما هجرت) به حوزه هنری اختصاص داده شود چرا که حوزه هنری بارها آمادگی خود را برای ساخت یک پردیس سینمایی بسیار مدرن و بزرگ در کوتاه ترین زمان، اعلام کرده و تحقق آن صرفاً منوط به در اختیار قرار دادن زمین مناسب توسط شهرداری و مجموعه مدیریت شهری است.

سرپرست حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه در پروژه جدید حوزه هنری تنها یک سالن سینما ساخته نمی‌شود بلکه ساخت پردیس سینمایی شامل سالن‌های متعدد و متنوع سینما، پلاتو تأتر، نگارخانه، سالن همایش و مرکز فرهنگی و هنری در دستور کار است تا وضعیت فرهنگی استان ارتقا یابد، بیان کرد: اجرای این پروژه قریب به 3 الی 4 سال زمان لازم دارد که در فازهای مختلف به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در نخستین فاز سالن‌های سینما ظرف 2 الی 3 سال آماده بهره برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متأسفانه پروژه‌های ساخت سینما در شهر کرج تا 15 سال نیز به تعویق افتاده و تاکنون بسیاری از آنها به بهره برداری نرسیده است.

آجرلو با اشاره به اینکه باید در راستای رفع مشکلات احتمالی به سبب فقدان سینما در این 3 الی 4 سال اهتمام جدی صورت گیرد، افزود:این نکته را آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردند که جا دارد از نکته سنجی وی در ارتقاء سطح فرهنگ و هنر استان به جد سپاسگزاری کنم.

سرپرست حوزه هنری استان البرز اظهار داشت: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با دغدغه و درایتی خاص دو موضوع ساماندهی سینما و سبد فرهنگی مردم استان را مورد تأکید قرار داده است.

وی یادآور شد: اولین موضوع لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر و مناسب‌تر وضعیت سینما هجرت با همکاری حوزه هنری و شهرداری کرج بود که در واقع منوط به تأمین زمین مناسب (مابه ازاء زمین سینما هجرت حوزه هنری) توسط شهرداری کرج برای ساخت پردیس سینمایی حوزه هنری است.

آجرلو گفت: تشویق حوزه هنری و شهرداری به اختصاص فضایی فرهنگی دومین موضوع مورد نظر امام جمعه کرج است تا در مدت زمان تعطیلی سینما هجرت و ساخت پردیس سینمایی، مردم استان بتوانند از برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری بهره‌مند شوند و جریان خدمت رسانی به مردم شهر قطع نشود.

وی بیان کرد: حوزه هنری البرز در هفته‌های اخیر به شدت پیگیر این مطالبه از مسئولین شهرداری بوده و علاوه بر مکاتبات سابق، نامه ویژه‌ای نیز خطاب به شهردار کرج در خصوص تخصیص زمین مناسب برای ساخت مجموعه سینمایی جایگزین و همچنین همکاری با مدیریت شهری در اجرای پروژه خیابان تهران ارسال کرده است.

سرپرست حوزه هنری استان البرز افزود: در این نامه علاوه بر موارد سابق، دغدغه نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در مورد لزوم در اختیار قرار دادن ساختمان یا فضای مناسب از طرف شهرداری کرج تا زمان ساخت و بهره برداری از مجموعه سینمایی جدید، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری جایگزین توسط حوزه هنری البرز مورد اشاره قرار گرفته و حتی مواردی نیز به وی پیشنهاد شده است.

آجرلو با بیان اینکه آیت الله حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه روحیه دوچندانی به اهالی فرهنگ و هنر بخشیدند که این مهم نشان می‌دهد در جریان کامل امور هستند و علاقه دارند که در نهایت وضعیت امکانات و برنامه‌های فرهنگی و هنری به بهترین وجه ارتقاء پیدا کند، افزود: به استناد سخنرانی امام جمعه کرج حتی در مدت زمان تعطیلی و تخریب سینما هجرت، خدمت رسانی فرهنگی تعطیل نشود و با همکاری شهرداری مکان مناسب برای فعالیت‌های جایگزین حوزه هنری و ارائه خدمات هنری به عموم استان فراهم شود.

سرپرست حوزه هنری استان البرز گفت: به طور قطع بر مبنای سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تلاش ما در حل موضوع سینما هجرت و ساخت مجموعه سینمایی جدید دو چندان می‌شود و امیدواریم با مساعدت و همکاری بیش از پیش مسئولان شهرداری نه تنها مقدمات ساخت مجموعه سینمایی حوزه هنری فراهم شود بلکه دغدغه امام جمعه کرج برای استمرار خدمت‌رسانی فرهنگی نیز رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار