قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه موج دومآنفلوآنزا در استان در جریان است، گفت: در طول مدت بروز بیماری، سه هزار نفر مبتلا به این بیماری به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۷۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 06 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، فرهنگ بابامحمودی گفت: آنفلوآنزا یک بیماری خاص ویروسی خود محدود شونده است که هر چند باری در دنیا به صورت همه گیر بروز می‌کند و مرتب در جامعه وجود دارد و جای نگرانی نیست.

وی افزود:آنفلوآنزایک بیماری ویروسی است و نیاز به انتی بیوتیک نیست و داروی ضد ویروسی خود را دارد و در صورتی که افرادی زمینه شدیدآنفلوآنزارا داشته باشند به آنها داروی ضد ویروسی داده می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: خانم‌های باردار در سه ماهه دوم به بعد، افرادی که آسم یا ناراحتی کلیوی و کبدی یا ریوی داشته داشته باشند و یا پیوند مغز و استخوان یا پیوندهای دیگری شده باشند و نیز بیماران قلبی نیاز است داروی ویروسی را دریافت کنند.

وی افزود: خوشبختانه موج اولآنفلوآنزادر حالی که حوزه وسیعی را دربر داشت عبور کرد اما اکنون که در موج دوم این بیماری قرار داریم که افراد کمتری به آن دچار شدند.

بابامحمودی اظهار کرد: رعایت مسائل بهداشتی همچون شستشوی مرتب دست‌ها، عدم تماس دست با بینی و دهان، مراجعه به پزشک و... می تواند بیماریآنفلوآنزارا که نوعی بیماری خود محدود شونده است کنترل کند.

وی با بیان اینکه، تب، گلودرد، دردهای عضلانی، ضعف، کسالت، بیحالی و گاهی تهوع و استفراغ و اسهال از تعباتآنفلوآنزااست، افزود: هیچگونه نگرانی درباره مبتلایان بهآنفلوآنزانیست اگر افراد مبتلا شدند مایعات بیشتری بخورند و اگر تب در سه الی 4 روز ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موج اولآنفلوآنزاهمچون اکثر دنیا در کشور و استان مازندران حالت طبیعی داشت اما در کشور ما نسبت به آنچه در کشورهای دیگر اعلام می‌شود تعداد مرگ و میر بسیارکمتر است.

وی اعلام کرد: در استان مازندران تعداد افراد مبتلا بهآنفلوآنزاکه به مراکز درمانی مراجعه کردند تا 3 هزار نفر بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار