راستی اصلاح طلبان دراین بازی با خودشان چندچند هستند و چرا بی رحمانه همدیگر را از دم تیغ می گذرانند این سوال پاسخ مبرهنی را از اجزای این حزب می طلبد.
کد خبر: ۱۷۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 06 February 2016

محمدرضایوسفی تابناک ایلام::راستی اصلاح طلبان دراین بازی با خودشان چندچند هستند و چرا بی رحمانه همدیگر را از دم تیغ می گذرانند این سوال پاسخ مبرهنی را از اجزای این حزب می طلبد.

برخی انتقادات و حملات عباس عبدی به هاشمی را اشتباهی تاریخی توصیف کردند.مدتی قبل به فاصله رد صلاحیت سیدحسن اقاخمینی توسط شورای نگهبان آیت الله هاشمی واکنش تندی نشان داد و شورای نگهبان را مورد عتاب قرار دادند و مراتب اعتراض خویش رابیان نمودندکه تعدادی از اصلاح طلبان به این اظهارات روی خوشی نشان نداند. که یکی از بزرگان دولت اصلاحات ازاین افراد بود اوشمشیرش را آخته بود و دفاع از سیدحسن خمینی را مصداق قبیله گرایی در راس قدرت خواند و عده ای نیز اظهارات عبدی را تخریب آیت الله هاشمی دانستند.

اما تاکید میکنم انتقاد تهدید نیست بلکه یک فرصت است برای هوشیاری بیشتر.نقد و نقادی حق افراد است و فرد نقدشونده نیز وظیفه پاسخگویی دارد و همانطور که پیش ترگفتیم نقد بایست سازنده باشد تا مخرب...

برخی زبان به انتقاد از عبدی گشودند که چرا هاشمی را مورد سرزنش قرار داده است و به متد انتقادی عباس عبدی خرده گرفتند.اساس استدلال هاشمی صلاحیت سیدخمینی بود ونه وابستگی به بیت و خاندان امام؛البته اشاره به بیت امام قبیله انگارانه یا انحصارطلبانه نیست بلکه صحبت ازیک ذخیره استراتژیک برای نظام است. یک ذخیره همه بایست بدانند سیدحسن آقا ذخیره ای ناب و راهبردی برای قوام این مرز و بوم است.چه بخواهیم و چه نخواهیم چهره کاریزماتیک یادگارامام (ره) افقی روشن برای ایشان ترسیم می کند. البته ایشان به رای و تصمیم شورای نگهبان سکوت اختیار کرده است و بیت امام را خادم ملت معرفی می کند و اظهار داشت برای این نظام از آبرویش دریغ نمی کند و علت کاندید شدنشان را مشورت با بزرگان انقلاب و استقبال مردم دانست حال حقیقتی دراین سخن حکیمانه نهفته است که مصلحت در سکوت است. اکنون چرا برخی کاسه داغ تر از آش می شوند ویکدیگر را می کوبند.

هاشمی شورای نگهبان را...

عباس عبدی هاشمی را...

و صادق زیباکلام نیز عبدی را مورد هجمه قرار می دهد. به سخنی اصلاح طلبان همدیگر را از دم تیغ می گذرانند.راستی آنها باخویش چندچند هستند. با این اعمال اصلاح طلبان گشایشی نصیب ایشان نمی شود جز آنکه در باطلاق دست وپا زده و سقط شوند.

عباس عبدی در اظهاراتی دو جانبه با یک تیر دو نشان زد در وهله اول هاشمی و در وهله دوم شورای نگهبان را... اوبیان داشته بود؛ هرکس می تواند نسبت به مرجع یا منطق این رد صلاحیت ها ایرادی کند قابل فهم است و حق دارد جز هاشمی.

حال صادق زیباکلام وارد میدان می شود و اظهار می دارد سخنان عبدی یادآور بغض کهنه ای دانست که ایشان از قدیم الایام نسبت به آقای هاشمی داشته است.

زیباکلام گفته بود اصلاح طلبانی که در دوران اصلاحات به ایشان هجمه می بردند بعدها به اشتباه استراتژیک خویش پی برند اما آقای عبدی همچنان براسب تاختن بر آقای هاشمی سوار است.

از عبدی انتظار می رود اگر این شهامت رانداردکه به برخی مسائل بپردازد لاقل توجیه نکند و تاسف آور است که آقای عبدی هنوز در بغض دهه 70خویش باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
تحلیلگر گمنام اما در آینده خوش نام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
از این تحلیلگر بسیار خواهی شنید من خواننده چندتا ازگزارش های این جوان بوده ام باید بگویم آینده دار است و در سیاست حرف ها برای گفتن فراوان دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار