تابناک: دو هزار و 573 نفر در قالب 531 خانوار در تعطیلات نوروز در شهرستان سمیرم اسکان یافتند.
کد خبر: ۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 30 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فرماندار سمیرم افزود: این تعداد در 128 اتاق اسکان مسافران نوروزی در قالب 16 مدرسه، یک خانه معلم و یک مهمانسرا اسکان یافتند.

محمد حسین نصرتی با اشاره به بازدید 25هزار مسافر از مناطق و طبیعت گاه های سمیرم افزود: رضایت عموم مردم و مسافران مهمترین خواسته ما و انتظار به حق آنان است.

وی با اشاره به نظارت مستمر گروه بازرسان در شهرستان سمیرم بر بازار و مراکز تهیه مواد غذایی در ایام نوروز گفت: به منظور راهنمایی مسافران و معرفی شهرستان بروشورهایی شامل اطلاعات جامع جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان ، نقشه مناطق و جزئیات نقاط گردشگری به همراه تصویر ، شماره تلفن های هتل ، مهمان پذیرها ، پایانه ها ، پلیس راه ، فرمانداری ، میراث فرهنگی ، شهرداری ، مرکز بهداشت ، ستاد اسکان ، مراکز امدادی و انتظامی در اختیار گردشگران قرار داده شده است.

نصرتی با اشاره به نزولات آسمانی و نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای ابتدایی سال اظهار کرد: بارندگی ها مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرد اما به هوای منطقه و سرسبزی آن تازگی و طراوت بخشید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم نیز گفت: سمیرم یکی از مناطق گردشگری کشور محسوب می شود که در نوروز امسال پذیرای تعداد زیادی از مردم نقاط مختلف کشور است.

سجاد افشاری اظهار کرد: از روزهای پایانی سال 93 گروههای امدادی ، راهداری ، گردشگری و راهنمایی و رانندگی با حضور در جاده ها و ورودی های شهرستان سمیرم پذیرای مسافران بودند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان سمیرم با 54 نقطه گردشگری، 10 منطقه نمونه گردشگری و روستاهای پایلوت مهرگرد ، خفر و سیور خاطرات و تصاویر ماندگار را در ذهن گردشگران ثبت خواهد کرد.

پارک تقرچه، چشمه خوانسار، تخت سلیمان آب ملخ، حمام کمال الملک وزیر، تل شاهی و وزیری ، قلعه بهمن ، آبشار قاشمستان خفر ، آبشار سمیرم، چشمه ناز ونک ، تالاب خان وردشت ، آبشار بی بی سیدان ، چشمه بابا زرنگ و تپه های باستانی کمه ، چشمه نوول و غار دنگزلو و دو روستای نمونه گردشگری خفر و سیور از دیگر آثار تاریخی و طبیعی این منطقه است.

شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان با پنج هزار و 279 کیلومتر مربع مساحت از شمال به شهرستان شهرضا، از جنوب و جنوب غربی به استان کهکیلویه و بویر احمد ، از شرق به استان فارس و از غرب به استان چهارمحال و بختیاری محدود شده است.

این شهر در مسیر اصفهان به یاسوج قرار دارد و از مسیرهای خروجی آن می توان به شیراز، بوشهر ، آباده و اقلید فارس ، بروجن چهار محال و بختیاری و ابرکوه استان یزد دست یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :