به گزارش تابناک گیلان، نيمه شب دوازدهم آبان امسال راننده كاميوني به كلانتري ١٧٠ كهريزك مراجعه كرد و به ماموران گفت چهار مرد او را براي مدتي به گروگان گرفته و شش راس گاوش را به سرقت برده‌اند. با ثبت شكايت او پرونده‌اي با موضوع «سرقت به عنف محموله» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 04 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: چهار مجرم تحت تعقيب كه راننده كاميوني را به گروگان گرفته و شش راس گاو او را دزديده بودند از سوي پليس پايتخت شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش تابناک گیلان، نيمه شب دوازدهم آبان امسال راننده كاميوني به كلانتري ١٧٠ كهريزك مراجعه كرد و به ماموران گفت چهار مرد او را براي مدتي به گروگان گرفته و شش راس گاوش را به سرقت برده‌اند. با ثبت شكايت او پرونده‌اي با موضوع «سرقت به عنف محموله» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.


با آغاز تحقيقات، شاكي به كارآگاهان گفت: «من راننده كاميون هستم و با آن گاو جابه‌جا مي‌كنم. عصر يازدهم آبان امسال در ابتداي ورودي اتوبان تهران - ساوه براي چك كردن چرخ‌هاي كاميون توقف كردم. همزمان يك دستگاه پرايد هم با چهار سرنشين مرد كنارم ايستاد. ناگهان دو نفر از آنها يك گوني روي سرم كشيدند و مرا داخل پرايد انداختند. يكي از آنها هم سوار كاميونم شد و آن را با خود به جاي نامشخصي برد. وقتي پس از چند ساعت مرا در تاريكي شب، در كنار اتوبان رها كردند متوجه شدم كه هر شش راس گاوم به ارزش ٣٧ ميليون تومان را دزديده‌اند.»


از آنجا كه شاكي چهره يكي از راهزنان را ديده بود، كارآگاهان عمليات چهره نگاري را آغاز كردند و موفق به شناسايي مجرم ٣٠ ساله سابقه داري به نام بهزاد شدند كه پيش از اين به اتهام ارتكاب به جرايم مختلف سرقت از خانه و حمل و نگهداري سلاح گرم به زندان افتاده و اخيرا نيز تحت تعقيب پليس گيلان قرار گرفته است. به اين ترتيب مخفيگاه متهم در شهر واوان استان گيلان شناسايي شد و كارآگاهان، ٢١ دي، موفق به دستگيري او شدند. بهزاد پس از انتقال به پايگاه پنجم به ربودن راننده كاميون و سرقت شش راس گاو اعتراف كرد و گفت: «روز سرقت، چهار نفري به تهران آمده بوديم تا ماشين بخريم اما معامله‌مان نشد. در راه بازگشت، در اتوبان آزادگان يك دستگاه كاميون ديديم كه بارش شش راس گاو بود. همانجا نقشه سرقت گاوها را كشيديم. پس از تعقيب كاميون و ايستادن آن كنار اتوبان، راننده‌اش را ربوديم و كاميونش را صاحب شديم. گاوها را به باغ يكي از دوستانم برديم و هر كدام را ١٢ ميليون تومان فروختيم. پس از آن هم راننده و كاميونش را در كنار اتوبان رها كرديم و متواري شديم.»

با اعتراف بهزاد، هويت سه متهم ديگر نيز شناسايي شد. تحقيقات نشان مي‌داد آنها هم از مجرمان سابقه‌دار در زمينه جرايم مختلفي چون ايراد ضرب و جرح، آزار و اذيت جنسي، آدم‌ربايي وحمل و نگهداري سلاح گرم هستند. در ادامه رسيدگي به پرونده و با كشف مخفيگاه سه متهم باقي مانده، آنها نيز در شهر واوان دستگير به پايگاه پنجم منتقل شدند.

در حالي كه متهمان به جرم آدم‌ربايي و سرقت مورد بازجويي قرار گرفته بودند در بازرسي از مخفيگاه آنها، مدارك شناسايي متعلق به فرد ناشناسي به دست آمد كه نشان مي‌داد متهمان ٥ دي امسال، در پوشش مامور به خانه او حمله كرده و پس از ربودنش، اقدام به كلاهبرداري ميليوني از او كرده‌اند. شاكي كه از سوي پليس به پايگاه پنجم احضار شده بود پس از شناسايي متهمان در شرح ماجرا گفت: «صبح پنجم دي امسال در خانه‌ام در صالح‌آباد اسلامشهر بودم كه ناگهان چند نفر در ورودي را شكستند و وارد خانه شدند. آنها كه يك نفرشان كلت كمري هم داشت، خودشان را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفي و خانه را بازرسي كردند.

پس از آن مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و در صندوق عقب ماشين خودم انداختند و با خود بردند.

پس از چند ساعت به خانواده‌ام زنگ زدند و ٢٠ ميليون تومان در ازاي آزادي‌ام خواستند اما سرانجام ١٣ ميليون تومان از حساب عابربانكم برداشت كردند و مرا با چشم‌هاي بسته در اتوبان تهران- قم رها كردند. وقتي چشم هايم را باز كردم، ديدم خودرو‌ام را هم چند متر جلوتر پارك كرده‌اند. به خانه كه رسيدم متوجه شدم آنها هنگام بازرسي از خانه، ١٢ ميليون تومان وجه نقد را نيز به سرقت برده‌اند.»


سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با شرح جزييات پرونده از انتشار تصاوير بدون پوشش متهمان براي شناسايي مالباختگان احتمالي خبر داد و از همه شهرونداني كه موفق به شناسايي آنها مي‌شوند خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.


منبع: تابناک
برچسب ها: سرقت گاو ، پلیس گیلان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه فرقی میکنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
دو مورد تو این مقاله جلب توجه میکرد

1- حضور مجرمان سابقه‌دار در زمينه جرايم مختلفي چون ايراد ضرب و جرح، آزار و اذيت جنسي، آدم‌ربايي وحمل و نگهداري سلاح گرم هستند که باید از قوه قضاییه سوال کرد چرا این مجرمان بدون اینکه کار فرهنگی و روانشناختی روشون انجام شده باشه آزاد میشن؟

2- ناگهان چند نفر در ورودي را شكستند و وارد خانه شدند که در این مورد پلیس مقصره که به مردم هشدار نمیده که اولا قفلها، حفاظها و دربهایی که حتی به عنوان ضد سرقت، ضد دیلم، ضد برش، ضد اسید و عناوین متقلبانه دیگه عرضه میشوند، بدون ضمانتنامه معتبر از طرف فروشندگان مبتنی بر پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند که اگر پلیس مردم را نسبت به این مورد هشیار میکرد، قسمت بزرگی از سرقتها و زورگیریهای به عنف از بین میرفتند.

در یک مثال ساده شما اگر بدونید لاستیکهای ماشینتون اگرچه نو هستند ولی به خاطر انباری بودن قابل اطمینان نیستند، حداقل با احتیاط رانندگی میکنید که اگر ترکید چپ نکنید و این وظیفه پلیسه که به مردم آموزش بده که حق قانونیشونه که اگر از کسی درب، حفاظ، قفل، دزدگیر، دوربین مدار بسته یا هر کالا یا سیستم مشابه که به منظور پیشگیری از جرائم بهشون معرفی میشه خریداری میکنند، باید از فروشنده ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت دریافت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار