هشتمین کنفرانس ملی«نظریه گروه ها» با حضور میهمانانی از سه کشور روسیه، ترکیه و ایتالیا در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۷۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 03 February 2016
به گزارش  تابناک تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، ضمن معرفی اجمالی دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه دومین دانشگاه کشور از نظر قدمت بوده و بر اساس رتبه‌بندی جدید موسسه لایدن هلند، رتبه 531 را در میان750 دانشگاه برتر دنیا کسب نموده است. ضمن آنکه بر اساس اعلام رتبه بندی اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز، این دانشگاه جزو 6 دانشگاه برتر جامع کشور و در حوزه علوم انسانی نیز جزو ده دانشگاه برتر کشور است. همچنین 5 نفر از اساتید دانشگاه تبریز جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

دکتر محمد مقدم واحد افزود: در زمینه های پژوهش و فناوری، دانشگاه تبریز توجه ویژه به نانو فناوری دارد و اخیرا نیز رتبه 6 در بین دانشگاه های کشور را در این زمینه از آن خود کرد.

وی افزود: حضور 60 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه تبریز و عقد بیش از 20 عنوان تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و مراکز صنعتی، از رشد پژوهش و فناوری دانشگاه خبر می دهد، ضمن آنکه تمهیدات لازم برای تاسیس برج فناوری در دانشگاه تبریز صورت گرفته است.

رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز نیز، تبدیل علم به ثروت را از لوازم دانشگاه های پیشرفته و پویا عنوان کرد و گفت: از اولویت های علم ریاضی، روی آوردن به طرح های تحقیقاتی است و زمانی می توانیم به موفقیت دست بیابیم که در موارد مختلف مثلا ورود ریاضی در صنعت، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دکتر غلامرضا حجتی افزود: دانشکده علوم ریاضی در جهت ارتقای کیفی علم ریاضی قدم های خوبی را برداشته و از نظرات اندیشمندان استقبال می کند و برگزاری چنین همایش هایی می تواند در تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات روز دنیا در این زمینه بسیار مفید باشد.

دبیر علمی هشتمین کنفرانس نظریه گروه های ایران در دانشگاه تبریز نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر شهابی، اولین متخصص نظریه گروه در دانشگاه تبریز، هدف از برگزاری این کنفرانس را ارایه آخرین تحقیقات و تبادل تجریبات در حیطه نظریه گروه ها عنوان کرد و گفت: نظریه گروه، یکی از مهم ترین شاخه های ریاضی محض است که کاربردهای فراوانی در سایر شاخه های علم و فناوری دارد.

دکتر محمد شهریاری همچنین با اعلام اینکه بیش از صد تن از متخصصین داخلی و خارجی در این مراسم شرکت کرده اند، افزود: بیش از 80 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از داوری، 50 مورد برای سخنرانی و 10 عنوان برای ارایه پوستر انتخاب شدند.

اضافه می نماید: هشتمین کنفرانس نظریه گروه های ایران در دانشگاه تبریز به مدت سه روز از از 14 الی 16 توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات فیزیک کاربردی و ستاره شناسی این دانشگاه در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :