استاندار ایلام خبرداد:
استاندار ایلام از موافقت وزیر نیرو با احداث سد گدارخوش در بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۷۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 03 February 2016
استاندار ایلام از موافقت وزیر نیرو با احداث سد گدارخوش در بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی طرح احداث شبکه های آبیاری تحت فشار در اراضی بخش صالح آباد که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: مسئولان استان طی 2 سال گذشته در ملاقات های متعدد موضوع احداث سد گدارخوش را پیگیری کردند که 2 هفته پیش در جریان دیدار با چیت چیان وزیر نیرو این موضوع مطرح و با موافقت ایشان همراه شد.
وی اظهار کرد: هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه با اجرای این سد زیر پوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت که این موضوع به رونق تولیدات کشاورزی و اشتغال زایی برای مردم منطقه بویژه دانش آموختگان بخش کشاورزی منجر می شود.
استاندار ایلام با اشاره به کلنگ زنی طرح احداث 2 هزار و 250 هکتار از زمین های بخش صالح آباد به سیستم آبیاری تحت فشار افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح توسعه باغداری به وسعت 400 هکتار از زمین های منطقه است.
وی ابراز امیدواری کرد کشاورزان با استقبال از کشت گونه های مختلف باغی مشارکت فعالانه ای در این طرح داشته باشند چرا که اجرای آن در تلطیف دمای هوا و توسعه منطقه تاثیرگذار است و زمینه جذب گردشگران را نیز فراهم می کند.
مروارید یادآور شد: بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به پتانسیل های منطقه و با هدف کسب بازار صادراتی در کشور عراق آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای این طرح ها اعلام کرده اند.
وی همچنین از برنامه ریزی برای احداث شهرک صنعتی به وسعت 100 هکتار در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران خبر داد و تاکید کرد: ایجاد کارخانه لاستیک سازی در این شهرک صنعتی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم هر چه زودتر شرایط احداث آن فراهم شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
سلام
سد گدار خوش و محل احداث ان در حوزه جغرافیایی بخش چوار شهرستان ایلام قرار دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار