فرماندار اسدآباد با بیان اینکه بیش از پنج سال از تصویب بنیاد علمی، فرهنگی سیدجمال الدین اسدآبادی در شورای فرهنگ عمومی کشور می گذرد گفت: اساسنامه این بنیاد دارای مشکلاتی است که خواستار تجدید نظر و اصلاح آن هستیم.
کد خبر: ۱۷۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 04 February 2016

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه بیش از پنج سال از تصویب بنیاد علمی، فرهنگی سیدجمال الدین اسدآبادی در شورای فرهنگ عمومی کشور می گذرد گفت: اساسنامه این بنیاد دارای مشکلاتی است که خواستار تجدید نظر و اصلاح آن هستیم.

به گزارش ایرنا ،مسعود بکائی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سیدجمال الدین اسدآبادی اظهار کرد: اساسنامه این بنیاد دارای پیچیده گی های زیادی است و هنوز اعضای هیات امنای بنیاد نتوانسته اند حتی یک جلسه دورهم جمع شوند تا دبیر و محل دبیرخانه بنیاد مشخص شود.

وی تصریح کرد: بیشتر اعضای بنیاد از شخصیتهای بزرگ کشوری و استانی هستند که انتخاب این اشخاص در نگاه اول کار ارزشمندی است اما در عمل دسترسی به اعضاء آسان نیست لذا در مذاکراتی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواستار پیگیری این موضوع و تهیه پیش نویسی برای تغییر اساسنامه شدیم.

فرماندار اسدآباد با تاکید بر شتاب در راه اندازی بنیاد علمی فرهنگی سیدجمال گفت: برای انجام فعالیتهای فرهنگی و نیز تحقیق و پژوهش در راستای سیدجمال شناسی این بنیاد هرچه باشتابتر باید فعالیت خود را آغاز کند.

بکائی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت بیدارگر مشرق زمین از برگزاری همایش استانی در روز 18 اسفند خبر داد و افزود: این همایش کوچکترین کاری است که ما همشهریان این فیلسوف گرانقدر می توانیم انجام بدهیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد نیز به اختصاص یکصد میلیون ریال برای این همایش اشاره کرد و گفت: همایش گرامیداشت سید جمال الدین اسدآبادی در سالهای گذشته با شدت و ضعفهایی برگزار شد اما امسال تمام توانمان را برای بهتر اجرا شدن این مراسم بکار می گیریم.

رضا قاسمی قرائت دو مقاله اختصاصی در باب سیدجمال شناسی از نویسندگان و پژوهشگران برتر کشور، دعوت یک سخنران کشوری که در حوزه بیداری اسلامی و نهضت روشنگری سیدجمال الدین اسدآبادی صاحب نظر باشد و پخش کلیپی از زندگی و زادگاه سیدجمال برنامه هایی است که تاکنون برای این مراسم پیش بینی شده است.

سید جمال الدین اسدآبادی، در سال 1217 شمسی در اسدآباد متولد شد؛ او را بعنوان رهبر حرکت « تجدید در اسلام » می شناختند. او منادی بیداری مسلمانان و بازگشت به اسلام و بدعت زدایی بود و اتحاد اسلام و پرهیز از تفرقه بین مذاهب اسلامی را در جهان تبلیغ می کرد و در آخر هم جان خود را در این راه از دست داد.

شهرستان اسدآباد 107 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار