در حال حاضر انبارها و سورتینگ‌های مرکبات مازندران در تکاپو برای ذخیره مرکبات شب عید مردم هستند.
کد خبر: ۱۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 03 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، با توجه به اینکه سال گذشته برخی از باغ‌های مرکبات دچار کم‌باری شده و به‌نوعی استراحت داشتند، امسال با افزایش محصول نسبت به سال گذشته بودیم که در این راستا لازم است تمهیداتی برای صادرات مرکبات مازندران اندیشیده شود.

در حال حاضر انبارها و سورتینگ‌های مرکبات مازندران در تکاپو برای ذخیره مرکبات شب عید مردم هستند.

البته باوجود اینکه بارها و بارها گفته‌شده که تولید این محصول برای مصرف کافی است اما شاهد واردات پرتقال خارجی هستیم که بحث واردات موجب شده باغ‌داران متضرر شوند.

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران با اشاره به تولید خوب مرکبات امسال استان، اظهار کرد: در حال حاضر بحث صادرات و تنظیم بازار داخل کشور محصول مرکبات در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا شعبانی بیان کرد: در ایام پایانی سال بحث ذخیره محصول مرکبات در مازندران و سایر استان‌ها قابل توجه است و در این راستا نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بحث صادرات باید از مشوق‌ها و یارانه‌های دولتی در بخش‌های ویژه صادرات از جمله حمل و نقل،کاهش تعرفه‌ها و کمک از منابع و تسهیلات بانکی با کاهش سود و نرخ کم‌تر برای تولیدکنندگان بهره گرفت.

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران ادامه داد: این‌ها مواردی است که به کنترل بازار کمک کرده و فرصتی برای رقابت با محصولات سایر کشورها و معرفی در بازارهای خارجی را فراهم می‌کند.

شعبانی یادآور شد: اگر دولت بتواند در این زمینه‌ها کمک کند فکر می‌کنم فضای خوبی برای صادرات محصولات باغی مازندران و کشور به‌وجود می‌آید.

وی درباره شکوفه‌دهی مرکبات در این فصل سال که نگرانی‌هایی را برای باغ‌داران مازندران به وجود آورده است، اظهار کرد: این موضوع در حد محدود مشاهده شده است.

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران اضافه کرد: بر اثر سرما استرس‌هایی به درختان وارد می‌شود که این موضوع به صورت گسترده نیست.

شعبانی در پایان گفت: در این باره نگرانی برای باغ‌داران مازندران وجود ندارد.

با توجه به اینکه مرکبات مازندران در بازارهای جهانی بسیار پایین است، لازم است مسئولان برنامه‌ریزی برای صادرات در این زمینه داشته باشند که این موضوع موجب تشویق باغ‌داران و معرفی محصول مرکبات استان در بازارهای رقابتی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار