رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ایجاد دو باب گرمخانه در شهر همدان از سوی شورا مصوب شده است، گفت: بر اساس قانون شهرداری تنها باید زمین گرمخانه را فراهم کند و ساخت و مدیریت گرمخانه بر عهده دیگر نهادهاست.
کد خبر: ۱۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 01 February 2016

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ایجاد دو باب گرمخانه در شهر همدان از سوی شورا مصوب شده است، گفت: بر اساس قانون شهرداری تنها باید زمین گرمخانه را فراهم کند و ساخت و مدیریت گرمخانه بر عهده دیگر نهادهاست.

به گزارش  فارس، علی رضایی در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قدرت سیاسی به مردم رسید و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال نصیب ملت بزرگ ایران شد، افزود: اکنون نیز تصمیمات داخلی و خارجی با خواست مردم تهیه و تدوین می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان خاطر نشان کرد: از پیروزی انقلاب شکوهمند تاکنون پنج مدل انتخابات برگزار شده و سه بار نیز رفراندوم در خصوص شکل حکومت و قانون اساسی با حضور اکثریت مردم برگزار شده است.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: مردم فهیم کشور با حضور گسترده در انتخابات در روز هفتم اسفندماه برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی را رقم خواهند زد.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری توسعه آموزش‌های شهروندی است، بیان کرد: کمیته آموزش شهروندی در شهرداری همدان تشکیل شده است و این کمیته با استفاده از نظرات کارشناسان، صاحب‌نظران و با حضور مدیران و سازمان‌های شهرداری برگزار می‌شود.

*تدوین سند راهبردی توسعه آموزش‌های شهروندی شهرداری

وی با بیان اینکه سند راهبردی توسعه آموزش‌های شهروندی شهرداری در دست تصویب است، گفت: با تصویب این سند شهرداری دارای برنامه‌های راهبردی می‌شود و در خصوص توسعه آموزش‌های شهروندی از سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی هم استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تصویب راه‌اندازی شورای اجتماعی محلات خاطر نشان کرد: از سال 95 شورای اجتماعی محلات ایجاد می‌شود که افراد نخبه و کارشناس در این شورا حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به بودجه 3 میلیارد تومانی در بحث توسعه آموزش شهروندی گفت: تاکنون 60 درصد این رقم محقق شده و برای سال آینده بودجه این حوزه افزایش 20 درصدی خواهد داشت.

* مدیریت واحد شهری تشکیل نشده است

رضایی با تأکید بر اینکه مدیریت واحد شهری تشکیل نشده است، بیان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی موازی‌کاری‌های زیادی دارند و با تشکیل شورای عالی اجتماعی شهر می‌توان برخی از موازی‌کاری‌ها را کم کرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی شهرداری 14 مرکز در اختیار دارد، افزود: مراکز و فرهنگسراهایی در حال ساخت است و در سال آینده 24 مرکز فرهنگی و اجتماعی در همدان فعال می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص استفاده دیگر نهادهای فرهنگی از امکانات معاونت فرهنگی شهرداری اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسالتی بر دوش دارد و می‌تواند با عقد تفاهم‌نامه با معاونت فرهنگی شهرداری از امکانات فرهنگسراها برای خدمت به جامعه هدف خود استفاده کند.

وی برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی را از جمله عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: کلاس‌های آموزش قرآن، آموزش زبان انگلیسی و آموزش قالیبافی نیز در فرهنگسراها انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگسراها 39 عنوان برنامه برای آقایان و بانوان اجرا می‌شود، در ادامه با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی امور سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت را انجام می‌دهد، گفت: این روند، مناسب نیست و باید ساختار معاونت فرهنگی شهرداری اصلاح شود.

*ساختار معاونت فرهنگی شهرداری باید اصلاح شود

وی با تأکید بر اینکه امور اجرایی باید به مناطق و نواحی سپرده شود، بیان کرد: معاونت فرهنگی تنها در حوزه سیاست‌گذاری و نظارت عمل کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدانبا بیان اینکه ایجاد دو باب گرمخانه در شهر همدان از سوی شورا مصوب شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون شهرداری تنها باید زمین گرمخانه را فراهم کند و ساخت و مدیریت گرمخانه بر عهده دیگر نهادهاست.

وی با بیان اینکه شنیده می‌شود برخی از افراد به دلیل نزدیکی انتخابات به برگزاری یادواره شهدا انتقاد کرده‌اند، اظهار کرد: این نظر درستی نیست که یادواره شهدا تعطیل شود چراکه جامعه مدیون خون شهداست و امنیت پایدار و فراگیر و عزت امروز کشور محصول ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

رضایی در خصوص پروژه تالار قرآن گفت: این پروژه در سال 95 تکمیل می‌شود و انتظار می‎رود که همدان بتواند از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را داشته باشد.

*همدان نیازمند اقدامات فرهنگی مناسب است

وی با اشاره به اینکه گسترش ورزش محلات اقدام مناسبی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری بوده است، بیان کرد: همدان نیازمند اقدامات فرهنگی مناسب است و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نیز با برنامه‌های مناسبی پر شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدانبا اشاره به اینکه تمام طرح‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، گفت: طرح برگزاری جشنواره «شهروند برتر» در حال بررسی است و با رفع نواقص طرح این جشنواره می‌توان شاهد برگزاری جشنواره شهروند برتر از سال آتی بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار