استاندار فارس:شهرداری باید با زیباسازی، تنوع‌بخشی به محیط شهری و ایجاد تفرجگاه‌های شهری کاری کند که مردم بتوانند با استفاده و بهره‌گیری از آن‌ها خستگی زندگی شهری را از تن خود خارج کنند.
کد خبر: ۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 29 March 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛سید محمد احمدی در دیدار نوروزی با شهردار شیراز، معاونان و شهرداران مناطق بابیان اینکه شیراز می‌تواند الگوی توسعه فارس و کشور باشد، اظهار داشت: حداقل می‌شود در بخش عمران و توسعه کمک کرد تا کارهایی که در شیراز انجام‌گرفته در سایر شهرهای این استان نیز انجام گیرد.
وی با تأکید بر این‌که همواره حامی شهرداری شیراز در تمام عرصه‌ها بوده و با تمام وجود پای آن می‌ایستم، گفت: قرابت سببی و نسبی و یا زدوبندی با شهرداری شیراز نداشته و نمی‌خواهیم نان قرض یکدیگر بدهیم؛ بلکه به دنبال کمک کردن هستیم و آمادگی داریم اگر اختلاف‌سلیقه‌ای نیز میان شهرداری و شورا باشد که مانع توسعه شود در سایه همدلی و همراهی، رفع کنیم.
احمدی از خدمات برجسته‌ای که شهرداری در دست انجام دارد و مزاحمت‌ها، تنگناها و گرفتاری‌های فراروی شهرداری سخن گفت و بیان داشت: شهرداری کارهای اساسی و روبه‌پیشرفتی انجام داده و در کنار آن نسبت به مسائل فرهنگی نیز بی‌توجه نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مسافران از تسهیلات سفر و ستاد اسکان مسافر شهر شیراز رضایت داشته‌اند و در نوروز امسال نیز سیگنال منفی در مورد خدمات در این بخش دریافت نکرده‌ایم.
نماینده عالی دولت در استان فارس، افزود: کسانی که ذهنیتی از گذشته نسبت به شهر شیراز داشته و امروز دوباره به این شهر سفر می‌کنند اگر باانصاف بخواهند قضاوتی در مورد شیراز امروز، داشته باشند می‌گویند کارهای بسیاری در این شهر انجام‌شده و کمتر، عقب‌ماندگی مشاهده می‌شود.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز باید به‌دنبال الگوسازی و نوآوری‌های جدید بر اساس ذائقه مردم باشد زیرا امروز سطح مطالبات شهروندان بالا رفته و کیفیت درخواست‌ها متفاوت شده است.
وی ادامه داد: شهرداری باید با زیباسازی، تنوع‌بخشی به محیط شهری و ایجاد تفرجگاه‌های شهری کاری کند که مردم بتوانند با استفاده و بهره‌گیری از آن‌ها خستگی زندگی شهری را از تن خود خارج کنند.
استاندار فارس مشکل اصلی امروز شهر شیراز را ترافیک به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر (ع) اعلام کرد و گفت: باید در کنار تعریض خیابان‌ها یا بازگشایی مسیر و استفاده از مترو راهکارهای دیگری را برای به حداقل رساندن این مشکل پیدا کرد.
وی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: مشکل دیگر شهر شیراز آب شرب آن است و ما ازاین‌لحاظ بسیار نگران هستیم اگرچه این موضوع ربطی به شهرداری ندارد اما به‌هرحال این دغدغه وجود دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: شهرداری شیراز باید آماده‌ بر دوش کشیدن مشکلات شهر صدرا باشد زیرا تمام مشکلات شهر صدرا بر سر شیراز خواهد ریخت.
وی افزود: با بهره‌برداری کامل از مسکن‌های مهر صدرا و استقرار جمعیت در آن شهر، صدرا از جهرم نیز بزرگ‌تر خواهد شد و مشکلات آن بر دوش شهر شیراز خواهد افتاد؛ ازاین‌رو به‌جای این‌که شهر صدرا سرریز شهر شیراز را ساماندهی کند قضیه برعکس شده و شهرداری شیراز نخواهد توانست نفس راحتی بکشد و باید بار این شهر را نیز بر دوش خود تحمل کند.
احمدی در ادامه از ضرورت ساماندهی باغ‌شهرها در سطح منطقه 10 شهرداری سخن گفت و اظهار داشت: باید از این فرصت‌ها در ایجاد درآمد برای شهرداری استفاده کرد.
وی تأکید کرد: امروز شهرداری شیراز روی پای خود ایستاده و آهنگ رشد و توسعه خوبی پیداکرده است و می‌توان آن را به‌عنوان الگوی توسعه شهری مطرح کرد.
استاندار فارس خواستار انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق درآمدهای متنوع و فشار کمتر به مردم شد و گفت: در بحث واگذاری بخشی از امور به دفاتر مهندسی به دنبال این هستیم که هرچه سریع‌تر با در نظر گرفتن روش‌های واگذاری در دیگر شهرها، این بحث را سامان دهیم و شهرداری را در امر مدیریت و نظارت یاری کرده و حرف‌وحدیث‌های اضافی که به شهرداری نسبت داده می‌شود را جمع کنیم.
وی در بخشی دیگری از سخنانش، به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این شعار بسیار هوشمندانه انتخاب‌شده و باعث اعتماد متقابل در بین خدمات دهندگان و گیرندگان خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر همدلی و هم‌زبانی با یکدیگر توأم شود، مصالح ملی، امنیت ملی و منافع ملی تضمین خواهد شد و مشارکت معنا پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار