رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال‌های قبل برای جلوگیری از تغییر کاربری به صورت سلیقه‌ای برخورد شده است، گفت: اکنون بیش از 100 هزار واحد غیر مجاز که از سال 74 ساخته شده است در اراضی کشاورزی مازندران وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 31 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپور گفت: در کشت گندم در سال 94 برای مصرف نان کشور به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع است و شامل قلع و قمع می‌شود، افزود: از سال 74 هر بنایی که ساخته شده باید در مراجع قضایی طرح و حکم اجرا گرفته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال‌های قبل برای جلوگیری از تغییر کاربری به صورت سلیقه‌ای برخورد شده است، عنوان کرد: اکنون بیش از 100 هزار واحد غیر مجاز که از سال 74 ساخته شده است در اراضی کشاورزی مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با حساسیت های ایجاد شده می توان گفت تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات به صفر نزدیک شده است، افزود: حدود 14 هزار حکم تا قبل از سال 93 صادر شده که یک هزار و 800 حکم اجرا شده و تنها در سال 93 بیش از 2 هزار و 800 حکم در راستای تغییر کاربری اجرا شده است.

حیدرپور با اشاره به طرح خودکفایی دانه‌های روغنی در کشور، اظهار کرد: تاکید بر این است که در 5 سال آینده تولید روغن را به جایی برسانیم که آسیب پذیری در این بخش به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه حدود 12 درصد مرغ کشور و 30 درصد جوجه یک روزه در استان مازندران تولید می شود، افزود: صدور پروانه احداث مرغداری جدید در حال حاضر ممنوع است.

رییس جهاد کشاورزی مازندران گفت: 32 هزار تن ذخیره مرکبات در مازندران انجام شده است و در این حوزه از اتحادیه باغداران استفاده شده و مشکلی برای تامین میوه در پایان سال نیست.

وی با بیان اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بخش کشاورزی 180 میلیارد تومان است، افزود: در حال حاضر 2 هزار 150 وپروژه عمرانی بخش کشاوری در مازندران در دست اجرا است.

حیدرپور اظهار کرد: کشاورزانی که به هر دلیلی خسارت دیدند و مورد تایید مراجع باشد اگر تسهیلات کشاورزی داشته باشند تا سه سال فرصت پرداخت داده می‌شود و دولت سود این سه سال را تقبل می‌کند که متاسفانه این اقدام اجرایی نشد.

وی درباره شایعات برنج آلوده وادراتی نیز گفت: بخشی از نیاز کشور برنج است و ناچار به واردات هستیم و دستگاه های دیگر باید علوم پزشکی در سلامت برنج وارداتی دقت لازم را داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: یک میلیون 700 تن ظرفیت تولید برنج داخل است و کسری را باید جبران کنیم که برای این منظور تا کنون 700 هزار تن برنج وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی 120 نفر اشتغال زایی و 3 هزار تن افزایش تولید پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در دهه فجر امسال 65 پروژه عمرانی در زمینه مختلف آب و خاک در دست بهرهبرداری داریم که 18 طرح تولیدی و 47 طرح زیربنایی است.

حیدرپور گفت: در راستای سیاست جهاد کشاورزی 24 پروژه شاخص در قالب توسعه باغات در اراضی شیب دار که در سفر رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت با اعتبار 250 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

وی افزود: توسعه گلخانه ها، تجهیز و بهسازی پرورش مرغ گوشتی و پرورش ماهی در قفس و... از پروژه‌های این اداره کل است.

رییس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تجهیز اراضی کشاورزی با اختصاص 50 میلیارد تومان برای 7 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: برای یک هزار و 700 هکتار طرح تسطیح اراضی آغاز شده است و قرار است تا پایان سال جاری 3 هزار و هکتار را به اتمام ببریم.

حیدرپور توسعه مکانیزاسیون را از اقدامات مهم در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفت که با این اقدام 80 درصد برداشت با کمباین انجام می شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار