بسته دوم نوروزی «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 28 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

با رانندگان متخلف برخورد می شود
به گزارش تابناک گیلان ،ابراهیم قائدرحمتی  با اشاره به اینکه نیروهای پلیس گیلان در نوروز جاری فعال هستند، اظهار کرد: در بخش انتظامی بالغ بر 425 واحد گشت خودرویی، موتوری در نوروز جاری فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت 456 واحد گشتی در بخش راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز خبر داد و افزود: کاروان‌های پلیس راه گیلان علاوه بر پاسگاه‌های هشت‌گانه پلیس راه استان فعال شده است.

فرمانده انتظامی گیلان استقرار ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس در ایام نوروز را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: بیش از 9 هزار نفر نیروی پلیس وظیفه تامین نظم و امنیت را در استان به‌عهده دارند.

وی با تاکید بر برخورد پلیس با هر گونه تخلفات رانندگی و خطرساز در جاده‌های گیلان خاطرنشان کرد: طبق قانون گواهینامه راننده متخلف ضبط و خودروی او توقیف می‌شود.

قائدرحمتی فعال‌سازی قرارگاه نوروزی امام علی (ع) را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و یادآور شد: به‌کارگیری از همیاران پلیس برای نظم و امنیت نوروز از دیگر اقدام‌ها است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیروی انتظامی گیلان در رسته‌های مختلف یک‌هزار و 83 نفر را به عنوان پلیس افتخاری مشغول به‌کار کرده است، خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار پلیس افتخاری دیگر نیز در حال طی مراحل جذب و به‌کارگیری هستند.

فرمانده انتظامی گیلان افزایش 37 درصدی تماس‌های مردمی این استان با پلیس 110 را نشانه مشارکت خوب مردم با پلیس در برقراری امنیت جامعه دانست و متذکر شد: میانگین تماس‌ها از هر دقیقه یک تماس به 1.2 تماس در دقیقه افزایش یافته که نشانه اعتماد مردم به پلیس است.

همراهی مردم با دولت بیشتر خواهد شد
به گزارش تابناک گیلان ، محمدعلی نجفی افزود: همیشه دولت هایی موفق بوده اند که مردم در کنارشان حضور داشتند .

وی با بیان اینکه با نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب فضای مناسبی جهت پیشبرد آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم بوجود آمده، اظهار کرد: قطعا همراهی بی نظیری که مردم استان سال گذشته با ما داشتند، در سال جدید مضاعف خواهد شد.

نجفی بیان داشت: همراهی خوب مردم و شخصیت ها و نهادهای مختلف موجب شد بستر آرامش در گیلان برای توسعه و اجرای سیاست های دولت تدبیر وامید بوجود آید.

استاندار گیلان با بیان اینکه رهبر انقلاب در پیام نوروزی نقشه راه دولت و ملت را ترسیم کردند، گفت: توصیه من به همه گروه های سیاسی و تفکرات مختلف این است که با حفظ اندیشه های خود در مواضع اصلی نظام، در کنار هم باشیم تا دولت در مسیر موفقیت های نظام پرتوان تر حرکت کند.

نجفی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در سال گذشته مدیریت جهادی در برخی از بخش ها بارز و آشکار بود، گفت: باید این مدیریت جهادی را برای حل مشکلات مردم تقویت کنیم. 

امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است.

وقوع رانش و ریزش کوه در رودسر
به گزارش تابناک گیلان ، شهریار اسماعیلی گفت: بارش های اخیر را در وقوع این رانش و ریزش کوه تاثیرگذار دانست و بیان کرد: بر اثر این حادثه محور ارتباطی یادشده هم اکنون مسدود است.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی در بر نداشته از استقرار 20نفر از عوامل راهداری به همراه شش دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین جهت گشایش این محور خبر داد.

به گفته اسماعیلی، هم اکنون عوامل راهداری مشغول بازگشایی محور یاد شده تا شعاع 50متر هستند.

روستای آسمانرود در فاصله 55کیلومتری مرکز بخش رحیم آباد قرار دارد.

بخش رحیم آباد با700کیلومتر مربع وسعت در 15کیلومتری جنوب شهرستان رودسر در شرق گیلان قرار دارد.


به گزارش تابناک گیلان ، شهرداری بندرانزلی که ساختمان کنونی اش در سال 1308 بنا نهاده شده و اکنون در فهرست آثار تاریخی قرار دارد؛ بعنوان یکی از قدیمی ترین شهرداری های کشور در دوره های مختلف گام هایی برای آبادانی و زیباسازی شهر برداشته که یادگارهای آن تا به امروز باقی است.

از جمله این آثار ارزشمند و ماندگار، موزیک جیگا است که اوایل دوره پهلوی به سفارش شهرداری در کنار ساختمان آن برای اجرای موسیقی ساخته شد و به دلیل شباهت با بنای آرامگاه حافظ ، بعدها به حافظیه انزلی معروف شد.

بنای این ساختمان سال 1311 شمسی به سفارش شهرداری انزلی در میان درختان سرسبز و با چشم اندازی زیبا به بوستان ساحلی بلوار انزلی و بندرگاه در محوطه حیاط ساختمان شهرداری توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و اکنون یکی از آثار ملی ثبت شده و از دیدنی های شهر انزلی است.

شهر گردشگری انزلی نیازمند انجام کارهای اساسی است که مردم امیدوارند در سال 1394 با جدیت، سرعت و دقت و نظارت مناسبی دنبال شود و شهرداری انزلی نیز نوروز امسال شهر را به مجسمه ها، آرایه ها و نمادهای زیبا و نشاط آوری زینت بخشیده؛ شهر را با گل های بهاری آراسته و جداول رنگ باخته را رنگ آمیزی کرده، 10 سفره هفت سین در تفرجگاه ها و میدان های شهر نهاده، آدمک های حاجی فیروز را در نقاط مختلف برای شادباش نوروز گذاشته، تخم مرغ های بزرگ رنگی ، گل و پروانه و پرنده را در میان سبزه های بوستان ساحلی قرار داده، دوچرخه سوارهای فلزی رنگی را در پیاده روهای مقابل بوستان ها برای ترغیب مردم به دوچرخه سواری نصب کرده، آلاچیق روستایی برای گرفتن عکس یادگاری ساخته، شب های شهر را با سازه های نوری به شکل نیلوفر آبی و دلفین و ماهی خاویاری و طرح های دیگر روشن و زیبا کرده است.

شهرداری انزلی همچنین برای پنهان کردن بناهای مخروبه واقع در مرکز شهر، آنها با پرده های پلاستیکی (بنر) مصور به عکس های قدیم شهر انزلی پوشانده است و با مجسمه های شخصیت های کارتونی محبوب کودکان از جمله پینوکیو، ملوان زبل ، فرفره های رنگی ، ماهی و بز و قوی بال گشوده گل لبخند را بر لبان کودکان و بزرگسالان نشاند.

گردشگران در کنار مجسمه ها و بناهای زیبا عکسی به یادگار از این شهر ساحلی می گیرند. شهردار انزلی در پیامی با تبریک عید به مردم، نوروز را نشانی از هویت ایرانی و یادگاری ارزشمند از اندیشه های بلند نیاکان خردمندمان و سروشی خردمندانه به معنای آمدن ها و رفتن ها ، راه نو ، اندیشه نو و آغاز فصلی نو بیان کرد.

مردم انزلی امیدوارند که این آغاز نو با مرمت و حفاظت بافت قدیمی و میراث تاریخی شهر، ساماندهی میدان مرکزی بعنوان پیشانی شهر، آزادسازی نقاط گردشگری مانند بلوار و ساماندهی دستفروشان ، نوسازی بافت فرسوده، رفع اصولی سد معبر در سطح شهر، ترمیم و انجام آسفالت، ساخت توقفگاه های خودرو، بهبود نحوه جمع اوری زباله و رفت و روب شهری ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل همت برای ساخت دو فرهنگسرا در غازیان و انزلی، گسترش و تجهیز پارک های محله ای ، افزایش فضای سبز و سالن های ورزشی ، زیباسازی شهر و نصب مبلمان شهری ، افزایش سرویس های بهداشتی بویژه در مناطق گردشگری ، توسعه و بهسازی ناوگان عمومی شهری ، احداث مجاری هدایت آب های سطحی همراه باشد .

این اقدامات در کنار نظارت دقیق بر اجرای امور عمرانی و چگونگی ساخت و ساز و دریافت عوارض و جلوگیری از تخلفات ساختمانی می تواند از انزلی شهری بسازد که شهرداری اش با قدمت 122 ساله، نمونه و الگویی برای سایر شهرها ، محبوب شهروندان و کانونی برای گردشگران باشد.

شهر انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان و در کرانه جنوی دریای خزر از مراکز مهم اقتصادی و گردشگری شمال کشور و استان گیلان بشمار می آید.


به گزارش تابناک گیلان ، علیرضا محمدی ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک فرارسیدن سال نو و گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر همدلی و همزبانی بیشتر کارکنان این نهاد در سال جدید، اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال جدید که به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی مزین شده است بر همگان تکلیف است که در راستای تحقق این امر تلاش مضاعف‌تری را انجام دهیم.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی کمک به نیازمندان در آستانه نوروز، افزود: همه باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی بهتر در سال جدید بتوانیم خدمات شایسته تری را به اقشار محروم جامعه ارائه دهیم.

سرپرست کمیته امدادگیلان با بیان اینکه اهل بیت (ع) به‌ویژه حضرت زهرا (س) در طول زندگیشان همواره در کنار نیازمندان بوده‌اند، گفت: باید با تاسی از سیره و روش ائمه معصومین (ع) آرامش و آسایش بیشتری را به خانواده های نیازمند هدیه دهیم و در راستای توانمندسازی آنان در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و دینی گامهای بلندتری برداریم .

محمدی تصریح کرد:کمیته امداد به عنوان نهادی حمایتی و  ولایتی بتواند با بهره گیری از هدایت ها و راهنمایی های حکیمانه علمای  عظام همواره منشأ و مصدر خدمت به محرومان واقعی باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه  مردم نیکوکار گیلان در مراسم شور نیکوکاری حدود 11 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند، اظهار داشت:  از مجموع کمک‌های مردمی بیش از  4 میلیارد و 936 میلیون ریال به صورت نقدی و بیش از 5 میلیارد و 873 میلیون ریال هم بصورت غیرنقدی بوده است.


قاتل و شرور گیلانی به هلاکت رسید
به گزارش تابناک گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس گیلان، سردار ابراهیم قائدرحمتی اظهار داشت: قاتل و شرور گیلانی پس از مقاومت و مقابله با پلیس در مخفیگاهش شناسایی و به هلاکت رسید.

وی افزود: این شرور به علت 16 فقره سابقه کیفری در مرداد ماه سال 90 زندانی شد و در اردیبهشت 93 به مرخصی رفته بود که پس از اتمام دوره مرخصی، متواری شد.
رئیس پلیس گیلان گفت: این شرور آذرماه 93 با حمله مسلحانه به زندان لاکان رشت، قصد فراری دادن تعدادی از زندانیان را داشت که ناکام ماند.

سردار قائدرحمتی تصریح کرد: این شرور فراری آذر پارسال همچنین یکی از همدستان سابقش را در رودبار کشت و پس از آن در یک عملیات تعقیب و گریزِ پلیس، یکی از ماموران پلیس گیلان را در ارتفاعات رودبار به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه پلیس گیلان پس از 3 ماه عملیات اطلاعاتی با همکاری سربازان گمنام امام زمان این قاتل و شرور را در مخفیگاهش در لاهیجان شناسایی کرد، افزود: عملیات دستگیری وی اجرا شد که این قاتل فراری پس از مقاومت و شلیک چند گلوله به هلاکت رسید.


اورژانس بیمارستان پورسینا افتتاح می شود
به گزارش تابناک گیلان ، محمدتقی آشوبی ظهر امروز در جریان بازدید از مراکز درمانی این شهر با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 94 اظهار کرد: مجوز ساخت اورژانس بیمارستان رازی در رشت از طرف وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در سال جاری صادر شده است.

وی از احداث 2 هزار و 700 متر اورژانس بیمارستان پورسینای رشت در سال جاری خبر داد و افزود: توسعه اورژانس بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران فوریت‌های پزشکی حائز اهمیت است.

آشوبی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش بیماران در مراکز درمانی گیلان در ایام نوروز اندیشیده شده است، تصریح کرد: 25 بیمارستان دولتی و 9 بیمارستان خصوصی و غیر دولتی از آمادگی لازم برای پذیرش بیماران برخوردارند و بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی فعال هستند.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از استقرار 80 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در مبادی ورودی شهرهای استان خبر داد و بیان کرد: نوروز امسال کشیک‌های ستادی در بیمارستان‌های گیلان ایجاد شده است.

وی به آمادگی داروخانه‌های شبانه‌روزی گیلان به منظور ارائه داروی مورد نیاز بیماران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: داروخانه‌های کشیک در تعدادی از شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

آشوبی بهداشت محیط را از برنامه‌های محوری در نوروز امسال دانست و خاطرنشان کرد: بازرسی از رستوران‌ها در دستور کار گروه‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مراکز شبانه‌روزی درمانی در مناطقی که بیمارستان نداریم فعال هستند، یادآور شد: گروه‌های ویژه بازرسی نظارت بر مراکز درمانی استان را به عهده دارند.

وی به اجرای موفقیت‌آمیز طرح سلامت در سال 93 اشاره کرد و افزود: بیماران برای تهیه وسایل پزشکی به بیرون از بیمارستان ارجاع نمی‌شوند.

آشوبی با بیان اینکه تمام تجهیزات درمانی بیماران سال گذشته در بیمارستان‌ها تهیه شده است، اظهار کرد: بیماران با دفترچه روستایی سه درصد و دفترچه شهری 6 درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند.

فراخوان ایده هنرمندان برای زیباسازی رشت
به گزارش تابناک گیلان ، حامد عبدالهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زیباسازی شهر نیازمند ایده‌های خوب است اظهار کرد: اعتقاد دارم سازمان زیباسازی شهرداری رشت مشکل مالی ندارد بلکه با کمبود ایده در زمینه زیباسازی مواجه هستیم.

وی به فراخوان ایده هنرمندان در 10 نقطه از شهر رشت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال آمادگی استفاده از ایده هنرمندان برای زیباسازی شهر رشت را داریم.

عبدالهی از فراخوان ایده هنرمندان برای زیباسازی شهر رشت از ابتدای امسال در این شهر خبر داد و بیان کرد: اطلاع‌رسانی در مورد ارائه ایده هنرمندان در 15 نقطه از شهر  انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با بیان اینکه این سازمان با 30 گروه برای زیباسازی شهر همکاری می‌کند، تصریح کرد: گروه‌های مذکور از جوانان تحصیلکرده و بومی گیلان هستند.

وی اجرای طرح‌های زیباسازی شهر رشت را از طریق کارگروه هنری عنوان کرد و افزود: افراد بومی شهر رشت عضو کارگروه مذکور هستند و نقشه راه برای زیباسازی شهر محسوب می‌شوند.

عبدالهی با اشاره به عضویت سه نفر کارشناس هنری در کارگروه هنری زیباسازی شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: کارشناسان بر نحوه ساخت، کیفیت جاگذاری و بومی‌سازی طرح‌ها به سازمان زیباسازی شهرداری رشت کمک می‌کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت اجرای طرح‌های زیباسازی را پس از تصویب کارگروه هنری ذکر کرد و یادآور شد: سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت عضو کارگروه مذکور هستند.

وی یکی از اولویت‌های سازمان زیباسازی شهرداری رشت را ساماندهی تبلیغات محیطی خواند و اظهار کرد: بهمن ماه سال 93 طبق مصوبه شورای اسلامی شهر رشت تبلیغات محیطی به سازمان زیباسازی شهرداری واگذار شده است.

عبدالهی از جمع‌آوری آویزهای درختی در شهر رشت خبر داد و افزود: 600 سازه واتربند پیام‌های شهروندی و مناسبت‌های اعیاد و مراسم مذهبی در نقاط مختلف رشت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با تاکید براینکه سازمان‌های شهرداری باید به طرف درآمد پایدار حرکت کنند، بیان کرد: درآمد پایدار بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی به مزایده چهار هزار متر مربع فضای تبلیغات بیلبوردی در شهر رشت اشاره کرد و گفت: درآمد شهرداری رشت از محل فضای تبلیغات بیلبوردی از 300 میلیون تومان به دو میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.


به گزارش تابناک گیلان ، سعید شیرکوند روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در رشت افزود: دستگاه های دولتی در زمینه سرمایه گذاری باید هماهنگ باشند و طبق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، باید در بحث سرمایه گذاری با هم همدل شوند. 

وی با اشاره به وجود برخی ناهماهنگی ها در دستگاه های دولتی در راستای اجرای طرح های سرمایه گذاری تصریح کرد: موانع بسیاری بر سر راه سرمایه گذاران وجود دارد به نحوی که گاه، یک کارشناس از دستگاه های متعدد مانع روند اجرایی یک پروژه بزرگ می شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بازدید از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری گیلان اظهار کرد: بسیاری از پروژه های گردشگری این استان، سال های سال معطل مانده و سرمایه گذار میان اطلاعات مغشوش، نادرست و گاه وعده های غلط دستگاه های دولتی بلاتکلیف مانده است.

شیرکوند با بد توصیف کردن وضعیت پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری گردشگری گیلان افزود: متاسفانه سرمایه گذاران در این استان حمایت نشده اند و برخوردهای سلیقه ای مانع از پیشرفت پروژه های پیش گفته، شده است.

وی ادامه داد: پروژه های گردشگری گیلان از محل صندوق توسعه ملی جذب نداشته این در حالیست که برخی از این پروژه ها، قابلیت بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست، به وضعیت نامطلوب سرمایه گذاری اشاره و بیان کرد: همدلی و همزبانی، سرمایه بزرگی برای توفیق دولت و مردم است.

اسدالله درویش امیری ادامه داد: باید بخش خصوصی را به سمت سرمایه گذاری در فراهم کردن مکان های اقامتی ارزان قیمت سوق داد. 

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، برنامه ریزی و نظارت در نوروز امسال را نسبت به سال های گذشته به مراتب بهتر و مناسب تر ارزیابی و اضافه کرد: این موضوع به دلیل برگزاری مداوم نشست ها و جلسات متعدد مربوط به سفر طی سال گذشته است. 

درویش امیری فعالیت ستاد خدمات سفر گیلان را نسبت به استان هایی که تاکنون مورد بازدید قرار گرفته؛ دقیق تر ، منظم تر و با برنامه ریزی بهتر توصیف کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست، مهمترین دغدغه استان در بحث گردشگری را پروژه های نیمه تمام گردشگری عنوان و از آنها به عنوان حلقه مفقوده توسعه این حوزه در استان یاد کرد.

رضا علیزاده افزود: کمبود هتل های با کیفیت در گیلان حس می شود از این رو، مهمترین اولویت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام در این بخش است.

وی ادامه داد: متاسفانه پروژه های گردشگری گیلان سهمی از محل صندوق توسعه ملی نداشته اند این درحالیست که میزان اعتبار درخواستی از این محل، 140 میلیارد تومان بوده است.

علیزاده آخرین آمار اقامت گردشگران نوروزی در گیلان طی دور نخست تعطیلات را بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر شب اقامت عنوان کرد.

نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان ، روز پنجشنبه با حضور ناظران عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در رشت برگزار شد.

دوم فروردین ماه جاری نیز سمیع الله حسینی مکارم ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وضعیت خدمات رسانی به گردشگران گیلان بازدید کردند. 

75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در طرح نوروزی گیلان فعال است.


طرح پیشگیری از معلولیت های حوادث جاده ای
به گزارش تابناک گیلان ، محمدرضا سرهندی گفت: بروشورهای آموزشی این طرح با محتوای پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای و نقشه گیلان با معرفی جاذبه های گردشگری استان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی با بیان این که طرح ملی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای در رشت، بندرانزلی، لاهیجان و فومن در حال اجراست، اظهار کرد: در شهرستان رشت، دو چادر و در سه شهر دیگر یک چادر برای اجرای این طرح دایر شده است.

وی کاهش معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای را از اهداف اجرای این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح چادرهایی در مناطق دارای پایگاه های گردشگری و هلال احمر برپا شده که در آنها، جمعیت همیاران سلامت روان (انجمن مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی) حضور دارند. 

سرهندی تصریح کرد: در اجرای طرح نوروزی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای بهزیستی گیلان پنج هزار بروشور ، سه هزار آفتاب گیر و بوگیر ماشین بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد. 

رییس روابط عمومی بهزیستی استان گیلان یادآور شد: در کنار پایگاه ها، اورژانس سیار 123 بهزیستی نیز مستقر شده تا در صورت نیاز به مداخله در آسیب های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی بیان داشت: در برنامه های مشاوره ای این طرح نیز ، 202 مسافر در دو چادر برپا شده در رشت توسط روانشناسان مشاوره شدند.

طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای علاوه بر گیلان در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان ، فارس، زنجان، همدان و هرمزگان به اجرا درآمد.

بر اساس آمارهای موجود بین 10 الی 15 درصد از تصادفات جاده ای در کشور به معلولیت یا مصدومیت منجر و سالانه 70 هزار معلولیت ناشی از حوادث جاده ای در کشور ایجاد می شود. 

به گزارش تابناک گیلان،حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی در خطبه های نماز جمعه املش افزود: شعاری که مقام معظم رهبری برای هر سال تعیین می کنند؛ بر اساس اقتضای همان زمان است و شعار امسال، شعار بسیار عمیقی است که اگر طبق این شعار، دولت و ملت همدل باشند؛ تمام مشکلات کشور مرتفع و ایران اسلامی آباد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز ما با دشمن جنگ در عرصه اقتصاد است، ادامه داد: دولت و مردم به تنهایی نمی توانند در حل مشکلات راه به جایی ببرند بنابراین همه باید در عرصه اقتصادی تلاش کنند.

امام جمعه املش حمله نیروهای عربستان به یمن را تحرکات و توطئه آمریکائی ها و اسرائیلی ها بیان و اضافه کرد: مردم مسلمان یمن از این رعبی که دشمنان اسلام ایجاد کرده اند، نمی ترسند و پاسخی دندان شکن به استکبار خواهند داد.

وی با تشکر از روحانیون و مردم که در ایام فاطمیه امسال در جای جای شهرستان املش مراسم سوگواری برگزار کردند، گفت: حضرت فاطمه (س) برای همه الگو است و خطبه های بصیرت بخش آن بانوی بزرگوار باید سرلوحه امور ما باشد.

شهرستان املش در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.


به گزارش تابناک گیلان،، محمدعلی نجفی در این دیدارها ضمن قدردانی از تلاش های مددکاران و کارکنان بهزیستی، دقایقی را با این کودکان هم کلام شد و هدایایی را به مناسبت نوروز به آنان اهداء کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها، با درخواست از همه مردم برای کمک های مادی و معنوی به نیازمندان گفت: حالا که این بچه ها بنا به دلایلی نمی توانند در کنار خانواده هایشان باشند، ما یاریگر آنان باشیم.

نجفی همچنین با قدردانی از مددکاران و کارکنان بهزیستی افزود: خوشحالم از اینکه می بینم این عزیزان با تأسی از بزرگترین مددکار جهان حضرت علی (ع) ، با عشق و علاقه در خدمت نیازمندان هستند.

وی به ساخت شیرخوارگاه بزرگ رشت توسط یکی از خیران اشاره کرد و با اظهار تاسف از اینکه روند اجرایی این پروژه کند انجام می شود، ادامه داد: دستگاه های ذیربط بویژه شهرداری باید نهایت همکاری را در مورد این کار خداپسندانه داشته باشند.

آمار مستمری بگیران بهزیستی گیلان بیش از 16 هزار خانوار است. 

تعداد مراکز ارائه خدمات مختلف در کنار بهزیستی استان گیلان، 182 مرکز است که 20 درصد این مراکز شبانه روزی ، 16 درصد روزانه ، 9 درصد ویزیت در منزل و بقیه نیز مراکز و موسسات غیرانتفاعی و مجتمع های خدمات شهری و روستایی بهزیستی هستند.


به گزارش تابناک گیلان ،سرهنگ رحیم مهدی زاده  اظهار داشت: اماکن تفریحی و گردشگر پذیر باید محل امنی برای مسافران و خانواده ها بوده و عاری از هر گونه جرم باشد.

وی گفت: اماکن تفریحی شهرستان مرزی بندر آستارا بطور کامل تحت کنترل نامحسوس مأموران نیروی انتظامی است و با افراد متخلف و بر هم زننده امنیت مردم به شدت برخورد می شود.

مهدی زاده ادامه داد: نیروی انتظامی آستارا با توجه به وضعیت مسافر پذیری و گردشگرپذیر بودن شهرستان در طرح نوروزی با استفاده از نیروهای خود در قالب گشت های پیاده، موتوری و خودرویی در جلوگیری از وقوع جرم و حادثه می کوشد.

وی با اشاره به شعار نوروزی امسال ناجا که آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی است گفت: با تدابیری که اندیشیده شده، مسافران نوروزی در کمال آرامش خاطر و امنیت به همراه خانواده های خود در جاده ها، روستاها، مناطق تفریحی و بازارهای شهرستان مرزی بندر آستارا ایام نوروز را به خوبی سپری می کنند.

مهدی زاده با اشاره به نقش تأثیرگذار اطلاع رسانی در کاهش جرایم، از رسانه های گروهی خواست با انعکاس اخبار و فعالیت های نیروی انتظامی در شهرستان ها، احساس امنیت پایدار را در بین مردم افزایش دهند.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن جاذبه های ساحلی، کوهستانی، جلگه ای و تجارت مرزی از مهمترین مراکز گردشگری کشور محسوب می شود و همواره پذیرای خیل عظیم مسافران از اقصی نقاط ایران است.


به گزارش تابناک گیلان ،محمدتقی آشوبی با اشاره به اینکه گیلان رتبه نخست عمل جراحی سزارین در کشور را دارد اظهار کرد: رتبه مذکور برای استان مناسب نیست و برنامه‌ریزی برای کاهش عمل جراحی سزارین انجام شده است.

وی ادامه داد: خوشایندسازی محیط و بلو‌ک‌های زایمان برای افزایش زایمان طبیعی در مراکز درمانی در حال انجام است و در مدت 10 ماه سال جاری آمار عمل‌های جراحی سزارین در گیلان کاهش می‌یابد.

آشوبی از توجه ویژه به درمانگاه‌های تخصصی در گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی برای توسعه مراکز درمانی در خارج از بخش‌های دولتی انجام شده است.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیماران سرطانی را از دغدغه‌های استان دانست و تصریح کرد: امسال داروی بیماران سرپایی شیمی درمانی در بیمارستان‌های گیلان تهیه می‌شود.

وی تخت‌های آی.سی.یو را از دغدغه‌های علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش 20 تخت آی.سی.یو در بیمارستان‌های دولتی استان انجام شده است.

آشوبی با بیان اینکه تجهیزات تخت‌های آی.سی.یو به‌زودی در بیمارستان‌های گیلان توزیع می‌شود، یادآور شد: سال جاری نوسازی تجهیزات بیمارستان‌های استان در دستور کار است و فضای خوبی از نظر تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی ایجاد می‌شود.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و افزود: بیماران برای تهیه وسایل پزشکی به بیرون از بیمارستان ارجاع نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات بیماران سال 93 در بیمارستان‌ها تهیه شده است، خاطرنشان کرد: بیماران دارای دفترچه روستایی سه درصد و شهری 6 درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند.

آشوبی به آمادگی مراکز درمانی گیلان برای پذیرش بیماران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تعداد 25 بیمارستان و 9 بیمارستان خصوصی و غیر دولتی برای پذیرش بیماران از آمادگی لازم برخوردار هستند.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به بیماران هستند، اظهار کرد: 80 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در ورودی شهرها برای ارائه خدمات به مصدومان مستقر هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار