به رغم هشدارهای فرماندار و رئیس ستاد انتخابات و همچنین رئیس دادگستری ملکان و به رغم باقی ماندن بیش از سه هفته به آغاز تبلیغات قانونی و رسمی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این روزها بازار رقابت انتخاباتی و برنامه های تبلیغاتی محسوس و غیرمحسوس در شهرستان ملکان به اوج خود رسیده و داغ و پررنگ تر شده است.
کد خبر: ۱۷۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 26 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،هر چند رئیس ستاد انتخابات و فرماندار ملکان به طور مستمر از طریق رسانه های گروهی در خصوص رصد تحرکات و برخورد با تبلیغات غیرقانونی هشدار داده و می دهد ولی متاسفانه نامزدها و هواداران آنها بدون توجه به این هشدارها و به طرق مختلف سعی در  جذب مردم و تبلیغات دارند.
بر اساس اخبار منابع مردمی و عکس و فیلم های بدست آمده، تشکیل جلسات خانگی  و سخنرانی تبلیغاتی نامزدها و هواداران آنها در جمع مردم یکی از روش های تبلیغاتی در شهرها و روستاهای ملکان محسوب می شود.
حضور نامزدها و هیئت همراه در مجالس ترحیم فوت شدگان در مساجد شهرها و روستاهای شهرستان ملکان بخصوص روزهای پنج شنبه ،تشکیل اتاق های فکر در منازل، چاپ و تکثیر کارت تبلیغاتی ، تبلیغات در فضاهای مجای بخصوص تلگرام از دیگر روش های تبلیغات کاندیداها در شهرستان ملکان می باشد.
از طرفی رد صلاحیت یکی از کاندیداهای شاخص باعث امیدوارتر شدن برخی کاندیداها جهت نشستن بر صندلی بهارستان شده است و آنهایی که امید و شانسی برای رقابت با نماینده سابق ملکان نداشتند این روزها و با شنیدن رد صلاحیت وی،  با دل و جرات بیشتری در صحنه تبلیغات حضور یافته اند.
بر اساس نوشته سایت های خبری از 27 کاندیداهای ملکان تعداد 16 تن عدم احراز یا رد صلاحیت شده و 11 تن توسط هیات های نظارت استان تایید صلاحیت شده اند ولی هنوز نظر نهایی شورای نگهبان رسما اعلام نشده و این تحرکات و تبلیغات زود رس نامزدها و هواداران آنها جای سئوال و تامل دارد!
فرماندار ملکان در گفتگویی با خبرنگار ما بار دیگر از  همه کاندیداها خواست از هر گونه فعالیت تبلیغاتی خارج از وقت قانونی خودداری کنند.
 جهانگیر اسکندرزاده گفت: کاندیداهای محترم توجه کنند که هر گونه تبلیغات در ایام غیرمجاز به هر شکل ممکن اعم از تبلیغات در محافل عمومی و خصوصی و فضاهای مجازی ممنوع می باشد.
وی افزود: تبلیغات قانونی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بعد از تایید نهایی شورای نگهبان و از روز  29 بهمن آغاز و بمدت یک هفته ادامه خواهد یافت.
رئیس دادگستری ملکان نیز چند روز پیش در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان ملکان با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام زمینه ساز بستر وقوع تخلفات دیگر می باشد، بر برخورد بدون اغماض با متخلفان احتمالی تاکید کرده بود.
اصغر بالایی با تاکید بر  رصد هر گونه اقدامات و فعالیت های کاندیداها اظهار کرد: دادگستری ملکان به استناد ماده 340 قانون آیین دادرسی کیفری، به پرونده تخلفات انتخاباتی در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.
گفتنی است: حوزه انتخابیه ملکان از دوره پنجم از حوزه انتخابیه بناب منفک و مستقل شده و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.
شهرستان ملکان که در 159 کیلومتری جنوب غربی مرکز تبریز و مابین شهرهای مراغه،بناب و میاندوآب واقع شده، دارای حدود 120 هزار جمعیت شامل دو بخش مرکزی و لیلان و سه شهر ملکان،لیلان و مبارک شهر و نیز  84 پارچه روستا می باشد.
گزارش از: سیاوش عینالو خبرنگار شهرستان ملکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار