رئیس دانشگاه یزد از توقف رشد جمعیت دانشجویی در دانشگاه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 25 January 2016

به گزارش تابناک یزد، محمدصالح اولیا ظهر امروز در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه 6 کشور در یزد اظهار داشت: رشد جمعیت دانشجویی دانشگاه یزد در مقایسه با سال گذشته متوقف شده و افزایش دانشجو نداریم.

وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در بهمن ماه سال 67 با پیگیری‌های شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی به عنوان اولین دانشگاه جامع کشور پس از انقلاب با پذیرش 38 دانشجو آغاز به کار کرد.

این مسئول افزود: در سال 70 دانشسرای عالی یزد با قدمتی بیش از 15 سال در این دانشگاه ادغام شد تا در راستای اهداف وزارت جدی‌تر از گذشته گام بردارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر دارای 12 دانشکده مستقل است اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 400 نفر عضو هیات علمی به کار تحقیق و آموزش و پژوهش مشغول هستند.

اولیا بیان داشت: در حال حاضر بیش از 14 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه یزد مشغول به کسب علم و دانش هستند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در مقطع دکتری در 44 رشته گرایش دارد و در مقطع کارشناسی ارشد 98 رشته همچنین با 65 رشته در مقطع کارشناسی اقدام به جذب دانشجو کرده است.

رئیس دانشگاه یزد با تاکید بر اینکه در دانشگاه یزد توجه ما بر امر کیفی‌سازی آموزش است تصریح کرد: نسبت استاد به دانشگاه در این مرکز آموزشی 22 درصد است که براساس برنامه‌ریزی‌ها و چشم‌اندازی که برای سال‌های آتی در نظر است، بنا داریم در سال 99 این رقم را به 18 درصد برسانیم.

وی افزود: با توجه به امر کیفی‌سازی در آموزش، مقطع کارشناسی را در آموزش شبانه حذف کردیم و ورودی‌های جدید در این مقطع نداریم.

اولیا تصریح کرد: پرداختن به مسئله کیفی‌سازی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان امری ضروری است که خواست وزارت علوم در طرح آمایش آموزش عالی است که باید توجه بیشتری به این مهم داشته باشیم.

وی در ادامه از تدوین طرح جامع دانشگاه یزد خبر داد و گفت: بیش از یک سال است که این طرح در دست تدوین است و 90 درصد پیشرفت داشته و انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری این طرح تکمیل و ارائه شود.

رئیس دانشگاه یزد افزود: در این سند شاخص‌های کمی و کیفی مشخصی را برای سال 99 در حوزه‌های گوناگون طراحی کردیم که کمتر در سطح کشور مورد توجه قرار داشته است.

وی بیان داشت: بنابراین طرح، دانشجویان موفقی که پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شده‌اند، میزان و نحوه اشتغال آن‌ها در بانک اطلاعاتی جمع‌آوری خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت تولیدات علمی و پژوهشی در دانشگاه اضافه کرد: شاخص‌هایی برای تولیدات علمی و پژوهشی در دانشگاه در نظر گرفته شده که براساس آن درآمدهای پژوهشی نیز افزایش خواهد داشت تا سهم درآمدهای پژوهشی را به پنج درصد از کل بودجه دانشگاه یزد برسانیم.

وی تصریح کرد: بر اساس این سند، توسعه دانشگاه یزد، پژوهشکده‌ها و توجه به توسعه استان در 12 محور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که در حال تکمیل است و تا پایان سال نهایی خواهد شد.

اولیا ادامه داد: محور گردشگری، معماری، سامانه‌های هوشمند، کاشی‌سازی، سرامیک، منابع آبی، انرژی خورشیدی، پوشاک و... از جمله محورهای مورد توجه در طرح توسعه بر اساس سند مذکور است.

وی همچنین از تلاش دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: رایزنی‌هایی با برخی از کشورها و دانشگاه‌ها از جمله هلند و فرانسه شده که دانشجویانی از آنجا پذیرش داشته باشیم که در دست اقدام است و به زودی به نتیجه نهایی خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار