کد خبر: ۱۶۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 25 January 2016
تابناک گیلان: عملیات بهسازی و ساماندهی دفن زباله در سراوان رشت با صرف اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  رشت؛ استاندار گیلان در مراسم آغاز عملیات بهسازی و ساماندهی دفن زباله در سراوان رشت گفت: با افتخار اعلام می کنیم که بحث ساماندهی زباله به عنوان اولویت اساسی استان محسوب می شود .

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه در سال 92 در فرهنگ سازی جمع آوری و تفکیک زباله اقدامی نشده بود ، افزود: با تلاش های صورت گرفته در سال 93 در 16 شهر استان بحث جمع آوری و تفکیک زباله عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون در 52 شهر استان در سطح بالای 70 درصد طرح تفکیک زباله را عملیاتی می شود و با جدیت پیگیر آن هستم تا 30 درصد باقیمانده نیز عملیاتی شود .

استاندار گیلان بر ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تولید زباله تأکید و تصریح کرد: نقش NGO ها ، جراید ، خبرگزاری ها و رسانه ملی در ایجاد فرهنگ سازی در اقشار مختلف مردم برای کاهش تولید زباله بسیار موثر است .

عملیات ساماندهی و بهسازی جایگاه دفن زباله سراوان شامل ساخت یکی سلول جدید مهندسی دفن زباله، احداث مسیر دسترسی برای سلول جدید و عملیات بهسازی مرکز دفن قدیمی ، مدیریت روان آب سطحی و طراحی کانال های جمع آوری آب های سطحی جهت جلوگیری از اختلاط آن با شیرابه ، اصلاح هندسی شیب های مرکز دفن قدیمی برای حصول پایداری و ایجاد پوشش در آنها جهت جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل مدفن ، ساخت زهکش و جمع آوری شیرابه های تولیدی و انتقال آن به یک مخزن متعادل کننده ، ساخت سیستم بازچرخش شیرابه و ساخت شبکه جمع آوری گاز مرکز دفن جهت استفاده و یا امحاء گاز مرکز دفن است که در مدت 12 ماه اجرایی می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار