مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه مددجویان فاقد مسکن تا پایان سال ۹۵ خانه‌دار می‌شوند، گفت: کمیته امداد ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان همدان در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۱۶۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 25 January 2016

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه مددجویان فاقد مسکن تا پایان سال ۹۵ خانه‌دار می‌شوند، گفت: کمیته امداد ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان همدان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش تسنیم،علیرضا ابراهیمی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد امام(ره) به عنوان یک نهاد مردمی تأمین مسکن با استفاده از اعتبارات دریافتی از سوی دولت و همچنین پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره به مددجویان زیر پوشش است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت مسکن برای مددجویان نیازمند تصریح کرد: هدف کمیته امداد از ایجاد سرپناه مناسب برای خانواده‌های زیر پوشش این نهاد، دور کردن آنان از مناطق پر آسیب است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در اولویت قرار دارد، گفت: ساخت مسکن در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد انجام می‌شود و در کنار این اقدام مهیا کردن زمینه ازدواج، تأمین جهیزیه و اشتغال‌زایی برای مددجویان نیز به رفع دغدغه مددجویان کمک قابل توجهی می‌کند.

وی بیان کرد: کمیته امداد کشور ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای مددجویان را متعهد شده است که از این میزان سهم استان همدان 1000 واحد است که در قالب مسکن مهر مددجویان در حال ساخت است و تعدادی از این تعهد محقق شده است و خانواده‌های فاقد مسکن در این واحدها مستقر شدند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امسال 17 میلیارد ریال اعتبار به منظور کمک به خرید، بهسازی، بازسازی و تعمیر مسکن مددجویی در استان همدان پرداخت شده است، عنوان کرد: در راستای خدمت به محرومان امسال یک‌هزار و 342 مورد تعمیرات مسکن مددجویی با هزینه‌ای بیش از 13 میلیارد و 286 میلیون ریال توسط این نهاد انجام شده است.

وی افزود: همچنین عملیات ساخت و خرید مسکن روستایی به میزان 152 واحد با اعتباری بیش از 4 میلیارد و 555 میلیون ریال آغاز شده است و همچنین تعداد 76 واحد مسکن شهری در قالب خرید و ساخت با اعتباری بیش از 8 میلیارد و 151 میلیون ریال انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه به منظور تأمین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن نیازمند کمک‌ خیران و نیکوکاران هستیم، تصریح کرد: کمک به خرید مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت وام بلاعوض از محل منابع امدادی، کمک‌های خیران و آورده مددجو تأمین می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار