معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكي مشهد خبر داد:
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي مشهد از اجراي برنامه هاي ویژه عمراني در سال 95 ، توسط اين دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 24 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، دكتر سید محمد حسين بحريني در دومین نشست تدوین برنامه های عملیاتی سال 95 معاونت های توسعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس در سالن شورای شهرک دانش و سلامت برگزار شد، اظهار كرد: در این طرح ها تمام معاونت‌های دانشگاهی اعم از معاونت بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و حوزه ریاست دانشگاه دخیل خواهند شد.
وي ادامه داد: معاونت توسعه اهداف ویژه ای در حوزه توسعه اجرای برنامه‌های عمرانی دنبال می کند.
دكتر بحريني افزود: تکمیل دانشکده داروسازی، تکمیل بیمارستان هاي 540 تخت خوابی امام رضا(ع) و اکبر، تکمیل چند بیمارستان کوچک در شهرستان‌های باخرز و فریمان ، احداث کلینیک‌های وِیژه ، احداث اورژانس‌های شهر مشهد مقدس که در برنامه تحول سلامت دیده شده است و احداث بلوک‌های زایمان و شیمی درمانی ، از مهمترين برنامه‌های پيش روي حوزه توسعه در سال 95 خواهد بود.
وی اظهار كرد: خوشبختانه برنامه محوری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولویت دارد که در همین زمینه می توان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد.  
دکتر بحرینی گفت: طرح تحول نظام سلامت از برنامه های اساسی دولت تدبیر و امید و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که با حمایت های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به پیش رفت و به واسطه آن ابعاد جدیدی از نظام سلامت مطرح شد؛ اینگونه برنامه‌های عملیاتی و واقع نگر، نور امیدی در توسعه برنامه‌های نظام پزشکی به وجود آورده است.
وی تصريح کرد: مسئولین وزارتی در صدد هستند که مدیریت علمی را در دانشگاه ها و وزارت خانه در پیش بگیرند؛ خواسته ما نيز این است که بر اساس برنامه هاي آینده اعتبار بگیریم و در همان زمینه‌ها خرج کنیم.
دکتر بحرینی گفت: حرکت‌های ما باید بر اساس برنامه باشد تا خدای ناکرده از اقدامات خود پشیمان نشویم و این عقیده در ذهن ما به وجود نیاید که اگر بیمارستانی ساخته نمی‌شد بهتر از آن بود که ساخته شود.

از تکمیل دانشکده داروسازی تا بیمارستان هاي 540 تخت خوابی امام رضا(ع)

تهیه برنامه عملیاتی

در ادامه این نشست مشاور معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان گفت: با استناد به اسناد بالادستی برنامه عملیاتی سال 95 معاونت های توسعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته می‌شود.
دكتر محمد زاینده اظهار كرد: بنا داريم تا در سال 95 برنامه عملیاتی یکسانی در باب معاونت‌های توسعه در سطح کشور اجرا كنيم، با وجود آنکه ممکن است مشکلاتی پیش روی ما باشد ، ولی نگاه ما به این امر باید علمی باشد؛  
وي افزود: وزارت بهداشت بر آن است که با اعمال برنامه‌ای مشترک اقدامات مفیدی را در اين حوزه انجام دهد، ولی مشکل پیش رو این است که انجام مقدمات و برنامه ریزی‌های آن باید در دو ماه آتی به سرانجام برسد.
دكتر زاينده با تاکید بر الگو قرار دادن اسناد بالادستی عنوان کرد: با مبنا قرار دادن اسناد بالا دستی می‌توان توسعه و فرآیند‌های جاری را در سطح دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت خانه انجام داد، از همين رو خواسته ما از متولیان امر این است که در اقدامات و برنامه ریزی‌های خود بر اساس اهداف کلان 16 گانه حوزه بهداشت و درمان در برنامه ششم توسعه گام بردارند، اگرچه ممکن است از نظر فنی مشکلاتی داشته باشد ولی غالب برنامه ریزی‌ها و جهت‌ها باید بر مبنای آن محقق گردد.
مشاور معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: بودجه‌ای که برای برنامه‌های معاونت توسعه درنظر گرفته شده ممکن است تا حدی کاهش یابد ، ولی بایستی برای آن برنامه ریزی جامعی صورت گیرد و مشخص شود که با این میزان بودجه می‌توان چه تجهیزاتی را برای چه شهر‌هایی فراهم كرد.
وي ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد این است که برنامه‌های عملیاتی سال 95 معاونت‌های توسعه باید بررسی شده و نسبت بدان برنامه ریزي اصولي انجام پذيرد.
زاینده با تاکید بر اینکه برای نوشتن برنامه‌های عملیاتی نیاز به همفکری با دیگران و دیدن بازیگران اصلي است گفت: اگر بنا داریم در سال آینده برنامه‌ای مدون داشته باشیم بایستی برنامه هاي خود را به صورت مکتوب اعلام كنيم، بدان جهت که هیات امناء در اسفند ماه سال جاری در نظر دارد مصوبات را در برنامه‌های توسعه دانشگاه ها در نظر بگیرد؛ هدف ما این است که اجرای برنامه‌های عملیاتی را از اردیبهشت ماه سال 95 آغاز کنیم تا بتوانیم در سال 96 به اهداف خود نائل آییم.
در بخش ديگر اين نشست، محسن صادق پور مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس اظهار كرد: ساز و کار مشخصی برای رصد آنچه که درمورد برنامه و طرح و بودجه است نداشتیم ولی از سال 94 سونامی‌ای از جریان برنامه ریزی در دانشگاه‌ها به وجود آمد و سامانه‌ای طراحی شد که شروع خوبی را رقم زد، ابهامات در مسائل را از میان برد و به واسطه آن درک بالایی را بوجود  آورد.
وی افزود: معاونت توسعه در سال 94 با انجام اقداماتی همچون پایش و رصد، ارزیابی‌های قابل توجهی را صورت داد که ساير معاونت‌های دیگر نيز از این تجربیات می توانند استفاده کنند.
صادق پور خاطرنشان كرد: این جلسه هم اندیشی بایستی جدی گرفته شود و فرصت بیشتری برای جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی‌ها با همکاری وزارتخانه داده شود، این گفته بدان جهت است که اگر برنامه ریزی‌ها در این مقطع تاریخی اشتباه باشد در سال 95 با مشکل رو به رو خواهيم شد.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار